Pozývame:


Št 28.3.2024
Košice @ Košický hrad

OTRAS (SK), TEUFELSMAUER (SK), DRUGS (SK)
... ostatné koncerty

Vyhľadávanie:


Najnovšie fotky:

MIND.OFF, ĎAS, FROM THE DEPTHS OF MEXICO, MOIRA (23.3.2024, Košice @ Collosseum)

Najnovší rozhovor:

ROZPOR: "Kto chce mier, nech sa pripraví na vojnu!"

Najnovší report:

MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA (23.3.2024, Košice @ Collosseum)

Najnovšia recenzia:

KAZOSTROJ - Masopust MC

Najnovší cestopis:

UCHAFU, FUKOTY, NERVA, TVOI POSTOI (Slovensko)

Najnovší článok:

Pozvánka na Riot over river 8

Naposledy naskenovaný zin:

Srbská vzbura #3.14 / 2011

Naposledy preložený text:

ARTURO - Walzer

Najnovší recept:

Goody foody na cibuľke a hríboch


Rozhovor: MASSMORD

Autor: Radim | Pridané: 20.12.2011 | Počet videní: 1778


Radim: Zdravím borci. Tak tradične úvodom predstavte trochu vašu sebranku. Ste dosť nová kapela, no nie je žiadnym tajomstvom, že členovia pôsobia, alebo pôsobili aj v iných zoskupeniach (DIE HARDS, SPROSTÁ OTÁZKA, DNO), takže MASSMORD máme vnímať ako "vedlejšák", či regulérnu kapelu? Ktoré žánre a kapely ovplyvnili vašu tvorbu? Mimochodom, vedeli ste, že okrem vás existuje ešte jedna švédska kapela nesúca názov MASSMORD?

Moky: Nazdar Radim. Tak v prvom rade díky za záujem o dianie v MASSMORD! Ja som Moky a hrám v MASSMORD na bicie. Más pravdu, každý z nás už predtým mal nejakú bandu, ale som rád že sme sa zišli práve v MASSMORD! Hráme približne rok aj nejaké mesiace, neviem už presne. Začínali sme ešte s Martinom (DISENT), odohrali pár koncertov a nakoniec sa zostava tejto sebranky ustálila a nakonec hráme takto. Kristián-spev, Špendlík-gitara, spev, Jaro-basa, spev a ja na bicích. To či vnímať MASSMORD jako vedlajšák či normálnu plnohodnotnú kapelu je uplne jasné... jako normálnu kapelu! Žiadny projekt! No s tými vplyvmi to má asi každý nejaké svoje obľúbené bandy, ale priznám sa, že u mňa je to aj spomínaný švédsky MASSMORD.
Čo sa týka toho názvu, tak ja to nejak neriešim. Na svete už bolo plnokrát povedané to isté slovo a nikto to nerieši, tak prečo riešit zrovna slovo MASSMORD??.. ale myslim ze tá švédska kapela sa už premenovala.. názov je len názov.. to podstatné sa ukrýva v ľudoch..

Radim: Stihli ste za ten krátky čas, čo existujete aj pár koncertov, trochu sa o nich rozpíšte, kde všade ste stihli ako MASSMORD zahrať? Aké boli reakcie? Nezvyknú vás ľudia porovnávať s inými kapelami, v ktorých pôsobíte? S kým každým ste si stihli zahrať? Kto na vás pozitívne zapôsobil? Či už po stránke hudobnej a ľudskej?

Moky: Tak tých koncertov sme stihli celkom dosť, ale za to možeme ďakovať jedine ľudom, ktorí sú ochotní koncerty robiť.. tak bolo to pár akcií na Slovensku, v Čechách na jednom crustovom manifeste a na seredskom Ffude. Keď spomínam ešte na začiatky, tak mi nedá nespomenúť koncert u majstrov športu z BARNEY GUMBLE v skúšobni, kde to bolo ozaj peklo! Kto tam bol vie.. Práve takéto akcie a nadšenie ludí podla mňa este držia punk při živote. Ale aby som neodbočil od otázky.. kapiel bolo dosť nebudem menovať, aby som náhodou na nikoho nezabudol :P Pozitívne na mňa pôsobí nadšenie ľudi robiť koncerty a celkový záujem a ochota pomáhať, takže tých pozitívnych vecí bolo ozaj hodne. Čo sa týka muziky, tak spomeniem bandu LIBERA IN CAUSA z Prahy.. to sú kamoši, borci a hulváti :D

Radim: Skúste nejako zhodnotiť UG scénu na SR. Ako ste s ňou spokojní vy? Koncerty, kapely, ziny, ľudia. V čom napredujeme, v čom sme podľa vás výrazne pozadu? Je dokonca niečo v súvisloti s punkovou scénou, čo vám doslova lezie na nervy a čo by ste z nej najradšej vyselektovali?

