GRIDE - HLUBOKÁ TEMNÁ MODŘ (INSANE SOCIETY)
13.00 €

NABOSOPOSKLE, DISTAX, CRIPPLED FOX, SEDEM MINÚT STRACHU (10.1.2020, Spišská Nová Ves)

NABOSOPOSKLE, DISTAX, SEDEM MINÚT STRACHU, CRIPPLED FOX (10.1.2020, Spišská Nová Ves, ex 52-jka)

LIDSKÉ ZDROJE - Live demonstration MC

ZEMĚŽLUČ - HLEDÁNÍ 2x12" (recenzia)
Kurva, čo to je??? Nech mi puritáni prepáčia, ale tútu recenziu som nemohol začať inými slovami. Nový album ZEMĚŽLUČu, a to dokonca rovno na dvojLP. Už len o samotnom balení by sa dala napísať samostatná recenzia. Trojpanelový farebný gatefold, ktorý pripomína skôr leporelo, ako obal na platňu (podobne tomu bolo aj pri posledných troch singloch, obzvlášť pri 5 panelovom "Odložte všechnu nadeji", ktorí z celej trojice vyhral v súťaži obalov) je tvrdého kartónu a s centimetrovým chrbtom, ktorý určite bude hneď biť do očí na každej poličke. V každom krídle gatefoldu sa navyše skrýva doska v ďalšej potlačenej kapse s prekladmi textov a fotokolážami. S celou tou srandou sa musel niekto riadne piplať celé dni a ani nehovorím, koľko to muselo celé stáť. Grafika ostáva podobná, jednoduchšia ako pri singloch. Ku každej doske je CD zdarma, limitovaná edícia navyše obsahuje plagát a bonusový sedempalec s ďalšími dvoma skladbami. Úplne šialené!!!
Poďme ale od obalového fetišizmu k hudbe. ZEMĚŽLUČ sa drží svojho poňatia punku už 25 rokov a stále sa omieľajú tie každému dávno známe tri akordy. Stále však proti prúdu, žiadne ústupky a kompromisy v muzike, len aby sa niekam dostali, a predsa nikdy nemali problém vydať obrovský počet nahrávok na všetkých možných formátoch, s ktorým sa v Čechách, tobôž u nás, nevie pochváliť nikto (dobre, Goťák má možno viac singlov :) Pri pohľade na Šotyho, ktorý sa maloverne usmieva z obalu, dostáva heslo PUNK AŽ DO SMRTI úplne iný rozmer, nie ako keď ho vykrikujú opití sedemnásťročný adolescenti v piatok pred krčmou.
Ty vole 24 nových skladieb, a to sa vraj aj niektoré vyškrtli! Klasický ZEMĚŽLUČovský punk s neutichajúcim Šotyho spevom, ktorý si už toľkokrát počul a stále sa to dá počúvať dookola. Bude to tým, že pomalšie skladby sa striedajú rýchlymi a nasranejšími a nechýba rôzne hranie sa s nástrojmi, aby nahrávka bola pestrejšia. Ale asi pri dvoch skladbách som mal pocit, že viem, ako budú nasledovať, ale zrazu sa to nepredvídateľne zmenilo. Pri toľkých rokoch hrania a pri toľkých skladbách nie je jednoduché vymýšľať stále nové riffy, aby sa neopakovali, hlavne ak hráš punk rock. Hudba je len doprovod nie? Jedna skladba však vytŕča, a to pomalá melancholická "Á la Marion", ktorú celú naspievala Magali z LA FRACTION. Síce som si skladbu predstavoval celkom inak, aj tak prekvapila. Úplná oddychovka na záver prvej platne. Kapela by mohla porozmýšľať o druhom dievčenskom vokále ;)
To, čo hlavne oddeľuje ZEMĚŽLUČ od svojich kolegov, ktorí sa do spoločnej hudobnej kategórie dostali s niekoľkými fuck off detskými riekankami a zvyšok vypĺňajú potrebnými riekankami o chlaste a súloži (češť výnimkam, hovorím teraz o agroalkopunku), sú Šotyho texty. Tie na tejto doske nie sú až také priamočiare, ako na takých starších, ale kapela nikdy nevydávala zo seba len to, čo mali na srdci alebo na jazyku, ale stále mali v textoch odkazy na viaczmyselnosť, históriu (hlavne o historickej amnézií) alebo symboliku. Veľa vecí je tiež osobných, žiadne prvoplánové nadávky napísané v stave zlosti. 21. storočie "oslavujú" skladby "XXI. století" a "Živočišní výroba" (pre mňa jeden z najlepších textov kapely!) o speciecizmu a nadradenosti človeka. Ďalší skvelý a nasraný text (nie je tu žiadna vyslovaná somarina) je "Dostaneš do držky" o tom, že dostávaš rany z každej strany alebo "Vídeňská ohlédnutí" o spomínanej historickej amnézií. Pocity beznádeje, ktoré sa vyriešia chémiou, to sa spieva v skladbe "Povzdech": "Ačkoliv dobře vím, že nidky nejsem sám, tak to jaksi nezvládám, drž prosím ruku svou ochrannou nade mnou, drž ji prosím nade mnou". Mohol by som pokračovať ďalej .. Ale ešte jeden. Skladba "Sbohem Bo" je venovaná aj rhythm & bluesovej legende Bo Diddleymu: "Sbohem Bo, pozdravuj, drž místo v lavici tam vzadu, u okna... dyť to víš, kde sedají výtečníci" Fú, nemám slov. Doska bude mať svoju premiéru a krst už túto sobotu 19. novembra v brnenskom Faváli. ZEMĚŽLUČ tam navyše oslávia 25 rokov, takže sa môžeš tešiť na kvalitnú oslavu s viacerými hosťami!
"Kdo hledá, nalézá..."
  1. Hledaní
  2. Hannover - Nottingham