Pozývame:

Ne 31.3.2024
Poprad @ Koľaj22

RUINEUM (SK), SUMA (SK), RANA (SK), NEREV (SK), HADONOS (SK), GANY (SK)
... ostatné koncerty

Vyhľadávanie:


Najnovšie fotky:

DRUGS, OTRAS, TEUFELSMAUER (28.3.2024, Košice @ Cassbar)

Najnovší rozhovor:

ROZPOR: "Kto chce mier, nech sa pripraví na vojnu!"

Najnovší report:

MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA (23.3.2024, Košice @ Collosseum)

Najnovšia recenzia:

KAZOSTROJ - Masopust MC

Najnovší cestopis:

UCHAFU, FUKOTY, NERVA, TVOI POSTOI (Slovensko)

Najnovší článok:

Pozvánka na Riot over river 8

Naposledy naskenovaný zin:

Srbská vzbura #3.14 / 2011

Naposledy preložený text:

ARTURO - Walzer

Najnovší recept:

Goody foody na cibuľke a hríboch


Rozhovor: DISTAX

Autor: Wrbo | Pridané: 9.10.2017 | Počet videní: 1842

Je pravda, že na tejto stránke sa už rozhovor s DISTAXOM nachádza. Adrik kapelu spovedal niekedy v roku 2013 a odvtedy sa toho v kapele čo to pomenilo. Horúcou novinkou je ich split platňa s CONCUSSOU, ktorú vydali len tento rok. Aj o nej si čo to prečítate nižšie.

Wrbo


Wrbo: Tak sa nám trošku predstavte. Odkiaľ privial vietor neocrust pod Tatry?

Andrej: Ahoj Wrbo, ja som Andrej. Pochádzam zo Svitu. Som slobodný, rád si prečítam dobrú knihu, vylúštim krížovku ... Srandujem, ale televízne kvízy 90-tych rokov na mne zanechali znamenie. Sme DISTAX z Popradu. Existujeme už od roku 2011, tak asi väčšina ľudí tu vie, o čo ide, ale opakovanie je matka múdrosti (a otec strateného času). Vietor privial cez internet MP3ky švédskeho crustu ku mne okolo roku 2008 a ja som už vtedy vedel, kde bude pokračovať moje hudobné snaženie.

Wrbo: Ak sa nemýlim, tak 3/5 z Vás žijú momentálne v Bratislave. Celkom by ma zaujímalo, ako pri takej diaľke zvládate skúšky a komponovanie. Musí to byť celkom náročný proces nie?

Andrej: Práveže sa mýliš. Momentálne je to 1/5. 3/5 boli v minulosti a možno čoskoro to budú znovu. Ale aj napriek priaznivému stavu 1/5 to ide veľmi pomaly. Najnovší song, ktorý hrávame, má dva a pol roka. Tie ostatné okolo 5 a viac rokov. Tento stav ma štve, no je to boj. Určite nie som zástancom idey zrušiť kapelu a urobiť miesto nej novú. Radšej urobím novú a nechám aj starú.

Miyia: Mea culpa, už desať rokov žijem v hlavnom meste. Osobne sa mi páči, že dokážeme fungovať aj na diaľku, je to ukážka toho, že všetko sa dá, keď sa chce. A my chceme.

Dalibor: Je ťažké skonsolidovať koncerty a nieto skúšky. Som z PP, no polčasu tam nie som, pracovné záujmy ma mierne obmedzujú.

Zooroo: Ja mám celkovo málo času v živote. Cestovať cez republiku som si ale zvykol. Myslím, že každý pre spoločný cieľ robí, čo je v jeho silách.

Wrbo: Väčšina z Vás má ešte okrem DISTAXu aj nejaké iné kapelky. Niekto ich má dokonca aj viac. Beriete práve túto bandu, ako svoju domovskú a hlavnú alebo nad tým vôbec takto neuvažujete? Nakoniec by som bol zvedavý na konečný výpočet - kto hrá ešte kde? 

