HUMAN HUMUS – DIRTY FILTHY MESS CD

Grindcore je dosť menšinový žáner, a úprimne povedané, nikdy nebol "trendy". Kapiel na domácej scéne, ktoré ho hrajú, nie je až tak veľa, preto zakaždým poteší, keď sa tu a tam nejaká objaví. A hlavne kvalitná. Popradčanov HUMAN HUMUS evidujem pár rokov dozadu, hrali už na dvoch mojich akciách a v rámci nahrávok ma celkom navnadili EPčkom "Elitist equal disgrace", ktoré si vydali sami ako CD-R. Prešiel nejaký čas a svetlo sveta uzrelo ich plnohodnotné debutové CD "Dirty filthy mess", na ktoré sa pozrieme bližšie.

Album obsahuje 14 songov. Treba povedať, že je vyvážený. Nie sú na ňom vyložene skladby, ktoré by kvalitatívne trčali mimo iných a celkovo ide o kompaktnú nahrávku, čo je super. Nie je nič horšie ako nahrávka, ktorá stojí na pár songoch a zvyšok je vata. Tu tomu tak nie je, našťastie. Album sa opiera o kvalitné a netypické gitarové nápady, ktoré sa neboja pre inšpiráciu zabrúsiť aj do iných vôd, čo oceňujem. Rytmika šlape v poriadnych obrátkach, aké grindcore rozhodne musí mať a nahrávka tak plynie rýchlo a dynamicky. Na to všetko dohliada Ižďov vokál, ktorý strieda svoje polohy z grindového murmuru hlavne na psychotický škrek. Takisto sa mi páči sound nahrávky, je čitateľný, prehľadný, ale dostatočne surový. HUMAN HUMUS nám naservírovali kvalitný grindcore album, ktorý je dotiahnutý po všetkých stránkach, od samotného zvuku, songov až po fajnú grafiku od Graphicore art. Ak si teda fanúšik tohto žánru, nemal by si ho obísť, špeciálne pre to, že je to kvalitná domáca tvorba, ktorá sa nestratí ani medzi kapelami zvonka.

Celkovo je tak "Dirty filthy mess" nahrávka, ktorá ma rozhodne zaujala. V našich končinách ich až tak veľa nevzniká, o to vzácnejšia je. Na scéne nám tak rastie ďalšia sľubná kapela. HUMAN HUMUS sa celkovo rozbehli, aj čo sa týka koncertov, a tento album len dokazuje, že na svojej ceste majú rozhodne zadelený správny smer. Ostáva len dúfať, že nepoľavia.

bandzone.cz/humanhumus

1. Awakening
  2. Slavesnation