CONQUESTIO / WOUNDED KNEE 7"

Swamper records
Posledný rok - dva u našich západných susedov vychádza pomaly všetko na vinyle, od neznámych kapiel až po veci, ktoré by si málokto zadovážil aj na CDr hoci iba za euro. Podobný pocit som mal, keď som si prečítal o tomto vydaní, ale po rozbalení platne a jej vypočutí som hneď zmenil názor. Začínam prvou neznámou - CONQUESTO, v ktorej pôsobia terajší a bývalí členovia the VIRGINS, KLUTZ alebo známejších LIFE POSSESSION. Tri skladby namôjdušu melodického crust hard core punku s dvomi nasranými vokálmi a hudbou nie veľmi vzďalujúcou sa k staršej tvorbe spomínaných LIFE POSSESSION. Veľmi chválim druhú gitaru! K ich strane je pribalená mini brožúrka s textami viazaná tuším na šijacom stroji. Dve sú o pľundrovaní prírody, tretia je o smrti. "Padáme na kolena a prosíme o odpuštění, ale už je pozdě.". Opačnú stranu okupujú WOUNDEAD KNEE skladajúci sa z ľudí z rôznych kútov Čiech. Od začiatku sa s tým vôbec neserú, rýchly hard core punk s dievčenským spevom, pri ktorom si kapela nevydýchne ani na sekundu. Aj oni tu majú svoju textovú prílohu (vo formáte 7"), ale bohužiaľ sa texty nedajú vôbec rozlúštiť, neprišiel som ani na názov prvej skladby, možno pri väčšom formáte by to bolo ok. Fakt škoda, je to nadupané a v tejto muzike sa určite nespieva o tom, ako s kamošmi z partie chodíš na pivo. Ináč je doska zabalená do pekného hnedého kartónového obalu potlačeného sieťotlačou s letákom a nálepkou Anarchist black cross. K vydaniu pomohlo 6 individuí a labelov, ku 60 kusom je priložené aj DVD so živákom RED INSECT a CONQESTIO. Mňa možno dostalo zapálenie oboch kapiel pri vydaní tejto dosky, pre niekoho to bude len ďalší tuctový split dvoch neznámych bánd z Čiech. Ja im však prajem, aby im to nadšenie vydržalo čo najdlhšie!

bandzone.cz/conquestio
bandzone.cz/woundeadknee

1. CONQUESTIO - Přírody pláč