2.50 €

GORDON SHUMWAY CDr (recenzia)
GORDONa SHUMWAYa som neobjavil na streche svojej garáže ako rodina Tannerovcov, ale zhruba pred rokom na koncerte vo Zvolene a musím sa priznať, že aj pre mňa to bol poriadny nájeb! Pri označení "sociálno politický anarcho grind core" by si väčšina pri 14 skladbách predstavila 14 alebo 15 minút, po ktorých nezostane ani len smrad, ale pri tejto nahrávke to také krátke a jednoduché nebude. V necelej polhodine si nájde každý maniak to svoje. Pestré skladby (kto by to pri tomto štýl povedal) často menia štruktúru a rýchlosť. Celé je to pre niekoho možno až moc napáchnuté metalom, najmä v pomalších pasážach, ale neboj sa, klepačiek je tam tiež požehnane. Veď bubeník má dlhoročné skúsenosti s kapelou PASKUDA. Za mikrofónmi sa predháňa hrubý murmur, ktorý vydáva basák, a vtedy sa to prikláňa viac na stranu death metalu, pred šialeným gitaristovým ječákom v rýchlejších častiach. Tak isto sú po piči aj dominantné basové vsuvky, ale tie sú len v niektorých riffoch a aby ste si ich všimli, treba sa do tohto celého cirkusu poriadne započúvať. Dúfam, že to je tak naschvál. A aby sa niekomu nemálilo, je tu aj píšťalka alebo na konci akási balada hraná španielkou. Rozmanité a šialené zároveň. Kapela nevrieska o ničom nezvyčajnom, avšak texty nemajú problém mať často aj 20 až 30 riadkov. Vrieska sa v nich o túžbe po slobode, o šoubiznise, o vojne, proti alkohole (na Slovensku unikátna téma), na druhej strane pieseň o hubách a ich účinkoch, stále častejšia téma o ničení života nezmyselnou prácou, o inkvizícii, o týraní zvierat, proti kapitalizmu, o nutosti triedenia odpadu, o rakovine, ktorá sa môže ukrývať v každom z nás a proti nacizmu. Mnohí sa asi nič nové nedozvedia a poviete si, že o tom spieva každá druhá kapela, tak načo vás mám tým zaťažovať, ale na druhú stranu sa za tie roky moderného humanizmu a demokracie žiadna z týchto tém nevyriešila. Všetky sa zmestili do búkletu, kde si ich môžeš s kľudom prečítať. Jediným záporom u mňa je asi až moc jednoduchý obal. Inak na prvú nahrávku veľmi slušný jebot! Pokiaľ ma pamät neklame, GS odvtedy nahrali ďalšie skladby, ktoré by čoskoro mali výjsť ako splitko? Neviem sa dočkať. Celá nahrávka sa dá vypočuť na bandzone kapely. Keď už chceš pchať metal do grind core, tak aspoň v takom podaní, ako to robí GORDON SHUMWAY!

bandzone.cz/gordonshamway
  1. Slepá tma
  2. Hnev anarchie