FESTA DESPERATO - ALERGIE 7"

Miruus levyt
"Tváří se jako když jsou na druhé straně, ale kdykoliv je slyším, udělá se mi špatně. Hloupé rasistické žvásty, nesmyslné důvody plné závistim po x-tém pivu odhalí řešení, a to, čo si skutečne myslí, vyplave na povrch. Hitler by se radoval, on měl sice koncentráky, však oni mají nucené přesídlení a hlavy plné záludnosti. Koho zajímá příčina a úpadek národů? Koho to zajímá? Pogromy opět sídlí v lidských hlavách. Primitivní způsob, jak zakrýt vlastní ubohost. Nevidím v tom nic jinýho."

Rok po nahraní materiálu v štúdiu Hellsound vyšla posledná rozlúčka moravskej FESTY DESPERATO. Sedem nových bičov s introm, kde padajú perly podobné tým z Bzenec festu, bolo nahraných v improvizovanej zostave s náhradným bubeníkom Gustom (KORUBO, S.U.M.O., BRÜNNER TODESMARSCH) a spevy si namiesto speváka MateSSa rozdelili rovným dielom ostatní členovia kapely. V Miruusovom a Marekovom speve možno počuť RISPOSTU alebo EVIDENCE SMRTI (totálne v "Otroci naděje"), zvyšok je stará dobrá nasraná špinavá FESTA. Výbuch nahromadenej agresivity a flustrácie z pokrivenej reality a knedlíkovej mentality. Tým neútočím na Čechov, naša mentalita - "ježiško a pálenka na prvom mieste" je ešte apatickejšia a tým nemyslím iba dodržovanie prikázania Miluj svojho blížneho na tuzemských pochodoch proti neprispôsobilým občanom, ale napríklad aj úbohosti typu zakázania jógy na školách, pretože deti by náhodou mohli prísť do kontaktu s východnými náboženstvami a tým by cirkevná mafia prišla o milodary a svoje ovečky, alebo o výroky niektorých našich volených zástupcov ("Homosexuáli sú chorí ľudia, je nezodpovedné, aby sme ich nechali behať po uliciach bez pomoci." atď). No nech žije stredovek. Takže ti asi docvaklo, že ide o tématickú dosku, ktorá sa v textoch venuje postupnej fašizácii českej spoločnosti, bohužiaľ to sa deje aj v iných európskych krajinách a ako som písal vyššie, Slovensko nie je výnimkou. Spojenia, ktoré už mali byť dávno vyslovené "Zatímco ty měníš svůj profil, oni mění tvář tvého města" alebo "Když bezpečí znamená strach" alebo text skladby "Pomáhat a chránit", ktorá je spomienkou na brnenskú blokádu pochodu Dělnickej strany, kedy polícia chránila náckov ... Toto púšťať každé ráno v rádiu alebo v TV s titulkami, tak každý deň horí nejaká vládna budova. Vyšlo vlastným nákladom v počte iba 300 kusov s bielymi etiketami na labeloch členov kapely (Gasmask records, Miruus levyt a Painajainen), o grafiku sa opäť postaral Paaya; šesťpanelový obojstranný obal ukrýva obrovskú koláž a texty naťukané na písacom stroji. Pochybujem, že sa tých smiešnych 300 kusov ohreje v distrách, takže neviem na čo ešte čakáš. Túto sedmičku tak skoro z gramca dole nedám, u mňa zatiaľ najlepšia nahrávka u našich západných bratov. Festa je minulosť. Založ vlastnú kapelu!

"Ubíjí mě tahle nikdy nekončící letargie. Diagnóza: ťěžká alergie. Alergie na předsudky a kolektivní vinu. Alergie na zjednodušený vnímaní světa. Alergie na buranskou mentalitu srabských mas. Alergie na ukazováčky a kamení "nevinných". Alergie na vás! Alergie na nás! Alergie!"

1. Alergie I
  2. Zatímco ty...
  3. Alergie II