KOMATOZ - WITHIN THE LAW 12"

Títo metaloví pankáči z krajiny neobmedzených možností, od ktorej sa najväčšia demokracia na svete USA môže učiť, sú nesmrteľní. V krajine, kde byť pankáčom alebo antifašistom neznamená lepiť nálepky a kde aj tí najortodoxnejší straight edge hc kids zapíjajú nedeľný rodinný obed vodkou vznikla v roku 2000 kapela KOMATOZ. Predstavovať ich hlavne v Čechách by bolo pre mnohých zbytočné, doteraz vydali 2 veľké dosky, split 7" s REPULSIONE a KANSALAISTOTTELEMATTOMUUS a v Čechách mali viac zastávok ako mnoho slovenských kapiel. Kapela touto LP určite potešila punkovejšiu časť svojej fanúšikovskej základne, aj keď punk môže pre každého znamenať niečo iné. Tento materiál pôvodne vyšiel len na CD a časť z neho split CD s nebožtíkmi DEMARCHE v rokoch 2008 až 2009. Takže v čase, keď nebola ich tvorba až tak napáchnutá metalom. Skladby sú ešte priamočiare a rýchlejšie ako na novšej "Two hands", sem tam sa pritrafí ešte aj nejaká punková vyhrávka. Avšak hlučná gitara, rozbúrene brnkajúca basa, burácajúce bicie a nasraný spev v rodnej ruštine najviac nahrávajú k tomu, aby som použil pojem metalpunk. A to podľa mňa aj sedí. Bohužiaľ tak ako aj pri poslednej LP mám dojem, že sa mi celá doska zlieva do jednej časti, z ktorej aj po mnohých vypočutiach neviem vypichnúť a zaradiť ani jeden song. Možno počúvať 14 skladieb za sebou pri tomto štýle nebolo najlepším rozhodnutím. Verní fanúšikovia vśak určite nebudú sklamaní. KOMATOZ ostali verní svojej grafike, ktorej dominuje čiernočierna. Na kosť ohlodaného Ježiška vystriedal na obale ohlodaný sudca s kolážou, ktorá by sa dala nazvať Rusko - právny štát. O tom sú aj texty, preložené v búklete aj do angličtiny, ako zatvárame oči pred všetkými zlými vecami, ako celý život len na niekoho otročíme, o vojnách, bezpráviu v Rusku .. pre niekoho v západnej Európe možno aj klišé veci. Pravda je však taká, že od Stalina sa toho v Rusku veľa nezmenilo. Odporúčaná literatúra k tejto doske: Solženicyn, Grossman a Romanov. YPA!

myspace.com/komatozpunk

1. Who gave them the right?
  2. Do not teach us how to live