Bardejov, Bašta

CERELITIDA #7
4.00 €

YLVA, ELR, AMENRA (10.11.2019, Košice)

SEDEM SUPRAPHON MINÚT FAMILY STRACHU - HLUK OFF!! 10" (recenzia)
K.A.Z.
Noise core. Pre papierovo duševne zdravých ľudí nepočúvateľný bordel. Odbremeňme sa od úvah typu, že by sme nemali plytvať míňajúcou sa ropou a dvakrát si rozmyslieť, čo sa vylisuje do polyvinylchloridových kapsúl alebo či si tento desaťpalec bude niekto púšťať každé poobedie, keď príde z práce, aby načerpal novú silu alebo prišiel k iným myšlienkam, nie že ho ešte bude ukazovať návštevám alebo rodine. Pusti si čiernu platňu s najčiernejšími etiketami, aké boli kedy vytlačené v Lodeniciach a počas hrania pre istotu niekoľko ráz skontroluj prenosku a ihlu. Neboj sa, tie sú v poriadku, presne toto má z reprákov vychádzať. Začína to kľudným šumom a húkaním ako keby som bol na nejakej opustenej pláži. Už nech je leto. A potom sa to spustí. Obrovský výbuch nahromadenej zlosti a energie. Doslova veľký tresk. Roky potláčanej agresie na pracovisku, pred televíznymi novinami alebo pri volebnej urne. Raz to muselo von. Nie je dobré to v sebe celý život potlačovať. V kľudnejších a meditačných pasážach vypomáhajú manželia Marchinovci. Post nemoderný kovový industriál zahraný tradičnými homemade ľudovými nástrojmi ako sú vŕtačka Tefal alebo píla Electrolux potiahnutá strunami a obnažená spätnými väzbami. Celé je to kovové, určite aspoň jeden z nich kedysi pracoval v kovošrote alebo v zlievárni (nemyslím Semafor). Strana Á úplny klídek. Na béčku to už s kapelou ide dole kopcom. Zdá sa mi, že predchádzajúca strana bola viac politická a menej konformistická. Tá sláva im už stúpla do hlavy. A chlapci, nie je problém nahrať takýto masaker s tak vymakaným bubeníkom ako je Jánoš. To by vedel každý. Spev mierne nezrozumiteľný, nahraný tak, že kapela musela byť v inej miestnosti ako mikrofóny a ešte musela mať na tvárach minimálne obtiahnuté silónky. Zaujímavá je aj uvoľnujúca zváračská pasáž, kedy všetci prestali nahrávať, vyšli von a nahrali zváranie transformátora na dvore štúdia Tretradrot. Čo tam vtedy opravovali? Hustota. V našich konzervatívno - klérofašistických končinách úplne nekonvenčná doska. Pri nákupe ale radšej pýtaj bloček (samozrejme aj kvôli bločkovej lotérii), ale aby keď sa ti to nebude páčiť, mohol si si platňu vymeniť za niečo menej počúvateľné. Vonku 300 kusov s pekne ladeným obalom vydaných za kooperácie K.A.Z., Skaven records, SSGC a No fucking labels.
  1. no sides
  2. no songs
  3. no lyrics