ACTIVE MINDS / THISCLOSE 7"

SPHC
ACTIVE MINDS? Dúfam, že ti to niečo hovorí. Dvaja neúnavní bratia z britských ostrovov, ktorí to hudobne spolu ťahajú od 1986 (píčo, môj rok výroby), tipujem, že osobne sa poznajú dlhšie. Obsiahly rozhovor a preklady textov nájdeš napríklad v Hlubokej orbe #27. Že tiež nemáš? Do prdele. Koľko dosiek stihli za tie roky natočiť? 26? Dobre počítam? Mám všetky okrem splitka s URKO. Ak sa ho chceš po rodičoch zbaviť a mať tak v piatok namiesto vstupného na koncert na lacné víno, vieš, kde máš napísať. Čo ma k tejto kapele priťahuje, keď je to obyčajný pank, ktorý na ostrovoch hrá hocijaký tínedžer, dokonca určite aj oveľa oveľa lepšie? Nech. Ale kto za tie roky neskĺzol do monotónnosti klišé a už len takého voľnobehu, len aby to hralo? Na to sa už správna odpoveď hľadá ťažko. Páči sa mi, že za tie roky nevymäkli ani o milimeter, práve naopak, povedal by som, že čím sú starší, tým sú nekompromisnejší a útočnejší. Inteligentné texty, aké u nás bohužiaľ chýbajú, ale zopár kapiel to zase začína ťahať. Väčšinu dosiek si vydali samy na svojom labeli Loony tunes. Čo viac môžeš chcieť? A ani tých x nahrávok nie sú na jedno kopyto. Každá sa snaží byť niečím iná (no dobre, úplne každá nie), resp. na každú vedia títo chlapci vymyslieť niečo nové. Na tomto splitku majú tri zárezy. Rýchly punk rock s rozbitým zvukom gitary, melodické spevy a bicie, ktoré celú kostru skladieb ťahajú dopredu. Povedal by som, že taká typická nahrávka od tejto kapely. Určite vhodná na prvé zoznámenie. Navyše druhý trax je ultra rýchlovka v štýle pankovejšej strany YACOPSAE, aké v poslednej dobe A.M. začali sypať. Škoda len toho, skromného búkletu. V iných sa vedia pekne rozkecať, takže máš na celú noc o čítanie a rozmýšľanie postarané.
Na druhej strane THISCLOSE zo Škótska. To je teda zjav! Hudobne pokračujú tam, kde DISCHARGE na prelomov 80-tych a 90-tych rokov zabalili. Takže u fanúšikov "Hear nothing see nothing say nothing "nepopulárny" a neznámy DISCHARGE. Zlá heavy metalová šialenosť. Úzke bledomodré rifle zarezané až po vajcia, opakujúce sa riffy, lacné pivo a v pozadí za kapelou točenie chobotmi thajskými transexuálmi. Že sú verní odkazu DISCHARGE, je tu kaver jedného ich songu z albumu "Shootin´ up the world z 1993 a jeho prerábka, alebo skôr vlastná voľná verzia. Kurva, to je také zlé, až je to dobré. Chcem všetky LP, čo vydali! Idem si pustiť "Grave new world".
Vyšlo v počte 570 kusov na sympatickom americkom labeli SPHC.

activeminds1.bandcamp.com
thisclose86.bandcamp.com