Andrej: DISTAX, HUMAN HUMUS a RANA. Všetky považujem za domovské, nakoľko som ich okrem HH zakladal. Na dnešnú tvár HH som mal ale silný vplyv odkedy som prišiel, tak to beriem rovnako. Už som sa aj zamýšľal, ktorá je tá hlavná a "vlajková loď", ako sa zo mňa smejú v HUMAN HUMUS. Ale nedá sa to povedať. Každá vypĺňa vo mne inú časť a každá má pre mňa iný zmysel.

Miyia: Dievčenský počin IN-SANE. Síce s nimi hrám o rok dlhšie ako v DISTAXE, ale nevedela by som určiť tú "hlavnú". Je to iná hudba, iní ľudia, iná filozofia a iné mesto.

Dalibor: Ja mám ešte zábavovú kapelu ZRCADLO SRDCA / ZLOBÄ, ktorá žije od roku 2008, kde som sám, ide o dalšie moje nápady v kope, sem tam aj zahrám, kde to ľudí baví. Prioritou je však Distax.

Samo: Asi pred rokom sme s kamošom založili kapelu POTHRATOR. Je to thrash-grindová kapela a momentálne pracujeme na skladbách do nášho prvého albumu. Ťažko povedať, ktorú bandu považujem za domovskú. V DISTAXE síce pôsobím len krátko, no v kapele sa cítim ako doma. Moje pôsobenie v DISTAXE je splnený sen veľkého fanúšika kapely.

Zooroo: Ja aktívne hrám s kapelou ROZPOR, už v podstate nejaké štyri roky. Pôsobím aj v popradskej zostave THOSE WEIRD THINGS. Je to skôr garážová vec, nemáme poriadnu nahrávku ani veľké ambície, ale je to veľmi dobré a  baví ma to. A DISTAX.

Wrbo: Dá sa podľa Vás prísť v neocruste ešte s niečím novým? Radi experimentujete pri skladaní muziky alebo sa držíte presne vyhradených mantinelov v danom štýle? Aby ste mi rozumeli - mali ste už od začiatku presný plán, že DISTAX musí znieť bez kompromisov ako škandinávska kapela?

Andrej: Už som vyššie spomenul vplyv švédskych kapiel. Na podobu DISTAXU najviac v začiatkoch vplývali MARTYRDOD a MASSMORD, ale aj španielsky 3RD AGE ATTACK a slovenský HIPPIE KILLER a ADACTA. O plánoch by som ale nehovoril. Hrali sme hlavne tak, ako som to vedel vtedy vymyslieť a ako sme to vedeli zahrať, ale vo všeobecnosti nie som moc zástancom experimentovania.

Dalibor: Nemám rád žiadne škatuľkovanie, hráme hudbu ako vieme a chceme, kto chce, nech si kapelku zaradí aj vedľa Jožka Černého. Texty v novších skladbách robím ja, hlavne tak, aký mám pocit z konkrétnej piesne. Samozrejme aj okolia.

Zooroo: Myslím, že je stále možné do hudby prinášať nové pohľady a nápady. Záleží to na ľuďoch, čo to robia a ako to cítia.

Wrbo: Ako ste na tom s personálnymi zmenami? Andrej sa preskupil od bicích ku gitare a nie som si istý, ale mám pocit, že Dalibor tiež nespieva s Vami od začiatku. Vlastne súdiac podľa starých fotiek mi vychádza, že jediným pôvodným členom je práve Andrej. Mýlim sa?

Andrej: Teraz sa nemýliš. Som jediným pôvodným členom. Zo začiatku sa to striedalo rýchlejšie, no potom sa už zostava ustálila. Terajší čerstvý basák Samo je trinástym členom v poradí. Dalibor prišiel v 2012 a Zoro s Miyiou v 2013. Odvtedy sa pár krát už len vystriedali basáci (Breza, Ivo (THOSE WEIRD THINGS), Zildo (ATARAXIA)).

Wrbo: Aké miesto vo Vašom rebríčku životných priorít zastáva muzika a koncerty? Sú ešte aj po rokoch na tých istých priečkach alebo to celé vnímate úplne inak? Čo je tým lákadlom, či bodom, čo Vás ešte stále drží pri tom, čo robíte?

Andrej: Sú na prvom mieste a po rokoch si robia stále väčší náskok. Je to môj život a obetujem tomu drvivú väčšinu mojej energie, času a peňazí. Drží ma pri tom hlavne komunita, ktorá okolo toho funguje. Spoznáš úžasných ľudí (samozrejme aj nejakých darebákov a ožranov) a otvárajú sa ti dvere do sveta. Vidíš, že sa dá žiť aj trochu inak, ako si sa naučil v detstve. No a samozrejme v kapele je to o sebarealizácii a túžbe tvoriť a zanechať za sebou nejaké diela, s ktorými si spokojný nie len ty, ale potešia aj ľudí a život je zas o niečo krajší.

Miyia: Hrať v kapele bol môj tínedžerský sen od čias, keď som prvý krát chytila elektrickú gitaru do rúk a s kamošom na bicích sme si strihli "My own summer" od DEFTONES. To je ono, držím v ruke nejaký nástroj a dokážem reprodukovať hudbu, ktorá ma baví! So živým hraním som však začala celkom neskoro, mala som 22 rokov hrajúc svoj prvý koncert. Za tých 5 rokov som zažila neskutočné veci, rozširujem si hudobné obzory, stretávam ľudí, bavím sa a neviem si predstaviť, že by som niekedy mala kapelu zavesiť na klinec.

Samo: Hudba sa venujem asi od svojich 15-tich rokov, kedy som si kúpil svoju prvú gitaru. Medzitým som prešiel na basgitaru a posledný polrok hrám na bicie v kapele POTHRATOR, takže hudba je vec, ktorá ma baví a napĺňa. V  mojom voľnom čase mimo práce je jednoznačne číslom jedna v mojich záľubách. Lákadlom hudby je pre mňa neustále sa učenie niečomu novému a jednoznačne ľudia, pretože hudba je o ľuďoch.

Zooroo: Hrávam aktívne cca 12 rokov. Nenašiel som si lepšie hobby, ale v  poslednej dobe cítim, že mi to berie veľa energie. Hlavne cestovanie. Stojí to čas aj peniaze. Určite to nie je pre mňa top priorita, ale veľmi dôležitá súčasť mojej osobnosti z hľadiska tvorivého procesu. Budem to postupne určite posúvať na druhú koľaj.

Wrbo: Prednedávnom ste vydali von prvú veľkú dosku. Prečo ste sa rozhodli práve pre LP? Je už podľa Vás CD v súčasnosti mŕtve médium? Čoraz častejšie sa stretávam s digitálnym releasom albumov s tým, že kapela nemá záujem o žiaden iný fyzický nosič a stačí im, keď si niekto ich MP3 kúpi. Aký postoj máte k tomuto modernému fenoménu?

Andrej: Nosiče podľa mňa odrážajú dobu. Nepovedal by som, že sú mŕtve, ale dnes už CéDečká nemajú takú hodnotu, výroba stojí 5 korún, dajú sa kopírovať a poslúžia tak maximálne do autorádia a aj posledná kapela si ich vyrobí na kolene. V 90-tych pochopiteľne začali fičať, internety neboli, napaľovačky neskôr iba veľmi vzácne a ich prehrávanie sa stalo rituálom, ako je to dnes s platňami. A práve preto podľa mňa platne znovu fičia. Z prehrávania je rituál a únik z reality, oddych a čas, pri ktorom nerobíš zväčša nič dôležité. Svet vonku je rýchly a z platní sa stáva relax. Digitálne release-y sú fajn, takisto podporíš kapelu, ale neposkytne ti to tú dovolenku od reality. Vyrástol som na Eláne z platní, a na tej istej gramo zostave fungujeme dodnes (TESLA NC470). Bola to jasná voľba. Som zástancom platní práve z týchto dôvodov napriek tomu, že viem, že vinyl nemá najvyššiu zvukovú kvalitu, je to mýtus.

