EMPTY HALL OF FAME (CZ), SAMORAST (SK), ROŽAVA (CZ)

TVOI POSTOI, FUKOTY, NIČITEĽ, MY O VLKOCH (19.4.2024, Košice @ Collosseum)

ADACTA - TMA 12"

Autor: disbeat161 | Počet videní: 2025

Adactive Records
Na túto recenziu som sa doslova tešil aj keď to trvalo trošku dlhšie, vďaka tomu, že nastali určité neodkladné okolnosti, ktoré to posunuli z roku 2015 do roku 2016, každopádne dnes definitívne ukladám ihlu na asfalt, hlas otáčam doprava a show môže začať. Nestáva sa to vždy, no vo väčšine prípadov dávam na tzv. prvý dojem. Prvá skladba mi vie veľa povedať, pripraviť ma na to čo mám čakať. Keď začne gitara hrať vyhrávku v momente viem, že bude dobre. Po 20 sekundách viem, že bude veľmi dobre a po pol minúte už levitujem niekde medzi nebom, v mojom prípade stropom a zemou. Ťažko sa opisujú pocity v  tomto prípade, kedy sa nedokážem sústrediť na nič iné len na temné melódie Hadovej gitary, ktorej riffy akoby plávali na rovnakej vlne s mojimi pocitmi, emóciami a náladami posledných dní. Temné, hmlisté, pochmúrne no dostatočne nasrané. Ako keby som tú nahrávku poznal roky. Pohlcuje ma čím ďalej viac a viac, nebránim sa, naopak páči sa mi to. Atmosféra vyvolávajúca mrazenie, do toho Gargamelov nenávistný spev doplnený perfektnými textami, ktoré umocňujú atmosféru bezmoci, nenávisti, zloby, toto ťa proste musí rozjebať na kusy, zožrať zaživa. Pomalšie pasáže sú prekladané rýchlejšími, kde v tých rýchlejších výborne zneje Špendlíkova basová linka, ktorá ako reťaz motorovej píly odpiľuje jednu hlavu za druhou. V piatej skladbe s príznačným názvom "Katastrofy" sa peklo priblíži ešte viac, black metalový feeling spolu s violou a "blekovým" vokálom privedú do stavu pesimizmu aj najväčšieho optimistu. Nič nebude dobré. Otáčam stranu, prvá skladba a opäť ma opantáva úzkosť, zlý pocit zo života. Najlepšia skladba albumu, Kubove bicie sú tu odbúchané po pánsky, samozrejme celý album je nahraný bezchybne, na vysokej úrovni, Kubovi som to už hovoril, že ten jeho "punkový štýl" bubnovania ja neskutočne žeriem. No neviem si pomôcť v tejto skladbe tie prechody, príklepy na šroťák, jedna báseň, perfektné. Dosť sentimentu. Do stavu eufórie v akej som sa nachádzal pri počúvaní predchádzajúcej strany sa dostávam za pár sekúnd. Soundtrack k môjmu momentálnemu životu a nálade ako stvorený, melódie sa do mňa zarezávajú ako žiletky do žíl, k tomu pri pohľade cez okno hustá hmla, apokalypsa v priamom prenose. Levitujem, plávam na temných vlnách, a pri každom tóne mám pocit, že ho poznám roky, každý verš textu akoby som prežil, dlho som sa so žiadnou doskou takto nestotožnil a nemal pocit, že už som ju počul a prežil v minulom živote. Doska končí, otáčam ju znova, nechce sa mi svoj život teraz momentálne režírovať inak ako podľa atmosféry tejto LP-čky. Ďakujem chalani, je to doska na ktorú sa nezabudne!

adactaband.bandcamp.com

1. Z mostov stúpa dym
  2. Neveriaci v osud
  3. Zuby závisti
  4. Vlčia krv
  5. Katastrofy
  6. Úzkosť
  7. Sám za seba
  8. Zlosť
  9. Cesty
  10. Rozlúčka

Antispam: V+W+V

#6716 tomi z centraly napí­sal/a: 26.02.2016 12:51:31

mne sa ta doska paci a podla mna patri k tomu najlepsiemu co momentalne v nasich vodach vychadza. Inac celkom nechapem preco ludia zvyknu zoradovat albumy jednej kapely podla toho ktory je najlepsi ktory najhorsi, pride mi to nezmyselne.

