RADIATION - PLUTONIUM OVERDOSE 7"

Totalitarianism still continues
Musím sa priznať, že túto recku som hodnú dobu odkladal v zlých predtuchách, že výsledný produkt bratislavskej trojce ma až tak veľmi nezaujme. Mal som doma CD, ktoré kapela dávnejšie vydala, a to mi moc nesedelo. Prišlo mi hrozne rozhárané, akoby poriadne nevedeli čo chcú hrať. Odvtedy však ubehol dlhší čas a musím povedať, že RADIATION rozhodne nestoja na mieste. Oproti spomínanej nahrávke je to pre mňa kurevský posun dopredu. Hudba znie oveľa kompaktnejšie a bubeník hrá jednoznačne pre kapelu bez akýchkoľvek exhibícií. Dočinenia máme so špinavým thrashmetalom ako remeň. Zabudni však na crossover alá MUNICIPAL WASTE. Tu sú inšpiračné korene oveľa staršie. Keby mi niekto túto nahrávku pustil a povedal, že je z roku 83 a protagonisti sa volajú Jurgen, Klaus a Dieter a sú zo Západného Nemecka, nemám absolútne problém mu uveriť. Takže prirovnania k ranným SODOM a KREATOR sú určite na mieste. Všetko absolútne štýlovo sedí. Správne undergroundová produkcia, štekajúci vokál a gitary mastia poriadne špinavé riffy a sem tam začujete aj nápadité sólo. Jednou dobou som na strednej neustále počúval "Pleasure to kill" od KREATOR a RADIATION tu majú podobne hnilobný nádych. Ďalším plusom je formát 7 palca, na ktorom táto hudba nemá šancu nudiť. Texty sa venujú hlavne nukleárnej hrozbe, čo myslím, že pri danom hurhaji nemá čo pokaziť. Sem tam je tam možno gramatická chybička, ale to len nahrávke dodáva punc autentickosti. Zabalené v jednoduchom obale, ktorý ani neurazí ani neuchváti. Suma sumárum: RADIATION tento krát skórujú.

bandzone.cz/radiation

1. Atomic Age
  2. Sword Of Damocles