Moky: Tak určite každá "scéna" má svoje plusy a mínusy.. sloveská scéna je malá a myslím si, že celkom silná.. Odhliadnúc od všetkých šmejdíš, ojebávačov čo sa snažia na punku zarobiť, je to celkom v pohode. Nemám právo, aby som nikoho súdil. Tak ja možem byť s koncertami len spokojný pretože aj keď ich nie je nejak extra veľa, tak nám ľudia organizujúci koncerty dávajú možnosť sa prejaviť a my na to nemožme povedať nič zlé. Nie je že by sme nemohli, ale ani nechceme! Teda aspoň ja nie. Som vďačný za každý odohratý koncert, lebo bez ľudí, čo organizujú akcie by boli všetky kapely stratené. Tiež vydávam zin Alternative takže viem koľko je s tým roboty.. a tak držím palec každému, kto sa na něco také dá.. čo mne osobne ozaj lezie na nervy je ten skurvený biznis.. z punku sa pomaly, ale isto stáva len výplod puberťákov s farebnými čirami, lacným vínom v ruke a silnými rečami ovešaní všemožnými našivkami a áčkami v krúžckoch, čo im predávajú ľudia z veľkých distier. Čo je to za človeka, ktorý si kúpi od Hiraxa nášivku "som jebnutý"??? No tak to potom pre mňa jebnutosť je.. Obojstranná.. Jedna strana hrdo bojuje, no keď ukazuje svetu, že je jebnutý ešte aj nášivkami, tak to je smutné a druhá strana, jak sa može človek označovať za UG distro, keď zarába prachy na sprostých deckách a je mu to jedno??.. Mám pocit, že ma za toto bude veľa ľudí neznášať, ale mne je to jedno! A to bol len jeden príklad.. Toto ma vážne sere! Najviac ma dorazilo vidieť na festivale človeka v triku punk is dead od spomínanej distribúcie.. veď to je zabíjanie punku popri kasírovaní peňazí..

Radim: Môžeme sa do budúcna tešiť na nejaké oficiálnejšie nahrávky? Váš bordel by iste celkom dobre vyznel aj na asfalte. Minimálne aspoň na kompilačke by sa vaša tvorba určite nestratila. Ste fanušíkovia vinylov? Nejaká porádna fošna, ktorá vám v poslednej dobe natrhla riť???

Moky: Tak zatím mame nahratý jeden song na bandzone, ale je to nahrávka cez diktafón v skúšobni, takže na zvuku je to poznať. Oficiálna nahrávka určite bude, ale s presnosťou neviem povedať kedy. Zatím asi musí stačiť, že sa na nahrávku chystáme.. Vinyly sú od svojho vzniku najkvalitnejšie nosiče.. teda aspon pre mňa.. som ich fanúšikom to je jasné.. doska, ktorá mi naposledy ozaj nakopla riť bola EVIDENCE SMRTI s/t LP, tiež CANCER SPREADING/DISKONTROLL.. ale je toho veľa, a to by som tu vypísal 5 strán :D

Radim: Načnime trochu inú tému. Viem, že niektorí z vás ste obmedzili stravovacie návyky. Máte potrebu propagovať vegetariánstvo - vegánstvo vo vašej hudbe? Myslíte, že sa táto tématika úplne vytratila z tejto subkultúry? Je podľa vás dôležité práva zvierat propagovať aj naďalej? A ruku na srdce, prestali by ste jesť mäso, nebyť punku? Ale úprimne...heheh.

