GETO, CINNAMON WIND, MA CHANKA, CAMELEON (20.9.2020, Košice, Collosseum)

GULCH - Burning desire to draw last breath MC

Pozvánka na Summer moshpit párty

Punkheard #2 / 1996

ROXOR - POŽIERAČ DUŠÍ 7" (recenzia)
Totalitarianism still continues
Po split LP s How Long tu máme prvý samostatný sedempalec od vranovského Roxoru. Kapela si stihla už spraviť nejaké to meno a môžeš ju vidieť na viacerých, či už menších alebo väčších akciách. Poďme sa teda pozrieť, čo že je vylisované do drážok tohoto naoko pekného červeného vinylu. Ten je zabalený v čiernobielom obale plnom lebiek a podobných temnôt. Vnútri sú texty, rovnako tak aj grafika vnútornej strany obalu je dobrá, akurát mi vadí, že texty až príliš splývajú s pozadím a tým pádom sú o čosi ťažsie čitateľné. Pokladám ihlu na stranu A a po chvíľkovej pomalšej gitarovej vybrnkávačke, miernom rozbehu sa spúšťa doslova „Búrka“, čo je názov prvej skladby. Špinavý hardcore/crust, ktorý vo mne vzbudil dojem, že počúvam Festu desperato. Neviem, možno som jediný, komu napadlo takéto prirovnanie, ale jednoducho na prvé počutie to tak totálne znelo. Úvodná najebávka dohrala rýchlosťou expres vlaku a ideme si pre „Bozk smrti“, ďalšia rýchla skladba týkajúca sa vojny a utrpenia nevinných. Na záver prvej strany Ti dušu zožerie „Požierač duší“, čo je aj názov celej tejto platne. Páči sa mi štart tejto skladby a pekelný smiech, ktorý znie ako od samotného Lucifera. Opäť aj do tretice rýchly nájeb s dobrými riffmi. Druhá strana dostala názov E a začína sa songom „Prach“, ktorý sa po intre prenesie do totálneho chaosu. Nasledujúca skladba „Strach“ sa mi páči z celej platne najviac. Najskôr sa rozbehne v duchu ako väčšina songov na doske, ale v strede sa spomalí a po tomto spomalení sa rytmus zmení na príjemne punkový, ktorý núti kývať hlavou. Po tom ako prišla smrť a život sa skončil budeš ešte doslova opľutý a vypočuješ si pred definitívnym skonom skladbu o „Závistlivých kurvách“. Text má silný a asi je každému jasné, o čo v ňom ide, ale mne sa samotný song moc nepáči. Taký pomalší a nudnejší. Po prvých vypočutiach sa mi platňa celkovo zdala dosť suchá. Možno je to tým, že som Roxor nikdy nejak extra nepočúval, ale po viacero razoch ako som si pustil túto dosku, to celkovo hodnotím ako dobré. Veci typu, že sa jedná o slovenskú kapelu a preto by sa patrilo ju podporiť tu dávať nebudem, je to na každého osobnom výbere. Na záver ešte spomeniem, že k vydaniu patrí samolepka Roxoru a malý leták s logami labelov, ktoré túto platňu spoločnými silami vydali.
  1. Búrka
  2. Bozk smrti
  3. Požierač duší
  4. Prach
  5. Strach
  6. Závistlivé kurvy

Táto recenzia už bola zobrazená 848 krát!
 Autor: Sanberg
1 2 3 4 5
Hodnotenie albumu: 1.82

ANTISPAM: F+B+E

#2516 Večne Nespokojný Viktor   napí­sal/a 17.02.2011 14:29:25
Kurva, tak túto kapelu som dosť precenil. Škoda. Mám doma split s How Long ( kde mastrovanie Roxoru dopadlo brutál kokotsky, speváka tam nepočuť, týpka ktorý to zvučil by som priviazal o spod vlaku a ťahal ho naprieč Ruskom, ale to je iná kapitola môjho života ) a kedže som Roxor považoval za dobrú a nádejnú kapelu rozhodol som sa kúpiť si aj tento 7", na ktorý som sa vyslovene tešil. Zo začiatku spomeniem kladné stránky. Keď som chytil prvý krát do ruky tú dosku veľmi ma zaujala, nakoľko ako amatérsky grafik som často nespokojný s nedostatočne zvládnutou grafikou bookletu/obalu, no tu to bolo špicové. Vidno, že si na tom dali záležať. Ilustrátorke skláňam úctu a Mirovi za booklet tiež. Nálepka ma tiež príjemne potešila, jednoducho vidno, že na tej doske makali. To sa týka aj kvality zvuku. Zvuk je perfektný a oproti ostatným nahrávkam je to zatiaľ najlepšia doska od Roxoru. K poznámke autora recenzie: text síce s pozadím splýva, ale kedže som na podobný štýl zvyknutý, nerobí mi to problém prečítať. Nechýbajú ani preklady do angličtiny, ale čo sa toľko rozplývať, začnime byť trošku kritickí. Vzhľadom na to, že som v poslednej dobe začal vyhľadávať kapely ktoré ma psychicky posúvajú ďalej, alebo majú politické texty, resp. textami nastolujú určitú tému do povedomia poslucháčov má pre mňa po textovej stránke Roxor nulovú hodnotu. Texty mi prídu veľmi neosobné, zovšeobecnené a bez duše. Všetky text mi prišli všedné, typické pre väčšinu crüstövých kapiel. Smrť, zloba, utrepenie, vojna, násilie, temnota. Textami ma nijak nezaujali a čakal som jednoducho viac. A kedže som bol naladený počúvať poriadnu muziku tak som po dvoch prehratiach na ten deň dosku odložil. Síce je pravda, že som si tú dosku na druhý deň pustil znova, ale to nemení nič na fakte, že som bol jednoducho sklamaný. Pre bežné počúvanie keď sa mi nechce rozmýšlať nad textom a potrebujem len aby v miestnosti nebolo ticho je tá doska dobrá až skvelá, zvuk je parádny, grafika tiež. Škoda len toho, že do kvázy bookletu nemám dôvod pozerať, kedže ma tie texty moc nezaujímajú a tým pádom mi uniká podstatná časť grafického spracovania dosky. Nuž.. Ako najlepšiu pesničku volím poslednú na strane B, tj. závistlivé kurvy. Aj napriek mojmu sklamaniu každému odporúčam kúpiť si tú dosku. Je to skvelá, skvelo spracovaná doska hodná starostlivého zaobchádzania. Crüst or DIE!
 #2515 rikArdo   napí­sal/a 17.02.2011 13:30:17
skvelá recenzia a skvelá špinavá muzika
ZAUJALO NÁS: