ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

CHURCH OF MISERY, CONE FOREST, MIROED (10.10.2019, Košice)

DROPDEAD / RUIDOSA INMUNDICIA 7" (recenzia)
Armageddon
Ak dávaš prednosť politickým kapelám pred pivnými a zábavnými kokotinami alebo máš radšej kapely, v ktorých bubeník počas hrania nestíha lúštiť sudoku a druhou rukou fajčiť cigaretu, tak ťa názov DROPDEAD nemohol minúť. Politická hard core punk veličina zo zeme, ktorá je len krôčik od dokonalej demokracie, hrajúca s prestávkami alebo bez takmer 25 rokov. Vypľuté 3 veľké dosky a kopec split singlov. A určite ti niečo vraví aj domovský label kapely Armageddon, ktorý má pod palcom gitarista Ben. Spoznať sa dá podľa riťnakopavajúcej muziky a strieborno - čiernych obalov. Ani teraz tomu nie je inak. Pod peknou kombináciou farieb sa skrýva úplny fofr v duchu napi sa jušky, mlieka (vegáni môžu aj sójové, makové, kokosové ...) a kompótu a kým príde čoro - moro, tak si ešte stihneš vypočuť obe strany. DROPDEAD sa s tým teda neserú (a kedy aj hej?), dve skladby plné naozaj nasraného hardcore punku s minutážou, ktorá ledva preliezla dve minúty. Ale s tým si DROPDEAD nikdy ťažkú hlavu nerobili. Na stranu by sa spokojne zmestila aj celá strana splitka so SYSTEMATIC DEATH (ty vole, najprv som napísal SYSTEMIC DAMAGE) a ešte by tam zostalo hafo miesta, napríklad pre song z jednostranného 6", ktorý vydali tento mesiac. Ale nebojím sa, že by to bola nejaká prekážka a singel ostane ležať nepovšimnutý v distrách. Skladby o tom, ako policajti a zákony chránia bohatých a o fajčení, ktoré spôsobuje rakovinu a kvôli ktorému sa testujú zvieratá. Vegetariáni, aj vy ostatní, fajčte ďalej. "Béčko" okupujú moji obľúbenci RUIDOSA INMUNDICIA, ktorých som si zamiloval od prvých tónov na Vegafeste. Tí sa s vydávaním svojich nahrávok nkdy neponáhľali, ale do tých niekoľkých vydaní investovali všetkú svoju energiu a agresivitu. Ich materiál je ešte z roku 2010 z rovnakej nahrávacej session ako ultra krátky 7" "Huellas de odio", takže nie je o čom. Ľahko spoznateľný rukopis RUIDOSY, známe gitary, bicie, ktoré sa nezastavi a spev, že jeden ľutuje, že nebýva na EKH a nepočúva to každý týždeň na skúške. So svojimi tromi skladbami pekne natrhávajú DROPDEADU ritnú dieru, dúfam, že starouši používajú lubrikanty. Texty sú len v španielčine, chýbajú preklady, ale určite nebudú o šminkách, štekliach a diskotékach. Aj napriek nepomeru vysokej ceny a nízkej stopáži odporúčam každému grindcrustfastviolence maniakovi.

dropdeadhc.bandcamp.com
  1. DROPDEAD - A fall of empires
  2. DROPDEAD - Last breath