Moky: Hej hej som vegetarián. Myslím že bezcitné zabíjanie zvierat je treba propagovať všade nie len v muzike, pretože to čo dokáže ludská ruka urobiť nevinným zvieratám je podla mňa zločin. To že dokáže niekto týrať psa, či zabiť teľa nie je prejavom sily, ale úbohosti. O tom že prestanem jesť mäso som rozmýšlal dlhšie ale čo z rozmýšlania. Tak som sa rozhodol. Nemám potrebu zabiť živého tvora preto, aby som uspokojil svoje potreby. Ešte k tomu prispel jeden rozhovor s bývalým masárom na bitúnku, po ktorom nebolo nad čím rozmýšlať.
Je to moja voľba a nikomu ju nenútim, tak isto jak ja nemám rád, keď niekto nechápe prečo nejen mäso. Ja sa do vašich chladniček nestarám, tak sa nestarajte vy do mojej.. ale čo to trepem, nemám vlastnú chladničku :D Každopádně ale toto rozhodnutie menit nebudem.
A s rukou na srdci možem povedať, že neviem čo by bolo nebyť punku.

Radim: Čo textová stránka kapely? Kto ich tvorí? Akú dôležitú úlohu zohráva posolstvo vo vašej hudbe? Nakoľko je podľa vás dôležité hľadať nové témy? Máte nejakých vyložene oblľúbených textárov? A nechceli ste niekedy rozdávať vaše texty priamo na koncerte? Tento jav je v poslednej dobe dosť zriedkavý, si myslím.

Moky: Tak texty su pre mňa polovicou hudby. Keď pišem text, dávam do toho svoj odkaz, a práve preto ho dávam do textu pretože má pre mňa určitú hodnotu. Spievať o tom jak je nám dobre, keď sedíme pri pive by bola pičovina, pretože niekedy sú časy tak ťažké, že není ani na to pivo.
V textoch sa snažíme rozoberať témy, ktoré sa nás bezprostredne týkajú.. životné situácie, ludské činy, skurvenosť tohoto světa.. hladať nové témy je určite dôležité, treba spievať o situáciách čo sa vo svete dejú a poukazovať na špinavosti páchané či už na ľuďoch alebo zvieratách. Nemá zmysel písať o láske, lebo tá sa z tohoto světa vytrácí a nahrádza ju nenávisť, chamtivost a peniaze. Prečo teda nespievať o tom, jak sa ľudia strieľajú na ulici?? Myslím, že na koncerte si môj názor určite vypočuje viac ludi z mikrofónu jak keby som im ho tlačil do hlavy pri bare... a texty píšeme všetci, nemáme nejakého kapelmajstra alebo frotmana :D.. každý ma svet svoj pohľad a každý vie písať, tak není čo riešiť.. s tými textami je to dobrý nápad ;)

Radim: Máte aj nejaké iné aktivity, poprípade by ste v budúcnosti nejakým chceli venovať? Potykáte si aj s démonom alkoholom? Nejaká vaša obľúbená liehovina? Tipujem, že rum to asi nebude. HEHEH

Moky: Okrem kapely som začal písať už spomínaný zin Alternative prvé číslo je už v obehu. Je to taký občasník, kapely, recepty, nejaké texty, anarcho články.. ak má niekto záujem, nech ozve už sa maká na druhom čísle.. mám nejaké predstavy o tom, čo by som chcel v budúcnosti, ale o tom ešte škoda rozpravať... raz za čas robíme u nás v skúšobni premietanie dokumentov (zatiaľ Squat wars, the Fourth world war), teraz chystáme infovečer a po novom roku aj koncert. Tak dúfam ,že všetko pojde jak má..
Čo sa alkoholu týka pár krát sme spolu boli, tak vieš :D no nikto z nás sa tomu nevyhne, takže nebudem písať nič jak nééé my nepijeme.. no s tým rumom máš pravdu, ale vodkou alebo slivovivou nepohrdneme :D

Radim: Tak to bude snáď z mojej strany vsjo. Tak ak máte po ruke nejakú anektodu, zrnko múdrosti, citát, tak sem s ním. A samozrejme, ak chcete pozdraviť svojich, rodičov, bratov, sestry, psov, kamarátov, či nedajbože poďakovať mne za rozhovor. Tak tu máte ideálnu príležitosť. A slovami Hiraxa. Majte sa krááááááásne a slobodneeeeeeeeee!!!!!

Moky: No ja ti určite za rozhovor ďakujem! Ľudia pozerajte okolo seba a vnímajte veci, ktoré sa vás týkajú! A keď už spomínaš ten citát, tak jeden by som sem dal.. je to od kapely CRASS: "Vieme svoje o zkazenosti tohoto sveta a sme opatrní, aby sme neboli tiež nakazení. Musíme byť silný. Nič sa nám nepodarilo, ale veľa sme toho spravili..."

