ROTTEN SOUND (Fínsko), HUMAN HUMUS (SK), GRINDING JESUS BROTHERS (SK), CRUENT (SK)

DAVOVÁ PSYCHÓZA - EMANCIPÁCIA (PHR)
16.00 €

Nö fest 2019 (22 - 23.11.2019, Horná Lehota)

K.I.T.T. / WYNSTON SMYTH 3" (recenzia)
Totalitarianism still continues
V poslednej dobe to šlo s muzikou dole vodou. Mainstream tlčie do hláv bezduchých študentov, ktorí popri honbe za magisterským titulom zo školy bezpečnostného manažmentu nemajú čas na alternatívu. Možno že ho mať nechcú. Ktovie. Práca vo fabrike s Mgr. pred menom robí z každého košického šráca jednoducho niečo viac. Na druhej strane, môžme byť radi aspoň za to, čo tu máme. Staré kapely zaniknú a s novo prevzatou pochodňou, aj keď po dlhšom čase, vznikajú tie nové. Tak vznikol z prachu a popola, v hnilobných priestoroch zatuchnutých kobercov WYNSTON SMYTH so svojim úzko špecifickým, východom Slovenska poňatým krastom. Celé to spískal hádam pre viacerých dobre známy, po strop vysoký človjek výraznej postavy. Adrik. Táto nahrávka sa ku mne dostala pomerne jednoducho – som Aďova milenka, a keď som hľadala domov, prichýlil ma. Ukázal mi vinyl, UG a doniesol prvú normálnu nášivku, ktorú mám doteraz na rovnakom mieste. A tak mi to popri jeho boku už zo 5 rokov jebe na vlne hardcore punku. V recyklovanom papieri držím kus plastu, ktorý viac vyzerá ako podložka pod pohár, ako hudobný nosič. Trojpalcové vinyly majú svoje čaro, no len pre tých, ktorí to majú kde prehrať. Môj gramofón ma autostop, a tak som nemohol ísť za hranice svojich možností a musel sa vysporiadať s tým, že túto raritnú nahrávku si pustím len z netu. No aspoň si popri počúvaní môžem chytiť ten kus plastu, ktorý zhmotňuje tak veľa emócií a energie, ktoré skrz neho prúdi. WYNSTON SMYTH tu majú jednu /logicky/ pesničku "Samy si za to môžeme". Je viac než jasné, že text písal sčítaný pán spevák. Koreňom týchto slov sú knihy, ktoré nájdeš aj v TSC distre – Orwell, no myslím, že práve viac Huxley. Huxley so svojou antiutópiou dúfal v to, že nikdy nenastane doba, kedy ľudia nebudú hladní po informáciách, pretože nimi budú presýtení. Nebudú smädní po hudbe, pretože jej budú mať dostatok a všade, kde len chcú. Brave new world, tak sa písalo. Každopádne, dve slová – informačná presýtenosť. Samy si za to môžeme. Je k tomu treba dodať niečo viac? Čo sa týka hudobnej stránky – 1 minúta krastu. Pre niekoho až prehnaný bordel, pre mňa hudba, balzám pre dušu. K tejto nahrávke sa nevraciam často, asi preto, že hudbu z PC nepočúvam, no keď sa k nej vrátim, neľutujem to. Keď držím ten primitívny kus plastu s drážkami v ruke, spomínam si na kopu vecí. Skúšku v zatuchnutej a prijebane drahej skúšobni, tie najkomornejšie koncerty pre 20 ľudí, kde aj tak lietalo vzduchom sklo a kryštálové lampy sa takmer pod tlakom krastu odlomili a spadli priamo na nás. Spomínam aj na Aďa, bitku na koncerte, skvelé oslavy, vinyl afterpárty, a keď ideme až do dávnej minulosti tak komorné koncerty v Backstage, HGW s návštevnosťou okolo 30 ľudí aj s dvoma či troma kapelami dokopy. Kurva, preto mám rád materiál. Tlačené fotky, dosky, ziny. Chytíš to do ruky a ak nie si bežný konzument, pri kope tých vecí sa ti vynoria spomienky. Dosť už tlachania, je treba ísť na druhú stranu. KITT – "Strašne to bolelo". KITT bola pre mňa nádej. Škoda že kapela po pár koncertoch a pár nahrávkach zhasla. Aj keď rozumiem tomu, že je treba sa pohnúť ďalej, a keď sa každý člen kapely rozíde iným smerom, nie je moc čo zachraňovať. Každopádne, čo nám tu nechali je dobrý kus práce a unikát, pretože ľudí hrajúcich P/V na Slovensku môžem spočítať na ruke jedného prstu. Znova pri tom, ako pozerám na dosku spomínam na koncert, na krátky set a rýdzosť, ktorá mi rozprúdila srdce. Síce si niektorí ľudia myslia, že tak mladá kapela ako KITT by sa nemala vydávať na doskách, ale čo koho kurva do toho. Kúpi si to kto chce, podporí to kto chce, myslím, že je všetko v poriadku. Táto doska mi počas tohto večera oživila zopár spomienok, na ktoré rád spomínam. Popravde – rozmýšlal som dlhšie, ako tento počin ukončiť. Myslím však, že nič viac už netreba. Dovolím si preto ukončiť túto recku veľmi príjemným citátom na mieste, a to: "Pre vyjadrenie nevyjadriteľného je hneď po sile ticha sila hudby samotnej." A. Houxley
Kolyma Ty Kolyma, prekrásna to planéta, 12 mesiacov zima a ostatok leto...

bandzone.cz/kitt
bandzone.cz/wynstonsmyth