Forever Megashit XIII. (14 - 15.6.2019, Bardejov)

INCRIMINATE, LOWEST CREATURE, LEEWAY (28.5.2019, Košice, Collosseum)

RATPACK - Mor CDr

Pozvánka na Forever Megashit XIII.

Info zine #1 / 1997

KOMATOZ - TWO HANDS 12" (recenzia)
Import z Ruska. Import ako import, skoro polovicu labelov tvoria české vydavateľstvá. KOMATOZ a ich druhá kapela DISTRESS sú veľmi dobre známi svojim koncertovaním aj po strednej Európe. Hlavne v Čechách sú pečení varení na každom väčšom festivale. Za jedenásť rokov, ktoré pre ináčzmýšľajúcich ľudí v Rusku museli trvať prinajmenšom dvakrát toľko, stihli vydať dve samostatné CD, split CD so spomínanými DISSTRESS a českými DEMARCHE, nakoniec objavili kúzlo väčších placiek a pred dvoma rokmi vyšiel vinylový debut v podobe split sedmičky s talianskými REPULSIONE a napokon toto veľké čierne čudo (čiernou sa naozaj nešetrí) s názvom "Two hands". Ak máš aspoň časť z vymenovaných nahrávok, neušiel ti hudobný posun na každej z nich. Od rôznych mixov raw punku, ťažkotonážneho dizbítu, thrashu až k tomuto .. čo to vlastne je? Alexov spev stále mohutnie, dvojšľapke by ste namerali minimálne mach 3, mohutná gitara, ale so šialenými sólami a dunivá basa má na hony ďaleko od starého thrash metalu. Kde sa to zastaví?
Štýl kresby znetvoreného ježiška vysávajúceho ľuďom vedomie pripomína tú z albumu "Within the law", je viac než dosť možné, že je to od rovnakého kresliča. Okrem platne z obalu vypadne aj textová príloha, na jednej strane fotky členov + obsiahla ďakovačka, na druhej texty v rodnej azbuke a pre nás neskôr narodených aj v angličtine. Texty sú o všetkých zvrátenostiach, ktoré vás napadnú. Žiadne sprosté alebo sexistické gore sračky, ale predovšetkým sa točiace okolo kolobehu konzumu a otroctva v podobe ťažkej práce ovládaného nenažranými korporáciami a podobných potešení zo života, ktoré zažíva väčšina populácie, kde je istá len smrť. No žiaden optimizmus veru. Ani posledná rovnomenná "Two hands" nie je o nič "krajšia": "Na mene nezáleží, postatné je, že je to všade rovnaké, kontrola nad masami a ich podriadení, je to, čo boh stále hľadal." Vieš si predstaviť do takej agresívnej muziky vrieskať verše od Puškina? Osem skladieb vrátane intra na 45 rpm preletí ako nič a ty len otáčaš dosku a otáčaš až sa skladby zlievajú do jednej veľkej machule. Bohužiaľ. Výživnú pôdu vinylofílie zasejú ďalším plánom na čiernu placku, a to split 7" s KANSALAISTOTTELEMATTOMUUS, dávaj bacha, možno to už bude old school death metal! :)
  1. Road to hell (intro)
  2. Everything´s fine
  3. Emptiness