Zooroo: Nech si každý rieši hudbu ako chce. Pre mňa je dôležité mať z tvorby záznam na platni. V podstate to celé robím hlavne kvôli tomu, aby som tie vinyly mohol púšťať, keď budem starý, piť pri tom whisky, fajčiť cigaru, ak mi dovtedy nevybuchnú pľúca a spomínať, aké to vtedy bolo, keď sa tie záznamy diali.

Wrbo: Čo predchádzalo vzniku Vašeho split LP? Kde sa nahrávalo a nejaké pikošky okolo pôrodu? Bola CONCUSSA jasná voľba pri hľadaní kapely na druhú stranu dosky? Keď sme už pri nich nedá sa mi nespýtať. Hrajú ešte vôbec?

Andrej: S chalanmi z CONCUSSY sme sa dohodli už v roku 2013, že s nimi pôjdeme do splitka. ROXOR bola asi vyššia liga a iné crustové kapely tu moc nehrali, takže kamoši z CONCUSSY boli jasná voľba. Prvú verziu nahrávky sme spravili už v septembri 2013 ešte so mnou za bubnami. (Z tejto nahrávky vyšla skladba "Ingot" na Adrikovej 7" kompilácii. A zvyšok som nedávno hodil bandcamp ako album "Unreleased".) Dohodli sme sa, že počkáme na nahrávku Vranovčanov. Tá sa odkladala a naťahovala tak dlho, že my sme medzitým pozmenili zostavu a so Zorom na bicích sme sa rozhodli nahrať všetko znovu. V roku 2015 sa pre zmenu čakalo zase na nás. V novembri sme to konečne nahrali, no práce okolo toho sa zase naťahovali. Problémy s masteringom a dva krát zlý testpress tiež veľmi neurýchlili tento pôrod, ale človek sa učí. Nabudúce to pôjde snáď hladšie. Nakoniec platňa vyšla von až koncom marca 2017. Tak si to zrátaj!

Miyia: Nahrávali sme u Peťa v Tretradrot štúdiu vo Vranove, bol to parádny pracovno-zábavný víkend, z ktorého máme aj zostrih na youtube k skladbe "Disco Vietnam". Áno, dali sme si aj diskotéku s vranovskými pankáčmi a DJ si myslel, že nám vyjde v ústrety, keď pustí Ine Kafe :D

Dalibor: LP s CONCUSSOU bolo pre mňa jasné rozhodnutie, pretože sú to kamoši a vedia robiť muziku! Nemám presné informácie o tom, či teraz hrajú, no majú rodičovské radosti, takže priority sú jasné.

Wrbo: Aký ste zatiaľ zaregistrovali ohlas? Nie som si istý, či sa podobná muzika ešte okrem Bratislavy na Slovensku vôbec niekde hrá. Kľudne hoďte nejaké tipy, ak Vás niečo napadne. Taktiež by ma zaujímalo, či Vás posledne zaujala nejaká kapela, či jedinec natoľko, že ste ostali nechápavo stáť s otvorenými ústami?

Andrej: Ohlasy sú zatiaľ pozitívne. Tie negatívne nám len možno nechcú povedať. Ale s albumom som veľmi spokojný. Podobnú muziku som u nás okrem LUTRY nezaregistroval. To, čo ma veľmi zaujalo, sú známe veci a to napríklad SHALLOV a the WILDERNESS. Možno stojí za zmienku BARBAR, ktorý sa po dlhých rokoch ako one-man projekt na bandzone pozbieral v regulérnu kapelu. Ten som si naživo veľmi vychutnal. A inak si ideme v poslednom čase spolu celkom Joža Žemlu.

