SNAGG - Disgust of self recognition MC

MEDICATION TIME (Česko + Nemecko)

Pozvánka na Setkání svobodných duší 2021

SOUND OF QUALM - REQUIEM CDr

Autor: Adrik | Počet videní: 1495

Different records
Nikdy som nijak extra nevyhľadával žiadne sludge, stoner, post hard core alebo emo alebo neviem aké pomalé spolky. Tá špička povrchu, o ktorú som zavadil ma nikdy nezaujala. THEMA 11 ma nudila, MOTHER ešte viac, na koncerte FIRE WALK WITH ME som zaspal .. to som si zase získal nových priateľov čo? Ale posledný čas som tieto štýly začal pomaly objavovať a niektoré kapely sa mi začali dokonca páčiť natoľko, že si ich dokonca púšťam viac krát ako niektoré fast core fofry. Poslednými mojimi favoritmi sú ESAZLESA, ale samozrejme nič nemá na SOUND OF QUALM, o ktorých je táto recenzia. Prvý koncert, písal sa dátum 9.4.2010 a oni ešte pred koncertom vymýšľali názov kapely. "Vodcom" tejto bardejovskej kapely nemôže byť nik iný ako záslúžilý umelec s Veľkým Z Fero Maxim z Andrejovej (KUMURU, POSLEDNÉ DECEMBROVÉ DNI, Different records & distro a ďalších 5000 aktivít), takže aj keby nemali názov, nvôbec by to nevadilo. Už od prvých tónov úplne prvého koncertu mi z ich úprimnosti naskakovali zimomriavky. A naskakujú mi z nich dodnes. Žiadne hranie sa na najpomalšiu, najbrutálnejšiu alebo najviac inteligentnú kapelu, ktorá v textoch rieši tie najfilozofickejšie texty, ktoré chápe akurát tak ich autor. Z parádneho Ferovho škrekotu a zrýchľovania až ospalo pomalých vyhrávok vznikla na Slovensku veľmi osobitá kapela bez konkurencie. Konečne zaliezli do štúdia a po viac ako dvoch rokoch si ich môžeš vypočuť aj v pohodlí domova. 5 skladieb s minutážou viac ako 23 minút, čo nie je v týchto štýloch ani veľa. Prvá skladba "Requiem" začína pomalým rozjazdom, v ktorom si po celý čas myslíš, že sa nikdy nezrychlí, aj keď v kútiku duše dúfaš, že to bude naopak. Na začiatku štvrtej minúty sa však konečne ukáže, čo sa vo Ferových hlasivkách skrýva, aby sa requiem opäť presunul do pomalých vyhrávkových pasáží. "Nepoznáš čas ani hodiny, čas je tvoj nepriateľ." Dvojka je ďalšia pod kožu sa zarývajúca skladba, u mňa notoricky známa ešte z čias, kedy bola na bandzone bez spevu. Text je o priateľstve a o tom, že netreba strácať drahocenný čas s "priateľmi od piva", ale s tými naozaj skutočnými. Ďalšia je trochu ohľahčená, čo sa týka muziky aj textov. Pri muzike máš pocit, že sa vznášaš, alebo ako naznačuje text, že spíš a len čakáš, kedy niekto za teba urobí všetky aktivity. Presunutie celého života len do kyberpriestoru a u väčšiny len na facebook je dnes vďačnou témou pre mnoho kapiel, ktoré radšej žijú reálne. Výborne to vystihla SHEEVA YOGA na split 7" s ich alteregom KUMURU. A o tom je ďalší song "Realita?". Ľudí máš aj na facebooku, záhradkárske hry máš už aj na facebooku, hudbu máš tiež na facebooku a každý ti určite na ňom ochotne 24 hodín denne pomôže, tak Fero nechápem, prečo sa aj ty nechceš pripojiť do tohto skvelého žráču času. A sme vo finále. "Mamo neplač" je text vyškravaný dievčinou do múru za druhej svetovej vojny pred jej popravou. Keď ťa už pri tomto nezamrazí, tak neviem. Skús potom nad sebou pouvažovať alebo kontaktovať svojho lekára. Jednoznačne najlepší song celej nahrávky, na ktorého konci sa aj ty prichytíš, že vrieskaš na celý byt Mamo neplač! Keď ho zverejnili na bandzone, nič iné som si viac ako týždeň nepustil. Ako každá vec, aj táto nahrávka má nejaké svoje zápory. Tým najväčším je, že skladieb je málo a chcem viac!! Veľká škoda je, že šiesty song sa na toto mini CD nezmestil aj keď je na obale (síce prečiarknutý) a aj v búklete. Pritom ide o ďalší skvelý song o vlastných deťoch a o tom, čo by si spravil niekomu, čo by im ublížil. SOUND OF QUALM je pre mňa viac ako "ta dajaká kapela z Bardejova". Prirástla mi k srdcu od prvého koncertu. A verím, že nielen mne, na Ffude prekvapili mnoho ľudí, ktorí hneď rozobrali celý náklad.

1. Requiem
  2. O priateľstve
  3. O lenivosti