So 26.10.2019
ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

CHURCH OF MISERY, CONE FOREST, MIROED (10.10.2019, Košice)

HUMAN FAULT - NO NENÍ TADY KRÁSNĚ? CD (recenzia)
Toto CD mi ležalo na kôpke "na vybavenie" dosť dlho. Nebolo to lenivosťou alebo zaneprázdnosťou o ňom čosi napísať, skôr by som sa mal poďakovať ochranizovanému chaosu a veľhorám nosičov v mojej izbe. Kapela je z Vyškova, ale nájdeš v nej napríklad aj hyperaktívneho Kraťasa (iks ďalších hlučných kapiel), od ktorého mám aj toto CD. Dík, ale poďme už konečne na to. 10 skladieb s ideálnou minutážou 20 minút. Pre niekoho možno málo na radový album, pre mňa tak akurát, aby sa kapela nezunovala (o koncertoch to platí dvojnásobne). Od začiatku sa búcha v strednom crust punkovom rytme. Niekedy je to viac punk, inokedy sa to prehúpne viac do hard core alebo dbeat crustu. Niekedy je to viac špinavé, sem tam je to viac melodické. A ako ináč nechýbajú ani hovorené intrá ("Upravený svět a "Volání o pomoc") plus hrané outro. Povedal by som, že taká česká kolovrátkovo - krastová klasika, ktorá možno od ostatných vytŕča o milimeter dvoma spevmi, ktoré sa navzájom dopĺňajú. No a koho nepoteší zrýchlený cover od TELEXU? Spevom mi pripomína pána Brožíka hulákajúceho za bicími SVINÍ. Myslím, že keď už nevyšla vinylová reedícia telexovského "Punk rádia", tak raz hádam výjde aspoň nejaký sedempalcový tribút. Adeptov, ktorí zrýchlili ich skladby je až až. Textovo klasika, anti anti anti ... vyzdvihnúť musím song "Upravený svět". O téme GMO, klonovania a úpravy zatiaľ škaredého sveta na zaručene krajší, stále spieva málo kapiel. A aj málo hovorí. Zaujímať to ľudí bude asi až vtedy, keď sa prestane platiť vymyslenými peniazmi, ale (pozor spoiler!) semenami rastlín, lebo tie geneticky upravené budú na nič. Pritom tento problém je stále aktuálnejší vďaka chystanej transatlantickej dohode medzi USA a EÚ o voľnom obchode, ktorá ak sa schváli v podobe, akú ju momentálne tajne (!) predkladajú, tak napríklad bude normálne, že výrobky nebudú musieť byť označené, že sú z GMO rastlín a GMO alebo klonovaných zvierat, pretože to bude znevýhodnenie výrobcu v konkurenčnom boji. A podobných sránd je tam viac, pritom EÚ sa stále chváli, že stojí na strane spotrebiteľov. Teším sa na budúcnosť. Ale o tom už písal jeden konšpiračný fanatik v Predčasnej vzbure. Rád by som si aj prečítal celý text alebo komentár kapely k tejto téme, bohužiaľ v búklete sú len rôzne protisystémové koláže. Ak nepočítam absenciu textov, za mňa celkom fajn. Kapela sa mi zatiaľ neopočúvala. HUMAN FAULT chystá ďalší album, zatiaľ môžeš hodiť oko po klipe s novým songom "My Lai", takže to zase nebude o spokojnom nakupovaní v nadnárodných reťazcoch.

humanfaultcz.bandcamp.com
  1. Sny jsou tvá svoboda
  2. Výstřel a start