CATASTROFY (SK), ADACTA (SK), SKLADKA (SK)

CERELITIDA #7
4.00 €

YLVA, ELR, AMENRA (10.11.2019, Košice)

INFEKCJA 7" (recenzia)
Drop out records
Zbytočne by si u nás hľadal krasterov s prišitými zadovkami INFEKCJA, no severnejšie od nás, (nie v Škandinávii, trošku južnejšie stamadiaľ :D) v Poľsku by si s tým žiaden problém nemal. Kapela funguje viac než 15 rokov, má na konte 2 veľké dosky, 3 samostatné epky a splitko s S.O.WAR. Posledný ich vinylový zásek je 5 skladieb na bezmennom sedempalci. Na D.I.Y. feste v Gdynii so svojím šialeným crustom poriadne rozbili publikum, takže som bol na túto malú placku extrémne zvedavý. Začnem obalom, ktorý je ukážkou precíznej práce. Platňa je zabalená do potlačeného čierneho sáčku pripominajúceho sáčok do koša. Hlavný artwork mi dosť pripomína sedmičku MOTHER, na druhej strane je veselá koláž so zničeným mestom a zombíkmi s čipmi a čiarovými kódmi. Texty aj s prekladmi sú na ďalšej dvojstránke. Škoda že materiálne nemožnosti nedovoľujú každému sa takto pohrať s obalom a kapely sú dnes radi aj za skromnejšie vydania. Infekcja side skrýva dve skladby "Polak? a skoro pomalšiu a metalovejšiu "Gnida". Prvá menovaná pekne hneď zhurta a agresívne otvára dosku, škoda, že na ňu nie je aj preklad, pekne sa strefuje do mentality poľského národa, kde sa nezabudlo ani na pápeža Wojtyłu; druhá tu bohužiaľ nemá text ani po poľsky. Otáčam na fish side. Kapela je čím viac nasratejšia, v druhom songu "Padlina i scierwo" mi úplne znie ako RATOS DE PORAO za čias "Anarkophobie", ešte aj tie pomalé prechody! "Incubatory" sa strefujú do ponižujúceho vnímania žien niektorými mužmi: "Kobiece ciała - pokrowce na plody ... Kuchnia, koscioł, dziecy, to twoje obowiazki." a do toho ešte aj muži - politici majú posledné slovo pri potrate v Poľsku: "Jestes człowiekiem drugej kategorii". V "Padlina i scierwo" sa spieva o tom, či ti to skvelé čerstvé mäso nadopované antibiotikami a steroidmi v chladničke nesmrdí. A posledná v tejto zbesilej jazde je "Nigeria / Shell" o dnes už zabudnutej téme ťaženia ropy v 90-tych rokov v Nigérií a zaobchádzaním s vtedy ešte miestnym obyvateľstvom. Kurva, viac takýchto ultrakritických kapiel aj u nás! Doska vyšla v náklade 730 čiernych a 300 červených placiek za kooperácie 6 vydavateľstiev. Určite sa obzri aj po ich starších doskách, ak ťa nenainfikujú "nevyhovujúcimi" myšlienkami, tak ti ich šialená muzika aspoň pekne rozhádže sluchové telieska v ušných prijímačoch.
  1. Polak?
  2. Gnida
  3. Inkubatory