#6657 robert gajsen napí­sal/a: 19.01.2016 20:03:36

Braňo mojsej ma novu pesnicku,bude ep split s marikov gombitovov,vola sa to dostala som defekt.zoženieš u phobia rec.

#6655 Sajmon napí­sal/a: 19.01.2016 19:28:29

čo to tu je za sračky?...

#6654 PetržkaJeMoja napí­sal/a: 18.01.2016 23:03:40

A hranice kto bude strážiť?

#6653 xxx napí­sal/a: 18.01.2016 22:21:28

vy ste to tu riadne roztocili. uz tu chyba len prezident hardcoru.

#6652 michal napí­sal/a: 18.01.2016 21:21:43

j´suis vyvrhel!

#6651 dedbuš napí­sal/a: 18.01.2016 19:27:27

czechcore 2

#6650 Tomáš Gargamel @ napí­sal/a: 18.01.2016 18:47:46

Podľa mna si tie komenty píšu sam aby boli zaujímaví

#6649 satelit @ napí­sal/a: 18.01.2016 13:15:24

Pod recenziou na muziku, spravi kapela recenziu na seba AJ JA SOM VYVRHEL!

#6648 Pysk napí­sal/a: 18.01.2016 11:29:12

ty ma neskutocne poznas, uplne mi hladis do duse! :D hadam sam dobre viem ako som to myslel. a ako si spravne podotkol, napisal som to anonymne, preco by som si dal tu namahu a obhajoval nieco, co by mohlo zlepsit image anonymnemu steku? tak isto neviem preco slovickaris, s tym strachom, prenesenemu vyznamu a prehananiu predsa rozumies. alebo nie? nahodne som vytiahol jeden zin, kde si pisal. "Definicia nepriatela sa mi zdala viac nez hmlista, a ma tak trocha striaslo od strachu, ci sa neocitnem na muske jeho samopalu ked to pride." naozaj si sa vtedy bal, ze ta moze znamy zabit? zobudzal si sa cely prepoteny uprostred noci s vykrikom a pohladom si kontroloval vsetky kuty izby, ci ho tam neuvidis? samozrejme ze nie a je smiesne sa vobec na nieco take pytat, tak isto ako je smiesne, ked sa na to pytas ty.

#6647 Martin Adacta @ napí­sal/a: 18.01.2016 09:25:54

Pysk: "...len sa to ludia boja povedat, lebo je to adacta". Viacerí ste sa stretli a prišli k záveru, že sa bojíte povedať svoj názor? V hc/punk subkultúre? To myslíš vážne? Ak chodíš medzi pankáčmi a trasú sa ti kolená, tak máš celkom problém. Taký smutnosmiešny. Ale ja neverím, že máš naozaj strach. Ty len trepneš kokotinu a keď sa ľudia ozvú, tak je zrazu všetko "zo srandy". Šikovná spiatočka. Že si neútočil priamo na kapelu a osobne, je pravda. To som robil najprv ja, na teba ako anonyma za hlúpy post. Osobný šajs si nechal v zálohe toť František. Tak nehovor, že neútočil nikto, lebo zraníš jeho city. Má ich krehké. Môj egocentrizmus ho bolí cez celú republiku.
Uznávam ale, že s tými rodnými listami si aspoň nebol nudný.

#6646 Pysk napí­sal/a: 17.01.2016 19:07:02

no vidim, ze svoj vyrok radsej uvediem na spravnu mieru, lebo si to kazdy vysvetluje po svojom(v kazdom pripade, ked sa spustila taka diskusia, tak by som nad sebou porozmyslal chalani :D). vobec to nemal byt utok na samotnu kapelu, na nich mam absolutne neutralny nazor a ludi odtial nepoznam. asi najlepsie to vystihol viktor(az na toho vyvrhela dpc :D), prakticky som si len robil srandu z ludi, ktori nekriticky beru nadsene vsetko, co vyprodukuju niektore zname mena v scene a iny nazor je oznaceny za hejt. toto som realne zazil a tiez sme raz mali viaceri ludia na koncerte o tomto debatu a prisli sme na to, ze takych ludi mame v okoli prakticky vsetci. to je vsetko. samotna kapela s tym nema nic spolocne, tak si mozes utriet slzy matko, nikto na tvoju kapelu neutoci, ani o jej clenoch nepise nic zle. toto by som hadam napisal uz hned, ale ked som videl tu reakciu ala maly urazeny chalan, tak som si z toho uz len robil picu. hawk

