CINNAMON WIND

Opičí bál 4 (13 - 14.7.2018, Sklabiňa, Strelnica)

PASKUDA - Toto ste chceli? Vy, čvarga! CDr

Sami sobě #6 / 2002

EXSXMX - E.S.M. CD (recenzia)
Napalmed
Niekedy sa mi zdá, že tých päť hlukových fanatikov v Česko-slovensku robí hluk len pre seba a nadšene si ho vymieňajú medzi sebou. Sem tam spravia nejakú kolaboráciu, ktorú nikto nechápe a vo všedné dni si zase hučia samy doma. Noise core je pre mňa v pohode, hlavne naživo je to aj sranda, ale počúvať dobrovoľne cudzí hluk, keď je ho cez deň všade dosť naokolo? Na to musíš byť naozaj riadne uletená nátura alebo mať po kokot času. Ja som si ten čas našiel a poctivo si to celé vypočul! Štvrtý album nojzového revivalu EINE STUNDE MERZBAUTEN (na tomto CD ako ExSxMx), ktorá vznikla na troskách NAPALMED, obsahuje päť rozdielnych kompozícii. V tej prvej sa zvučia husle s nejakým motorovým podmazom, ktorý na začiatku znie ako afterpárty po fazuľovom festivale, potom štartovanie dvojplošníka, ktorý je už pár rokov na odpis alebo ako bombardovanie Drážďan ´45, až sa oba elementy po čase kus zohrajú a vytvárajú spolu orchestrálno - motorovú kakofóniu. Až 42 minútová dvojka zahrňuje rezký saxofón a prestrelku rôznych kovových pazvukov a úderov. Žeby nejaký živák zo železiární? Keby bol ten sax ešte viac v popredí, tak by mal v istých častiach sfleku nábeh na zvučky pre nejaké nízkorozpočtové seriály, ktoré sa odohrávajú na predmestí a každý má aspoň desať sérií. Samozrejme sa v nich v posteli spoločne vystriedajú všetci účinkujúci. A keď seriál skončí, je to zase len také cvičenie stupníc a oktáv. Trojka a zase husle. Na začiatku len brnkanie, potom sa to letmo rozbehne a zaznie aj nejaká tá melódia. A k nim nejaký čudný monotónny elektromotorový podmaz. Skúška leteckých motorov. Track číslo štyri je postapokalyptické scifi psycho zase so ságom. Ale popri ňom to v reprákoch hučí, píska a buble oveľa viac ako u predošlých kompozícii. Asi najživšia skladba. A skrytá päťka v sebe skrýva audio onaniu s potenciometrami a frekvenciami, bohužiaľ bez nejakého zaujímavého hudobného doprovodu. Chválim zapojenie skutočných nástrojov, aspoň to nie je také monotónne, skladby sa možno mohli osekať na menšiu minutáž. Tentoraz dosť jednoduché prevedenie, ktoré ku mne šlo na dvakrát.

bandzone.cz/merzbauten
  1. Evu svrbí míca
  2. Elementary school mamlases