Miyia: Ja som sa stretla už aj s negatívnymi ohlasmi. Pre niektorých "crusterov" sme príliš "emo", príliš uplakané melódie vzhľadom na náš žáner - to je ale to, čo sa mi na nás páči, že nehráme proste len rýchly tvrdý punkový crust.

Dalibor: Ja sa stretávam s pozitif ohlasom na naše pôsobenie, a keď sa niekomu nepáči náš prejav, jeho vec. Hráme, ako vieme.

Zooroo: Sú ohlasy, hlavne hudobníckych kruhov a známych.

Wrbo: Všimol som si, že niekedy hrávate aj na metalových akciách. Badáte nejaký rozdiel medzi metalovou a punkovou komunitou?

Andrej: Na metalových koncertoch sa občas nachádzam aj mimo hrania, mám rád aj kopu metalových kapiel. Hlavne death metal alebo aj hocičo iné. V  metalovej scéne mi chýba presah. Akoby metalistov zaujímal len metal a pivo. Prípadne každý má nejaké svoje záujmy, niektorí sa opiť, niektorí posmech z veganov a niektorí black metalisti hajlovačky. Možno niektorým krivdím, nevidím do toho tak hlboko, ako do punkových akcií. Zhrnul by som to tak, že punk vnímam ako životný štýl a metal len ako hobby. A metalistov, ktorí sa aj zaujímajú o svet okolo seba skôr považujem za punkáčov, čo počúvajú metal.

Miyia: Z môjho pohľadu je najväčší rozdiel v textoch. Trošku to zovšeobecním a privriem oči pred výnimkami, ale myslím, že punk rieši spoločnosť, politiku, názor, problémy, ktoré sa týkajú každého z nás. Metal (aspoň tie odnože, ktoré počúvam ja), vychádza v textoch skôr z osobných pocitov, skúseností jednotlivca, takých tých "súkromných tragédií". Texty sa potom odzrkadlujú v komunite, punkové akcie dávajú priestor povedzme vegánstvu, antifašizmu, ochrane zvierat a životného prostredia, kým na metalových akciách nájdeš často len stánok s merchom kapiel. Ešte raz ale opakujem, sú výnimky v každom žánri i na každej akcii a ja nie som žiaden hudobný kritik, aby som sa k  tejto téme vyjadrila dostatočne fundovane.

Samo: Punk je podľa mňa viac založený na textoch, ktoré riešia celkovo protisystémové myšlienky, kdežto v metale sa dáva väčší dôraz na samotnú hudbu ako na texty. Súhlasím s Andrejom, že punk je životný štýl a metal vnímam skôr ako čisto hudobný štýl.

Dalibor: Ľudia sú všade rovnakí.

Wrbo: Nejaký (ne)publikovateľný zážitok z ciest by sa nenašiel? Musím sa priznať, že sa rád vyžívam v kurióznych príhodách z tour, takže ma nemôžete sklamať hehe :-)

Andrej: Nepublikovateľné ti (ne)poviem dakedy na koncerte alebo na turné, ale napadá mi jedna príhoda z cesty domov z koncertu v Košiciach 5.5.2013. Išli sme akurát do Smižian vyhodiť Zora domov a cestou z Levoče do Smižian som si všimol niečo čierne na ceste pred nami (postava/bytosť?). Keď sa svetlá auta približovali a už-už to mali osvetliť, celé sa to naraz premiestnilo na pole vedľa cesty a my sme prefrčali okolo bez toho, aby sme zistili, čo to vlastne bolo. Nekládol by som tomu pozornosť a presvedčil by som samého seba, že sa mi to iba zdalo, ale prvý, kto sa ozval, bol Breza, náš bývalý basák (zvyšok auta spal vzadu a Breza mi robil spoločnosť pri šoférovaní v noci) a povedal "si to videl?!". A áno, ja som to videl. Celé to trvalo možno dve sekundy.

