CATASTROFY - ZBOJNÍCKY TANEC CD

Support underground
Bratislavské thrash pankeriská zbíjajúce pod hradným kopčekom zaútočili na nedotknuteľných panovníkov a šľachtu prvým oficiálnym albumom. Komu títo zbojníci nepáchli na poslednej nahrávke "Tento štát sa musí zničiť", tak mu určite nebude nebude voňať ani nové CD. Naopak, ak si z nej bol tak nadšený ako ja, "Zbojnícky tanec" ťa úplne rozjebe! Má to väčšie gule, zvuk zo Shaarku je brutálny, ostrejšie gitary, guľometnejšie bicie a ešte lepší spev. Chlapci pokračujú thrash metalom, ktorý je veľmi, ale veľmi reznutý s pankom a ako ináč s ľudovou a zbojníckou tématikou. Ale venujú sa aj vážnym, kritickým témam, ale vedia si urobiť aj srandu zo seba. Aj to treba. Ako poznamenal jeden kamoš pri počúvaní tohto CD v aute: "taký ČAD bez kresťanstva" alebo ak si si ráno zabudol z ucha vyšprtať oranžový poklad, tak tam možno nájdeš aj ROZPOR. Neprekvapilo by ma, keby v budúcnosti vyšiel spoločný split s jednou, alebou druhou menovanou bandou. Fujara, drumbľa, tamburína, ozembuch, tucturututuc a poďme na texty. Práve tie zbojnícke témy začínajú byť pri niektorých kapelách dosť otrepané, ale tu to spolu s nadupanou muzikou, zreteľne zrozumiteľný, spevom a parádnym frázovaním dokonale sedí, aj keď do budúcna by som už dal väčšinový priestor iným témam, ale je to na kapele, či chcú byť do konca života zbojníkmi. Texty skladieb "Zbojníci apokalypsy" a jeden z najlepších songov "Kazimír" (Bol to naozajstný zbojník? "Aj jeho rodná dedina sa k nemu hrdo hlási ..." Na východe Slovenska existuje obec s takým názvom, dokonca aj s "hradom", na ktorý keď sa v dedine opýtate, tak len nechápavo krútia hlavami, či sa idete pozrieť na "tú stenu". Haha, ale to asi s tým zbojníkom nemá nič spoločné :), sú presne o zbojníkoch. Čadovskí "Bastardi spoločnosti" a "Žabomyšie vojny" o radostiach a strastiach našej subkultúry. Na "Sedlákovi" som sa tiež pobavil, bohužiaľ je to smutná sonda do hláv voličov Smeru a propagátorov posledného referenda. "Z dediny či mesta, prosím ťa prestaň!". Ešte väčšia sranda je až rozporovský song "Na detskej oslave" a klincuje to "Ančine cecky", z ktorého sa poštíš. Úplne nakoniec kaver dosiaľ neidentifikovaného finopalu. A tieto na prvý pohľad rozdielne mozajky dávajú dokopy parádny celok, ktorý si určite obľúbia ako metalisti, tak aj pankáči, aj keď je to podľa mňa viac pank ako metal! Vydané v peknom kreslenom digipacku s búkletom. Chystá sa aj vinylová verzia. Bohudušu, tisíc hrmených, tristo je málo, daj sem!!

bandzone.cz/catastrofy

1. Anciáša, zmráka sa!
  2. Zbojiníci apokalypsy