ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

ITS EVERYONE ELSE, MAKATA-O (18.10.2019, Bardejov)

PIG DESTROYER - BOOK BURNER 12" (recenzia)
Relapse
Táto úchylná kapela má moju pozornosť už veľmi dlho. Milujem ich. Sú svojskí, osobitní a pre mňa v určitom smere rozhodne inovátorskí. Samozrejme za veľa z toho môže dvojica Scott Hull – J.R. Hayes. Kým jeden pre túto kapelu (okrem svojich ďalších projektov, hlave napríklad AGORAPHOBIC NOSEBLEED) skladá neskutočné songy, ten druhý ju vybavuje jej povestným šialeným textovým konceptom, ktorý je temný tak, ako dokáže byť temný svet sám. Celý chorý koncept je podporený samplami, ktoré obsluhuje Blake, od minulého albumu už oficiálne ďalší člen kapely. A na tomto nás zase čakala zmena na poste bubeníka, kde stoličku obsadil Adam Jarvis (MISERY INDEX). Na tom ďalšom zase oficiálne bude prvý krát PIG DESTROYER s basou a basovými linkami, tak už teraz som zvedavý. Nepredbiehajme ale, poďme si posvietiť na aktuálneho spaľovača kníh. LP aj CD vyšlo u Relapse records, CD verzia obsahuje bonusový disk so 7 covermi starých HC peciek.

Album otvára svoje brány intenzívne. Od začiatku je jasné, že táto špecifická grindová mašina nepoľavuje a stále je ochotná do nás tlačiť svoje choré a  prepnuté nápady. Hullov gitarový rukopis, rozpoznateľný, a tak svojský, že pomohol zadefinovať štýl tejto kapely už od prvých nahrávok, dostáva naplno priestor a jeden šialený riff strieda druhý. Hayes pľuje svoje texty ako had, ktorý má taký prebytok jedu, že ak by ho systematicky nehádzal po ľuďoch, otrávi sa. Jarvis, ktorý patrí medzi bubenícku špičku, jebe jeden masaker za druhým a napriek mojim menším obavám, zapadol do konceptu muziky PIG DESTROYER a podarilo sa mu vychytať štýl, s ktorým pracoval jeho predchodca. Perfektné stop time-y, zmeny tempa a nálad, podporené rôznou zmesou samplov, ktoré sú citeľné a dotvárajú atmosféru, ale na druhej strane nevyčnievajú natoľko, aby na seba pútali pozornosť. Do toho osadené intenzívne sypačky pokombinované so strednotempovými pasážami, kde sa Hull vyhráva so svojimi riffmi až k  absurdnej dokonalosti. To všetko zabalené v klinicky precíznom zvuku, o ktorý sa postaral tiež Scott Hull, ktorý album nahrával a produkoval vo svojom Visceral sound studios.

Keď sa to dá celé na kopu, dostaneme kvalitný materiál, ktorý sa drží v  duchu toho najlepšieho, čo si PIG DESTROYER nasadili už na predošlých nahrávkach. Svojský štýl postavený na netypických, mimoriadne zaujímavých a deštrukčných gitarách, rytmike, ktorá rozkopáva rite, samploch, ktorých prítomnosť je napriek ich nebadanosti mimoriadne citeľná, a Hayesovom psychotickom vokále, ktorý na nás hádže temnotu slovo za slovom. PIG DESTROYER je psychotická kapela, ktorá nemá svoj ekvivalent. Práve preto ich mám tak rád. A aj preto, že zakaždým vydajú nahrávku, ktorá ma posadí na riť. "Book burner" nie je žiadnou výnimkou.

pigdestroyer.bandcamp.com
  1. Sis
  2. The american´s head