Pridaj komentár k rozhovoru:

Meno:

Email:

Antispam: N+L+S

Správa:

#3567 Wrbo napí­sal/a: 23.12.2011 16:46:14

Súhlasím s Vokadom a osobne s Hiraxom mám len dobré skúsenosti... Je ale plno iných svíň, ktoré sa snažia nabaliť na koncertoch a o kapelách ani nehovoriac... Viva andrgraund

#3563 UB napí­sal/a: 23.12.2011 11:10:55

Ja na Hiraxa tiez nedam dopustit,pred velmi vela rokmi som od neho kupil za kilo cd,ktore bolo v zdarma casaku Move Your Ass II(alebo III) ..A zistil som to az za nejake tie roky potom..Cize parada.Ine distra som vtedy nepoznal ale lutujem kazdy dukat co som tomu chujovi poslal za ziny a pod..Budte stastni a slobodni

#3562 michalko napí­sal/a: 23.12.2011 11:08:47

Ale náhodou mne sa to s tou nášivkou "som jebnutý" páči. To je čistá úprimnosť, na nič sa nehráš more :D

#3561 dáša f.f. @ napí­sal/a: 23.12.2011 02:13:41

vokad: práve naopak, Hirax myslím stále má ten svoj shop a zarába na hlupáčikoch, stačí sa pozrieť na net, čo to tam za nebetyčné kraviny predáva. a Moky s tým punkbiznisom trafil priamo do čierneho.

#3558 vokad napí­sal/a: 22.12.2011 18:32:12

v pohode rozhovor, len ma zaraza jedna vec: jak este moze niekto riesit hiraxa? ten clovek sa uz par rokov pohybuje niekde uplne mimo, s punkom uz nema nic spolocne

#3556 Bukowski @ napí­sal/a: 22.12.2011 15:52:11

To Najs. Díki Danko. Od takého zarputilého kapitalisto to poteší

#3551 moky napí­sal/a: 21.12.2011 18:14:52

kristian hej..aj spendlik hra w dne

#3549 Bukowski @ napí­sal/a: 21.12.2011 17:19:25

Kristián-spev. Ak sa nemýlim.

#3548 retsil napí­sal/a: 21.12.2011 17:04:28

kto z DNO je v MASSMORD?

#3544 Najs napí­sal/a: 21.12.2011 01:51:23

Od cloveka, ktoreho by ste to najmenej cakali, dobry rozhovor !!! Daniel !

Zaujalo nás:

Posledné komentáre:

dnes 14:49 deegee:


Wrbo: Nesom istý, či si Adam pamätá večer :(
23.3.2024 MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA Košice @ Collosseum (report)

včera 07:06 Wrbo:


haha super report :-) Adam mi to podal podstatne strohejšie, už aj čítam, že prečo :-D
23.3.2024 MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA Košice @ Collosseum (report)

22.03. 19:06 emo:


Jedina moznost spieval Achmed. bol aj Vrabec ale nie vzdy. a staly clen bol Papi na gitare. Bicie neviem kto.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

22.03. 12:15 Majo:


Jasné že Košice!!!pilier ug scény vtedy a z chromatic A
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:21 adrik:


http://muzika-komunika.blogspot.com/2017/02/jedina-moznost-skusobna-live-atrium.html
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:20 Noro TT/Wien:


A bola tu otazka na tu Jedinu Moznost. Mysli sa JM z Kosic, kde hrali clenovia Nonc., tusim v 1989-91 (inac velmi potesilo, toto pocut po vyse 30 rokoch!)
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:17 Noro TT/Wien:


Dobre si to napisal kamo! Oplatilo sa z Viedne prist, aj ked boli namietky, ze Noncoformistisu nezohrati, ale u mna to atmosfera koncertu (aj pred koncertom) prevalcovala. Prach som predtym nepoznal ( ..
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 11:58 Majo:


A ktorej jedinej možnosti?lebo jedna je niekde z Handlovej,
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

20.03. 21:21 fog:


no vidis brasko, ako si to pekne naklepal. ako nic. mucosolvan na hrad.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

20.03. 11:05 Kubo:


A na záver setu Nonconformist ešte odznel cover kapely Jediná Možnosť ! Ak sa Vám dá tak určite choďte na ich koncerty v Žiline, Nitre, Bratislave, Brne a Prahe.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)