Miyia: Toto je Andrej a jeho pamäť na dátumy :D Ja som tak šťastná, že som tú cestu prespala, haha ... No ale spomeniem tiež jeden zážitok: Spoločné turné s HUMAN HUMUS. Požičaná dodávka s nefunkčnou zástrčkou, žiadne GPS, jeden telefón s roamingom, ale vybitý. Len si tak ideš cez Bosnu a Hercegovinu, keď sa zrazu ocitneš na jednosmernej lesnej ceste, vľavo priepasť, vpravo tabule Pozor, míny!, pred tebou tmavé tunely vykopané do skaly a netušíš, čo ťa čaká na ich konci. Krásna trištvrte-hodinová projížďka :D Nebolo nám veru všetko jedno ... Vlastne celé turné v 2015 bolo plné pikošiek, od ukradnutého telefónu na pláži cez Andrejovu popŕhlenú bradavku v mori, zažívacie problémy skoro celej kapely až po drogový byt v Srbsku :D

Dalibor: Zobudenie sa predobedom v Poprade na stejdži deň po koncerte, na Ivových dredoch po konciku. Vonku.

Zooroo: Na nepublikovateľné sa snažím zabudnúť.. ;)

Wrbo: Nezaškodí malý náhľad do undergroundovej histórie Popradu a Svitu. Niekto mi pred časom hovoril, že Poprad je pre neho mestom revival kapiel. Trochu som sa nad tým zamyslel a prišiel som na to, že vlastne skoro nič od Vás nepoznám. Jedine podtatrancov T.O.M.L.. Registroval som ešte pochybne skinheadských SIGNUM VICTORIAE a INCIDENT, či punkových BULLBOXERS (Vaše sesterské kapely nepočítam). Čo sa týka Svitu, tak detto. Zahrňte nás informáciami!

Andrej: V Poprade bolo viac skôr metalových kapiel, ale väčšina skončila. Ťahajú to ešte ASTAROT (už cez 20 rokov výborná kapela) a na staré kolená sa snažia aj death metalisti SURGERY z našej garáže. Potom asi nič, čo s  nami nemá súvislosť. V punku a hardcore punku to, čo zaniklo, tak prehľad vôbec nemám. Chvíľu hrávali NEZÁUJEM, okolo roku 2012. Hrali aj na treťom Brainwashi, ale asi nemali záujem ďalej pokračovať, tak už je to pasé. A  vo Svite viem iba o DEGUSTATORE, no videl som pár ich pochybných fanúšikov v Thor Steineroch.

Zooroo: Tak ako vravíš, týchto pár zostáv tam bolo. TOML som miloval. Aktívne sme hrali asi 8 rokov. S nimi som to celé začal.

Wrbo: Organizujete už XIX. koncert pod názvom Brainwash, ktorý má tradíciu od roku 2012. Keby ste mali zhodnotiť všetky tie akcie, čo ste už spravili, tak má návštevnosť a záujem tendenciu skôr stúpať alebo je to práve naopak?

Andrej: Akcie Brainwash sú moje akcie zamerané na hc punk a pod. vo všeobecnosti. Robili sme predtým s chalanmi Svit Masakre 1 až 5 a pár ďalších skôr metalových koncertov. Ižďo v tých časoch robieval prevažne grindové a death metalové koncerty a potom som začal robiť Brainwash. Odvážim sa povedať, že sme si vtedy naučili ľudí chodiť na koncerty. Počty a záujem stále je a veľmi ma teší, že vídam každým rokom nové, mladé tváre. Snáď novú generáciu. Predsalen už nie som najmladší. Teší ma aj pár kamošov, čo mi vždy pomôžu okolo koncertu a myslím, že to tu má zmysel. No systém "každý mesiac koncert" nie je udržateľný ani tu.

