2.50 €

SUFFERING MIND - AT WAR WITH MANKIND 10" (recenzia)
Drop out records
Hudba tejto sebranky od našich severných susedov asi nie je, žiadnemu milovníkovi zbesilých fast grind turbo klepačiek a zásypom hc/grind riffov cudzia. SUFFERING MIND chŕlia jednu nahrávku za druhov a v tom mori 5 palcov a splitov sa strácam, ale raz za čas zvyknem predsa dačo zachytiť. Úvodom čo ma najviac zaujalo na tejto nahrávke je grafické spracovanie obalu, za ktorý by sa kľudne nemuseli hanbiť ani NAPALM DEATH. Hudba je presne tá, čo by si mohol čakať od SUFFERING MIND, neprekvapuje žiadnymi experimentami, ale ide sa do krvi! Jediné čo by som hádam vytkol nahrávke je trošku potlačený vokál. Jeden hrubý, ktorý v tom fast rachote dosť zaniká. Druhý uškrečaný ženský Ulin vokál sa lepšie prediera pomedzi nástroje a pichá ti nožík bez ľútosti rovno do chrbta. Nie pomaly nevychutnáva si tvoju smrť, rýchlo 45 bodných rán a ide sa ďalej. Texty sú v štýle grind is protest, a tak to má byť si myslím pri takejto hudbe. Ich najčastejším terčom je kapitalizmus a kozumný štýl života. Texty sú v rodnej poľštine, ale nechýbajú ani preklady, ale keďže som prekladací analfabet, tak si môžem len približne domýšľať, čo rozoberajú :) Kapela sa striktne drží DIY etiky a všetko si nahrávajú sami a nie je to vôbec naškodu. Zvuk je taký, že človek by si to možno aj vedel predstaviť lepšie a čistejšie, ale pri tej záplave umelých geniálnych nahrávok je toto to pravé orechové pre tento štýl. Na stranu A nasekali títo nadšenci rýchleho rachotiaceho fast grindu 10 náloží. Výborné hc / punk vsuvky a aj spomalenia ťa nenechajú sa nudiť pri ich hudbe. "Humanitarnie manipulacje" sa rozbehne nepríjeným hopsasa riffom, ktorý predchádza fastovej rúbanici. Poľskému guľometu neušli ani xenofóbovia, do ktorých si kopli v poslednej pesničke na A strane. Béčko obsahuje už len 4 nálože, ktoré ťa majú odprevadiť k miestu popravy. Minutážou sú trochu dlhšie oproti A stranie, ale zato takisto zabijácke. V mojich prehnitých ušiach utkvela najviac z tejto strany pesnička "Zwierzecy holocaust", ktorá sa začína temným pohrebným riffom, aby potom mohla vybuchnúť zlosť k ľudom aka "Wladcy natury". "Pod zaslona ignorancji, zwierzecy holocaust trwa". Predposlednú pesničku "Turpistyczna symbioza" trošku natiahli a k záveru pridali aj husličky, ktoré dotvárajú pochmúrnu atmosféru tejto doby. Títo Poliaci sú nasratí a všetku svoju zlosť prenášajú do svojej agresívnej hudby a robia to v štýle CONTROLLED EXISTENCE či nebodaj IDIOTS PARADE. Myslím si, že tento 10 palec je pre mňa z ich strany vrchol a je to akurátny formát pre ich album. Ani málo ani veľa. Sa mi zdá, že Lepra ich raz chválil v recke na Deathfiste, tak ak toto Lepra čítaš, tak si to skús zadovážiť tento 10 palec myslím, že budeš spokojný.

sufferingmind.bandcamp.com
  1. Bekarty ludzkosci
  2. Ekonomiczny szczyt bezczelnosci