Predstavujeme: SYSTEMIC DAMAGE (SLOVENSKO)

Autor: Adrik & Matúš | Pridané: 28.12.2011 | Počet videní: 1369

Kapela SYSTEMIC DAMAGE z Vranova nad Topľou je síce pomerne mladou kapelou na "scéne", no je plná známych tvárí z kapiel a projektov ako (HIPPIE KILLER, LEN TAK TAK (sú to pôvodní členovia oboch kapiel), ROXOR, ALTERNATÍVNA PRAVDA .......) Kapela oficiálne vznikla v priebehu roka 2010 a jej členmi sú: Peter (gitara), Vlado (basa), Maroš (bicie), Matúš (vokál).
Kapela má za sebou prvé tri koncerty, nahrávku ktorá sa dá voľne stiahnuť na tejto linke http://www.mediafire.com/?1jn9388eaehdpvq. Stále sa hľadá label, ktorý by bol ochotný tento materiál vydať. Bližšie info o kapele hľadaj na bandzone.cz/systemicdamage. Pre prípadný záujem o koncert, alebo o nahrávku píš na mail disbeat161@azet.sk alebo ringopus@yahoo.com.
Matúš

Adrik: Prečo ste sa rozhodli pokračovať v hraní v pôvodnej zostave? A prečo nová kapela a nie zrovna HIPPIE KILLER?

Matúš: Z môjho pohľadu na to bolo viacej dôvodov, prečo táto kapela funguje pod iným názvom ako bol HIPPIE KILLER alebo LEN TAK TAK. Predchádzajúce dve kapely fungovali, skončili a myslím, že by bolo zbytočné "zrecyklovať" názov, keď mohla vzniknúť nová regulérna kapela, síce s pôvodnými členmi oboch kapiel, no štýlovo úplne niekde inde. Navyše si myslím, že SYSTEMIC DAMAGE, má z týchto predchádzajúcich kapiel asi najtriezvejší pohľad a jasnú predstavu čo robiť, ako to robiť.......

Maroš: HIPPIEho KILLERa zabil nejaký hippie z miestnych lesov.

Adrik: Aké vidíš rozdiely medzi všetkými vranovskými kapelami? Niektorí ľudia tvrdia, že aj keď sú všetky štýlovo inde, tak hudobne a spevom sú si dosť podobné. A ako je možné, že niekde má 6 ľudí 20 kapiel a niekde sa ľudia nevedia poskladať ani na jednu?

Matúš: Ľudia stále budú polemizovať, riešiť, špekulovať, hľadať niečo o čom by mohli hovoriť. Pletkovanie, a podobné pičoviny fungujú všade. Myslím, že každá vranovská kapela je úplne o niečom inom, aj keď sa v nej viacmenej dookola striedajú tí istí ľudia. Či už je to po stránke hudobnej, alebo textovej. To že sú tam rovnakí členovia a rovnaký spev je práve dôsledkom toho, že kapely sa rozpadajú a nové vznikajú. Myslím, že toto je zbytočné riešiť, na dosť veľa miestach vo svete funguje to isté. A keď to niekomu lezie krkom, nech tie kapely nepočúva, mne je úplne v piči, či má HIPPIE KILLER, LEN TAK TAK, SYSTEMIC DAMAGE úplne to isté obsadenie, chceme hrať muziku ktorá nás baví, sme kámošmi dlhé roky, vieme čo jeden od druhého chceme. Nevidím žiaden dôvod na to, aby bola potreba len z dôvodu opakovania sa členov meniť zostavu. Ako hovorím komu sa nepáči má možnosť vyberať, je tu kapiel dosť. A to že tu funguje, fungovalo a fungovať bude stále dosť kapiel je len dôsledkom toho, že hoci slopeme, a sedíme v krčme nad pivom aj niečo robíme. Nechcem, aby to znelo povýšenecky, nikdy som Vranov (čo sa týka kapiel) nepovažoval za nič iné len za mesto, kde je dobrá partia ľudí, ktorý majú radi muziku a majú chuť ju robiť.

Maroš: Nehľadajme rozdiely. Hľadajme to, čo nás spája: chlast, pivo a pálenka. A iní keď sa nevedia poskladať, tak nepijú (a možno ani nehrajú).

Adrik: Ako vôbec vyberáš texty, do ktorej kapely pôjdu?

Matúš: Neviem pravdu povedať, nemám doma v šuflíku narobených 15 textov a triedim ich to nie, skôr by som povedal, že texty ktoré robím do SYSTEMIC DAMAGE sú ešte viac osobnejšie, no priznám sa a poviem pravdu že častokrát nie sú až tak temné a tragické ako sú napríklad pri textoch ktoré robím do ROXORu (kam takéto texty viacej sadnú podľa mňa). Pamätám ako keď som začínal písať texty pre SYSTEMIC DAMAGE mi Maroš (bubeník) povedal, skús napísať trošku pozitívny text. Najprv som myslel, že to nezvládnem a aj keď ten text nie je o romantike, ani láske, je v ňom kúsok pozitivizmu. Texty v ROXORe poslednou dobou otáčam skôr na ľudí, na problémy, ktoré vidím okolo seba, no v SYSTEMIC DAMAGE sa skôr uzatváram do seba a píšem skôr osobnejšie texty. Vždy ešte predtým než idem písať ale viem do akej kapely ten text pôjde, není to tak, že niečo načmáram a hodím to sem alebo sem.

Adrik: Plány do budúcna? Hneď vydať dosku? Spoliehate sa na svoj masaker alebo na ex ex ex v popise?

Matúš: Myslím, že môžem s kľudným svedomím povedať za všetkých, že nás vôbec netrápia žiadne "ex", my sme SYSTEMIC DAMAGE, kapela ktorá má svoju tvár, ciele, jasné predstavy. A plány? Neviem ja by som dosku veľmi rád bral, lenže sme pomerne mladá kapela a ľudia z labelov sa boja ísť do takého risku, aby vydali platňu takejto neznámej kapele. Materiál máme nahraný a dúfame stále že sa niekto ozve, čo by bolo fajn. Každopádne robíme na nových veciach, máme za sebou prvé koncerty, tešíme sa z toho. Pokiaľ bude chuť, čas, nápady a takisto záujem zo strany ľudí, tak budeme hrať. Díky Aďo za priestor, keď bude zvyšných 50 tácov v šuflíku, možeš nám pomôcť aj s tou LP, veď idú Vianoce.

Maroš: Plány sú: hneď vydať dosku a spoliehať sa na masaker.