Wrbo: Aké sú záľuby DISTAXu mimo kapelu a muziku? Stretávate sa aj inde ako na skúšobni?

Andrej: Problém je, že my sa nestretávame ani na skúšobni :D. Keby sme mali viac času a bývali v jednom meste, tak by sme sa stretávali aj na záchode. Ja sa občas povozím na bicykli alebo motorke a porobím okolo domu. A chcel by som sa po rokoch zase dostať aj k môjmu autu: Wartburgu 353.

Miyia: Ja sa snažím dokopať k nejakej športovej aktivite, zatiaľ neúspešne :D Niekedy mám pocit, že okrem hudby ani nemám iné záľuby. Skoro každý víkend sa vyskytnem na nejakom koncerte alebo akcii, chodievam takto aj na Moravu skrz moje alternative-metalové ja, rada stretávam ľudí. Zavrieť sa v piatok večer doma k filmu alebo knihe mi akosi nevonia.

Samo: Mimo kapelu je to z mojej strany druhá kapela. Ale úplne mimo hudbu sú to hlavne priatelia, s ktorými sa aj tak najviac stretávam na koncertoch. Samozrejme nejaký dobrý film alebo kniha, ale radšej uprednostňujem to, že niekde vybehnem von s priateľmi.

Dalibor: Jazdím na bajgľi, chodíme na pifka, kúpať sa do Batizoviec a tak, ako bežná rodina. 

Zooroo: Šport, saunovanie, divadlo, literatúra, fotografia, dokumentárny film, seriály, práca - som dizajnér, navrhujem interiéry, a začal som sa venovať reštaurovaniu nábytkov 60-tych rokov.

Wrbo: Predposlednú otázku som si požičal zo zinu Revenge of the nerds. Akú váhu prikladáte svojmu zvuku? Siaháte po zabehnutých klasikách alebo radi experimentujete so zvukom?

Andrej: Svojmu zvuku prikladáme relatívne vysokú váhu. Rozumiem kapelám, čo hrajú na šumítkach a na polorozpadnutej aparatúre, ale vtedy je to o  inom. Tie kapely sú zväčša práve o tom že "nemusím mať drahé veci, nemusím vedieť dobre hrať, ale hrám" - aj o tom je pre mňa punk. Ale po tých rokoch už chcem, aby naše vystúpenie bolo pre ľudí zážitkom. Aj keď hráme v pivnici, vtedy o to viac počuť rozdiel v kvalite aparatúry. To je jedna z vecí, čo zabíja koncerty, zlý, hlavne nezrozumiteľný zvuk. Každá miestnosť má inú akustiku a s tým treba rátať. Mal som rád bratislavskú Obludu, ale raz som tam bol na koncerte ADACTY, ich pesničky som mal napočúvané odpredu odzadu a keď začali, tak mi chvíľu trvalo, kým som zistil, ktorý song hrajú. Ľudia to väčšinou zhltnú, ale načo potom vymýšľame pesničky? Vieme, že dnes koncert urobí bárskto, ale prečo si aspoň nezavolá kamaráta, čo sa trochu rozumie technike? Spevy väzbia, vypadávajú kontakty, mikrofóny elektrizujú. Niekedy nemajú organizátori nič a všetko chcú, aby doniesli a vyskladali kapely. To je akoby Ťa niekto pozval na večeru, ale v jedle je aj pleseň a vlasy a ešte si máš doniesť vlastný chlieb. Na konci máš byť samozrejme vďačný, že si si mohol zajesť. A sfajčený alebo spitý organizátor ti povie "veď to je punk!". Hovno. Punk nie je výhovorka pre nezáujem alebo neschopnosť. Punk je zodpovednosť. Rešpekt všetkým, čo si dajú záležať. No stačilo tohto výlevu. Čo sa týka kapely, tak klasika, Marshall, Marshall, Marshall, Marshall a na basu Terror Bass a chladnička. Žiadne experimenty.

