2.50 €

COKE BUST – CONFINED 12" (recenzia)
Refuse records
Pred pár rokmi, keď som prestal písať recenzie pre iný server, som sa dušoval, že recenzie už písať nebudem. Mal som za to, že ľudia už dnes tak recenzie neriešia, keďže si vedia všetko dopátrať a vypočuť online. Voľakedy bola recenzia jediná možnosť, ako sa rozhodnúť, či si kúpiť alebo nekúpiť nahrávku. Dnes to vieme posúdiť za pár minút od stola. Nič to však nemení na veci, že teraz jednu recenziu píšem (a v budúcne pravdepodobne vypľujem ďalšie). a to z jednoduchého dôvodu. Američania COKE BUST z Washingtonu DC patria podľa mňa medzi to najzaujímavejšie, čo dnes US HC scéna ponúka. Pre každého fanúšika dobrého hardcoru by bola škoda túto kapelu nevedome obísť. Tak k veci.

Novinka "Confined" od tejto úderky sa nesie v ich klasickom štýle. COKE BUST opätovne navarili výbornú zmes, ktorá chutí, až sa človek oblíže aj za ušami. Dáme dokopy to najlepšie z prvej vlny US hardcoru 80.tych rokov, primiešame chaos a tempo dnešnej doby, okoreníme frustráciou z dnešného sveta, na vrch prihodíme agresívny, ale čitateľný sound a celé zalejeme dobrými textami a výbornými nápadmi. COKE BUST tento recept používajú od svojho vzniku a každá nahrávka tejto kapely len potvrdzuje ich status výborných kuchárov prvotriedneho HC.

Rozjazd albumu obstaráva track "Iron spiral" a už sa to s nami po tej špirále vezie. Mimoriadna dynamika, pestré riffovačky a motor za bicími Chris Moore (tiež MAGRUDERGRIND) to poháňa celé dopredu, deštruktívne a bez zbytočností. Punkové pasáže striedajú hardcorové výprasky, kapela to do nás jebe až hrôza a nahrávka len potvrdzuje, že COKE BUST dokážu svoju, všetko naokolo ničiacu muziku, podať nielen naživo, ale ani z asfaltu v ničom nezaostávajú za svojím live prevedením. Keď vytočíš volume na maximum, budeš mať pocit, že ti hrajú za chrbtom!

Album má len jedinú chybičku, a to je stopáž. Posledný full lenght od COKE BUST "Lines in the sand" mal 17 songov, tento raz dostávame len deväť. Inak však niet čo vytknúť. Skladby sú vyvážené, doska nemá slabé miesto a jej intenzita je neskutočná a strhujúca. Je to proste jeden nájeb, ktorý sa preženie ako tornádo a človek sa spamätá, až keď po ňom zostane ticho! Album vyšiel pod hlavičkou Refuse records, vinyl je klasický čierny a má jednoduchý, ale pekný cover. Kto patrí medzi fanúšikov tejto kapely, tento album je nutnosť. A tí, ktorí doteraz COKE BUST nepoznali a nepočúvali, napravte to. Poďakujete sa mi neskôr.

cokebust.com
  1. Iron spiral
  2. Neutralized