BOILING POINT (ČESKO, SLOVENSKO)

Autor: Masskillah | Počet videní: 1271

Na tento špinavý víkend sme sa tešili pekne dlho. Celé minitour malo začať piatkovým koncertom v Liptovskom Mikuláši. Po tom ako sme sa do Lipťáku dojebali ovešaný nástrojmi vlakom sme zistili, že koncert je vlastne zrušený lebo Stolen Lives nesúci komplet backline majú sklz a nepodarí sa im prísť včas. Lepšie to ani začať nemohlo! Po príjemnej prechádzke centrom mesta sa vraciame na stanicu a hor sa späť na rodnú hrudu. Všetci sa navzájom chlácholíme, že zajtra na Vrahu si to vynahradíme.

13.06.2009 Rožňov pod Radhoštěm (CZ, Vrah)

Sobota klasika, vstať, najesť, vyhoniť a do skúšobne po veci a na predražený rýchlik do Valašského Meziříčí. Cesta odsýpa, kecáme, obdivujeme panorámu a vychutnávame si skvelé sedačky tohto expresu. Potom ešte prestup na vymakaný motoráčik a sme v Rožňove. Úlohy navigátora sa s elánom chopím ja pretože na Vrahu už som bol. Žiaľ cestu si pamätám iba veľmi hmlisto a spolieham sa na pár záchytných bodov v pamäti. Po minutí posledného bodu sa ma zmocňuje neistota, tak sa pýtame lokálneho týpka a ten nám poradil cestu ďalej. Tak sme šli hore kopcom, ktorý sa zdal absolútne nekonečný a nezdolateľný, a ja si pripadám ako šerpa v Himalájach, ktorý stráca sily a vidí pred sebou len svetlo na konci bieleho tunela. Prichádzame k akejsi hore a dávame odbočku doprava. Tá je samozrejme nesprávna, tak sa vraciame k rázcestiu a ideme doľava. Nakoniec sa k vysnívanému klubu dostávame, ale cestou zhora, čo miestny asi moc nechápu. Turistika je fajn ale prosím už nie pred koncertom :) Ideme sa uvítať, zložíme bágle a nástroje do miestnosti a valíme von. Fokulár počuje zvuk skejtov a tak ideme za jeho sluchom až....k vymakanej minirampe kde si to dáva veľká tlupa skejťákov a my si môžeme oči vyočiť. Za moment sa k nám vyrúti blonďavý cruster, ktorý spoznáva Fokyho z jeho pôsobenia v Rotten Ass. Dávame reč a vysvitne, že za minirampou je ešte ďalší regulérny skate park. No to ma podrž, idem do kolien. Okamžite valím na Vraha naspäť pre skate, ktorý som si asi vôľou prozreteľnosti pribalil so sebou. S Fokulárom si bratsky skejta striedame medzi sebou a vychutnávame funboxy, rádiusy atď, zatiaľ čo bajkerská časť kapely posedáva a závistlivo zazerá na naše vymakané kreácie. Neskôr sa k nám ešte pripájajú dvaja skejťáci z kapely Tupak Amaru, ktorá dnes drtí s nami. Čas sa už blíži k pomyselnému začiatku koncertu tak odchádzame naspäť na Vraha. Zvučíme, dávame cover Shitlickers a čakáme kým sa na sále ukážu nejakí ľudia. Po asi polhodinovom zaháľaní začíname hrať už pre celkom slušne naplnený sál. Hrá sa celkom fajn, ľudia kývajú hlavami a asi od polky vystúpenia sa nahrnú do vnútra zverskí skejtri a začínajú na nás robiť poriadny bordel. Odjebeme si svojich 15 minút a za veľmi pozitívnych ohlasov spotení odchádzame z pódia. Toto bolo asi naše najlepšie vystúpenie. Po nás prichádzajú na rad Holanďania Vals. Teda zo škatuľky anarchopunk mám troška obavy ale to čo predviedli Vals bola fakt pecka. Skvelé riffy, výborný bubeník a melodická punková muzika v slušnom tempe. Nenudilo ma to ani na chvíľku. Ako tretí orlovčania Tupak Amaru. No nechávam si ich újsť a radšej sedím pred sálou na stoličke. Absolútne ma to nechytá a navyše hrajú dosť dlho. Ale fanúšikov Edelweiss Piraten by to asi bavilo neviem. Poslední páni na holenie (a dáma) Gruk z Kalifornie. Jedná sa o thrash s ujačaným ženským spevom. Pomalšie pasáže (a hlavne tie surfpunkové) zneli veľmi dobre, ale ako náhle zašliapnu na plyn pripadá mi to ako ujačaný bordel na jedno kopyto. Tu by som chcel opäť vytknúť dĺžku vystúpenia lebo hrať thrash dlhšie ako 20 minút je podľa mňa hlúposť (a to Gruk s tými tisícpäťsto prídavkami hrali hádam aj dvojnásobok). Ku koncu už len znudene posedávam a čakám kým sa pôjde spať. Koncertom sa samozrejme nič nekončí a my si vychutnávame rôzne humorné situácie (napr. už spomínaného blondkrastera s natiahnutými slipami s logom supermana na rifliach alebo týpka s ponoreným xichtom do nádoby s paradajkovou omáčkou, čo ostala ešte po kapelách). Na kutě sa ide asi okolo jednej a spíme na matracoch v miestnosti s distrom.