Zooro: Je to veľmi dôležitá časť hudby. Roky pracujem individuálne na tom, ako zniem, ale aj celok je nemenej dôležitý. Medzi nami sú možno názorové rozdiely na zvuk, ale ako kapela znieme dobre. S tým som spokojný.

Miyia: Amen.

Wrbo: Tak a nakoniec už len obligátna - Čo DISTAX a budúcnosť? Plány, sny, či priania?

Andrej: Chcel by som hrať veľa koncertov, popredať platne, ísť na turné. Mojím prianím je, aby sme zahrali viac koncertov ako tých, čo musím odmietnuť. Máme už rozrobené niečo nové, tak snáď už tento rok zahráme aj nejakú novinku po 2 rokoch. Wrbo, ďakujeme za priestor a za to, že to robíš.

Miyia: Nedá sa mi nesúhlasiť. Veľa hrať, ideál sú dvoj- a viac-dňovky, kedy máme čas byť celá kapela spolu, pokecať, zabaviť sa. Niekedy mi to chýba - to ľudské, keďže hrávame aj koncerty štýlom, že chalani sa vezú spolu z PP autom a ja prídem z opačného smeru vlakom. Dohrá sa koncert a každý ide zas opačným smerom domov. Ale aj tá chvíľa na pódiu stojí za to :).

Zoroo: Chcem milovať svoju partnerku, zrekonštruovať dom a byť spokojný v živote.

distax.bandcamp.com

Pridaj komentár k rozhovoru:

Meno:

Email:

Antispam: D+C+1

Správa:

#7245 Balki napí­sal/a: 11.10.2017 07:59:07

"A metalistov, ktorí sa aj zaujímajú o svet okolo seba skôr považujem za punkáčov, čo počúvajú metal." - skvele povedane. Plus s Andrejevicom maximalne suhlasim aj co sa tyka predposlednej otazky ohladom zvuku!

Zaujalo nás:

Posledné komentáre:

včera 14:49 deegee:


Wrbo: Nesom istý, či si Adam pamätá večer :(
23.3.2024 MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA Košice @ Collosseum (report)

27.03. 07:06 Wrbo:


haha super report :-) Adam mi to podal podstatne strohejšie, už aj čítam, že prečo :-D
23.3.2024 MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA Košice @ Collosseum (report)

22.03. 19:06 emo:


Jedina moznost spieval Achmed. bol aj Vrabec ale nie vzdy. a staly clen bol Papi na gitare. Bicie neviem kto.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

22.03. 12:15 Majo:


Jasné že Košice!!!pilier ug scény vtedy a z chromatic A
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:21 adrik:


http://muzika-komunika.blogspot.com/2017/02/jedina-moznost-skusobna-live-atrium.html
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:20 Noro TT/Wien:


A bola tu otazka na tu Jedinu Moznost. Mysli sa JM z Kosic, kde hrali clenovia Nonc., tusim v 1989-91 (inac velmi potesilo, toto pocut po vyse 30 rokoch!)
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:17 Noro TT/Wien:


Dobre si to napisal kamo! Oplatilo sa z Viedne prist, aj ked boli namietky, ze Noncoformistisu nezohrati, ale u mna to atmosfera koncertu (aj pred koncertom) prevalcovala. Prach som predtym nepoznal ( ..
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 11:58 Majo:


A ktorej jedinej možnosti?lebo jedna je niekde z Handlovej,
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

20.03. 21:21 fog:


no vidis brasko, ako si to pekne naklepal. ako nic. mucosolvan na hrad.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

20.03. 11:05 Kubo:


A na záver setu Nonconformist ešte odznel cover kapely Jediná Možnosť ! Ak sa Vám dá tak určite choďte na ich koncerty v Žiline, Nitre, Bratislave, Brne a Prahe.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)