#6644 Martin Adacta @ napí­sal/a: 17.01.2016 10:48:13

František, pôjdem za radom. Čo si beriem do svojich telesných otvorov, je ešte stále len na mne. Hovorím tu niekde o podpore scény, alebo halucinuješ? Nejdú sa píše takto: nejdú. Pozrel som si ťa na fotkách a som si skoro istý, že sme sa nikdy ani len nerozprávali. Ale ty už máš o mne, 444 km vzdialený, tvrdé fakty. FAKTY! Nebudem ani reagovať. Kvákajte si ďalej ako baby na trhu o tom, kto je aký. Takto sa tá scéna podporuje, vy klebetnice? Dobrý pokus o "rozdeľuj a panuj" s tým Kubom. Nezaberá to. Chýbajúca kritika – už ani neviem, čo rozprávaš. Je to útok na recenzujúceho Matúša? Ako mám ja sebareflektovať a skromne podporovať nejakého Pyska, čo je len nick na nete a napísal totálnu pičovinu o mojej kapele? Jeho názor na muziku ma nezaujíma. A to, že je Adacta "nekritizovateľná" popierate svojimi komentármi, nie? Tiež od vás necítim podporu, iba osobné útoky a ohováranie. Mám aj ja začať kňúrať? Buhuhuuuuu.

#6643 fero maxin @ napí­sal/a: 17.01.2016 08:45:25

Martin Hades, prosím neber si do úst slovo scéna a podpora scény. Tvoje egoistické útoky s tvojimi rečami o podpore mi s tým nejako neidú dokopy. Pokiaľ pysk mal na mysli to, že všade, kde sa objavíš aj so spevákom je cítiť vo vzduchu veľké množstvo egocentrizmu a povýšenectva je pravda, ktorú mi potvrdilo aj veľa ľudí. To je jednoducho fakt, čomu nasvedčujú aj tvoje útoky. Kuba si ctím veľmi za jeho cieľavedomú prácu, skromnosť a konštruktívny názor. Už roky. Je ale pravda, že tu u nás chýba zmysluplná kritika a vlastne aj seriózna recenzia je u nás na slabej úrovni. V každom prípade buď robme hudobnú kritiku bez emócií alebo dávajme do popredia vzájomnú podporu, sebareflexiu a trošku skromnosti. Ja som za tú druhú variantu. Pre mňa nikdy nebola kvalita hudby prvoradá. To je môj názor.

#6641 Martin Adacta @ napí­sal/a: 15.01.2016 09:31:48

Pysk, rodné listy prosím zaslať na hadesign@centrum.sk. Ak si mojimi komentármi zranený, prihlás sa na najbližšej úrazovej ambulancii. Ošetria ťa. Obvoďáčka ťa potom možno pošle do kúpeľov. S ublíženými internetovými trollmi majú veľa skúseností. Na ulici si potom dávaj pozor na komandá smrti ARSE (Adacta Revenge and Security Encounters), pôjdu tvrdo po tebe.

#6640 Andrej napí­sal/a: 15.01.2016 01:15:20

Hlavne klud. Mna osobne doska tiez prekvapila negativne a to som sa aj podielal na jej vydani. Nevravim ze je zla mozno som len cakal nieco ine. A to som gargimu povedal. Ale je pravda aj to ze s par ludmi s ktorymi som sa o tom bavil tiez neboli nadseny a aj mna prekvapilo tolko pozitivnych ohlasov na nete. Adactu mam rad ale pre mna asi najslabsi album

#6639 pissmonster napí­sal/a: 15.01.2016 01:00:57

hey hey hey, hou hou hou!!! Das dva dni do zadu som bol s tym pelendzerom co pisal tu recenziu. Ja len tolko.... Tiez si myslim ze je to najlepsia doska jaka sa Adacte podarila nahrat za tych 15 (??) rokov... je proste dobre.. jak hudba tak zvuk tak aranzma. Citit z toho hudobnu vyzretost (abo co...). Fakt klobuk dole.. Mr. Pysk nahraval mozno doma na kazetak svoje prdy, preto mu to nesedi....