14.06.2009 Trenčín (SK Lúč)

Ráno sa budím s plným nosom a bolesťou hrdla ajaajaaaj. O nejakej deviatej už padáme preč aby sme stihli vlak. Máme solídny čas tak sa ideme ešte na chvíľku slniť na lavičky do centra. Minečko sa vozí po námestí na mojom skejte a za chvíľu nás príde privítať mestský policajt a odporúča nám odísť. Vraj tam za chvíľku začína nejaká katolícka akcia (asi obeta panien) a my by sme sa tu nemali ponevierať. Na stanici pracuje úplne super chlapík, ktorý nám okresáva cenu lístkov na úplné minimum. Cesta naspäť prebieha v pohode. Po zanesení vecí na skúšobňu máme asi dve hoďky na prestup na vlak do Trenčína. Prichádzam domov, pozdravím mamu, zjem jablko a banán, prezlečiem prepotené tričko a naspäť do mesta. Tento krát je to ešte väčší hardcore lebo Fokulár berie so sebou do TN aj komplet všetky stojany, ktoré mu trčia dobrých 20 centimetrov nad batoh a pôsobí dojmom mladého golfistu na ceste na odpalisko. V Lúči nás už očakáva zvukársky mág Michal aj so svojim kamošom a my skúšame nahrávať roztodivným spôsobom nejaké songy. Ja mám solídne dojebaný hlas z toho ako som prechladol na Vrahovi a tak prvé pokusy skôr znejú ako tie crazy japcore/thrash kapely alá Razors Edge. Potom sa to trocha zlepšilo a tuším sme stihli nahrať nejakých 6-7 skladieb. Snáď z toho niečo bude. Samotný koncert začína až o nejakej pol desiatej (kto bol niekedy v Trenčíne na koncerte neprekvapí ho to). Ľudí síce pomenej, ale tu mi to nikdy moc nevadilo. Odpaľujeme večer ako prvý (za mohutnej podpory našich skalných žilinských fanúšikov a faniniek) a hrá sa nám celkom slušne. Nejaké to kyvkanie hlavami, penismi a mohutný potlesk nášmu štvorčlennému orchestru. Bravissimo Maestro. Dokonca by sme určite aj hrali prídavok, keby bolo čo. Po nás bratia Stolen Lives z Čiech. Ukradnuté životy valia hodne príjemný crossover/thrashmetal s vynikajúcim bubeníkom (takú veľkú biciu zostavu má možno Dave Lombardo haha). Odznievajú aj všetky hity z novej epky vrátane môjho najobľúbenejšieho songu Jaderný útok. Vychádza im split LP s Lahar tak si to nenechajte ujsť. Po koncerte ešte dojedáme zbytky vynikajúceho rizota, balíme veci a vyliezame z Lúča. Zábava sa ešte nekončí lebo vlak ide až o tri hodky a tak sa ideme spoločne s trenchtown crusties ešte baviť. Na skvelé miesto zvané Ostrov nás odváža Langoš (človeka čo púšťa v nedeľu v noci v aute tie najbrutálnejšie noisecore songy od Cripple Bastards asi len tak ľahko nestretnete). V podstate sa jedná o krčmu pri rieke, je tam veľký stan a ohnisko a kopec pankerov pod vplyvom alkoholu. Toto miesto vyzerá rozhodne super a som rád, že som to mal možnosť vidieť lebo vraj už v pondelok sa to tam chystá mesto zrovnať so zemou a postaviť tam golfové ihrisko?!!!?!?!?! pre pár prachatých vyjebancov. Dúfam, že sa Vám preklopia tie vozíčky bastardi. Potom nás odváža naspäť na stanicu a nasleduje dojemné lúčenie (ukvapla mi slza a aj trošku ejakulátu) s Miňom, Robom a Langošom a let´s go home! Trištvrte cesty solídne driemem. Z vlaku vychádzam ako živá mŕtvola, ide sa na skúšobnu zaniesť veci, ja berem skejt, ktorý som tam nechal a ideme domov. Po ceste som sa stihol ešte pekne vytrtkať, čo vyvolalo nadšené ovácie zbytku výpravy. Nejak sa mi podarilo dostať domov a vymakaný víkend sa končí. Megaďík Martinovi za super akciu v Rožnove a Trenchtown crew (za tie behačky kvôli aparátom, ľúbime Vás) a samozrejme každému kto sa na nás za tie dva dni došiel pozrieť.