GRIDE - ZÁŠKUBY CHASU 12"

Insane society
Pojednanie prvé, Ticho pred búrkou, kapitola 665 (osvetlená izba zaprataná strašným harampádím, všade sú kartóny a papiere, vo vzduchu je cítiť nedočkavosť, hlavný hrdina sedí na stoličke)
Hrdina pomaly rozbaľuje nejaké umelecké dielo. Laik by ťažko rozoznal, o čo sa jedná. Je to vinylová platňa alebo obraz? Hudobné teleso GRIDE alebo maliar Peter Mareček? Publikum sa to dozvie. Hrdina vyberá obal zo sieťotlačového obalu. Z obalu sa na neho vysype okrem potlačenej kapsy s doskou aj textová príloha, ďalší obraz spomínaného maliara, plagát s citátom Maxa Stirnera, veľká nálepka GRIDE a info karta Petra Marečka. Je toho dosť. Hrdina nevie, čo si má myslieť. To všetko naznačuje, že nepôjde o niečo všedné. Ale tá grafika perfektne pasuje! Hrdina tu nebude strúhať žiadne -izmy o obrazoch a umení rýchlo ukradnuté z internetovej siete, aby vyzeral múdro. Radšej hneď vyberá čierny splatter na ružovo červenej doske a dáva ho na gramofón. Fyzikálne

zákony
                      prestávajú
fungovať ...
"Místo krve kyselina, takhle nějak jsme to chtěli, intergalaktická scéna, čtyři vodky a dva rumy"
Pojednanie prvé, Záškuby chaosu, kapitola 666 (rovnaká izba, hrdina leží bledý uprostred kartónov)
Zmätene sa rozpamätáva, čo sa vlastne stalo. "Hvězda, monstra, jasná noc" ho už raz uzemnili v inom životnom príbehu. Vtedy sa to volalo "Posloucháte Jižní Čechy #2". Na rýchle bicie a šialené gitary je dávno zvyknutý. Čo mu potom nesedí? Niekoľko krát kontroluje rýchlosť. Nie je to 78 rpm. Všetko je správne. Mal to byť podmaz k príbehu, akási vedľajšia kulisa, a pritom je to, o čom sa tu píše. Ak niekto neveril, že sa dá stále zrýchľovať, tak tu má neprestrielný dôkaz. Aj keď niektoré vedľajšie postavy tvrdia a zavhujú túto scénickú hudbu, že už to nie je ten starý dobrý GRIDE, bordel a jedeme, že už je to viac technickejšie a chýba tomu špina. Síce majú pravdu, je to vyšperkované do bodky a grajdi úspešne idú po vyšliapanej ceste, ktorou sa vydali už na albume "Horizont událostí". Prirodzený vývoj alebo aj nemalá zásluha v zmene zostavy? Aj tak je tu počuteľný ich rukopis, a ak nie, stačí počuť všemohúcu mytologickú bytosť Inyho, ktorá je hrdinom inej veľmi tlustej knihy, a už máš vymaľované. Z tejto kapitoly hrdinovi najviac prirástla k srdcu "Ufouni jsou tady".
"Ani náhodou, ten zápas nemůžeš nikdy vyhrát, pivo, chcanky, sperma, pět ráno v bufetu u nádráží, existenciální beznaděj, útočí ze zálohy."
Pojednanie druhé, 180° naopak, kapitola 667 (celá izba je hore nohami, gravitácia sa zbláznila, vyhovuje to iba gramofónu, ktorý vďaka tomu prehráva druhú stranu platne)
Intenzivita sa zvýšila, tlak je na nevydržanie, ušné bubienky rezignovali. Môže byť to ešte rýchlejšie? Môže. Pomáhajú tomu ešte absolútne šialené gitarové efekty a sóla. Navyše noise party od Žrouta z bandy POSLEDNÍ PŘÁNÍ MRTVÉHO HUMANISTI a chaos je na svete. Táto strana bola dohraná k prvej, ktorá mala výjsť ako split s americkými VÖETSEK, bohužiaľ sa ho nedočakali ani grajdovci, ani dnešný hlavný hrdina. Čoho sa dočkáme nabudúce? Cyber math core? A to tento rok plánujú 4 dosky! 4! Štyri! Kolotoč sa spomalí až tesne pred koncom skladbou "Nahota, ochablost, disfunkce" a v nej refrénom "Císař dávno nemá šaty". Po nej nasleduje "pankovica" "Go on own way" od FILTHY CHRISTIANS. Samostatný príbeh so šifrovacou prílohou by si zaslúžili Inyho texty. Nie sú vôbec jednoznačné, ako hrdina čítal v niektorých recenziách. Skôr úplne abstraktné, ako priamočiare. Nechávajú na čitateľovej predstavivosti a domýšľavosti, aby si ich prebral a vysvetlil sám. Čo je niekedy dosť na škodu, lebo ani samému hlavnému hrdinovi sa nepodarilo všetky rozlúsknuť, aj keď väčšina sa po čase poddala. Tak aspoň niektoré: "Ufouni jsou tady" je o scéne; "Na louce v horách pod lesem" je o dochádzaní trpezlivosti obyčajných ľudí nad prešľapmi systému; "Dlouhé dni v nejistotě" je o pomalom každodennom strácaní a obrúsovaní ideálov a snov; "Úděl prvočísel" je o ďalšom idealizovaní a snení a "Nahota, ochablost, disfunkce" je o tom, čo sa skrýva za pozlátkom. Uhádol hrdina aspoň niečo všemohúci Iny? Významy to môže mať celkom iné. Inteligentnejšie texty hrdina počul asi už len u pornohercov SHEEVA YOGA z jedného pornožurnálu. Veľmi mu tam chýbajú doprovodné komentáre alebo aspoň nejaký predslov, ako bol zvyknutý u predošlých audio záznamov.
"Datová fekvence, otisky migrény, zhroucený systémy, výpadky signálu, prolomení kódu, sudá nebo lichá, magnetická bouře, něco je ve vzduchu, záškuby chaosu, přerušení spojení, monitorů zrnení, crtl alt delete kolaps kolaps kolaps kolaps."
Kapitola sa opakuje, hrdina nemieni ešte dlhú dobu odložiť platňu na poličku. Umelecké dielo absolútne dotiahnuté do najmenších detailov.

1. Hvězda, monstra, jasná noc
  2. Jako kruhy na hladině