#6638 erikajemoja napí­sal/a: 14.01.2016 23:48:48

nekokocte sa tu. disbeat161 urcite nenapisal tento report tak jak napisal preto ze by sa bal picovat na adaktu sak to je komedialne. a myslim ze je s kapelou natolko kamos ze by nemal ani problem kazdemu jednemu z kapely do oci povedat ze hraju picovinu. a ked aj sa tu uz pisu nazory, sak lebo aj na to tu tie reporty su tak ....ale vlasne mi to je jedno ... len toto som chcel. konec

#6637 Pysk napí­sal/a: 14.01.2016 21:11:26

moji rodicia surodenci urcite nie su, mam aj odfotene rodne listy, mozem to dokazat. tak isto neexsistuje sanca aby sa ich rodicia niekedy stretli, kedze pochadzaju z opacnych koncov slovenska. len tolko k tomu. taktiez si myslim, ze dehonestovat niekoho, pretoze je na internete je chore. za anonymnym nickom stoji predsa clovek. takze osobny utok na internetoveho anonyma nerani o nic menej ako keby si to povedal do oci.

#6636 deegee napí­sal/a: 14.01.2016 19:49:49

A ja som si myslel že Slovensko sa bojí len moslimov, utečencov... a pozri na nich, aj bratislavského crustu sa boja ľudia Vám už fakt jebe na hlavy

#6633 Martin Adacta napí­sal/a: 14.01.2016 16:21:52

Drahý Pysk. Si naozaj užasnutý? Ostal si v úžase? Z toho, že reagujem ostro, keď blábolíš o tom, že moju kapelu nemôže nikto kritizovať, lebo ľudia majú strach? Sú tvoji rodičia súrodenci? Čo sa s tebou deje? Osobný útok na internetového anonyma. To si daj patentovať skôr, než ti to ukradne docent Chocholoušek.

#6632 cerven napí­sal/a: 14.01.2016 15:53:52

pista uz urcite brusi sekery

#6631 masskillah napí­sal/a: 14.01.2016 15:51:49

haha ked povies ze Cad alebo Adacta sa ti nelubi pridu ta odstrelit najati hrdlorezi. tak je to?

#6630 cerven napí­sal/a: 14.01.2016 15:42:29

tak preco si nenapisal ze ta to nudi a zaobalil to do takej tupej vety?jasne ze sa toho ludia chytia

#6629 Pysk napí­sal/a: 14.01.2016 15:28:26

to je uzas, nieco napisem a hned osobne utoky. a potom ze sa ludia boja..

#6627 Viktor napí­sal/a: 13.01.2016 19:49:24

ziaden problem nemam :D a ani cas vypisovat si to za netom o picovinach, lebo konicky mam. z noveho albumu som zatial pocul rozlucu a je fasa

#6626 kubo napí­sal/a: 13.01.2016 19:44:26

To ze budes vyvrhel ked povies ze sa ti nepaci nejaka kapela, to si vyries vo vlastnej hlave, alebo si najdi kamosov, ktori ta budu brat bez ohladu na to co pocuvas. A uplne najlepsie urobis, ked si zalozis vlastnu kapelu a s tou kapelou to totalne natres tym kapelam ktore su poda teba "nedodknutelne". Drzim ti palce (bez ironie, nove kapely tato scena porebuje ako sol) Kubo/adacta

#6625 Martin Adacta napí­sal/a: 13.01.2016 19:31:42

Fiiiha. Takze uz je tu aj rebricek "nedotknuteknych". Kto ta kam vyvrhuje, prosim ta? Ludia si od teba odsadaju v krcme? Čad je iba stary thrash a su krestania. Beton je moc death metal. Adacta prilis melodicka. Tuto Pyska nudi. Vsetko sme uz poculi. Nikoho to netrapi. Ani ludi, co maju tie kapely radi. Tak co tu trepes? Aka sucast chyby? Co sa ti deje v hlave? Prestan byt dramaticky a najdi si konicky.

#6624 Viktor napí­sal/a: 13.01.2016 18:43:19

ziadna paranoia, adacta a cad su na vrchole rebricku kapiel, na ktore nic kriticke nemozes povedat, lebo sa stanes vyvrhelom. radsej vyvrhel ako byt sucastou chyby

#6623 Martin Adacta napí­sal/a: 13.01.2016 16:31:05