OUTREACH, BIG CHEESE, RAPTURE, PAYDAY, BLIND AUTHORITY, PERFECT BLUE, REFLECT, UNJUST, INSIST, CONTROL, ARMS RACE, the FLEX (11.2.2017, Leeds)

NIČITEĽ - Matka 12"

V úzkostnej depresii vzbury

žgrind #1 / 2002

Echt kapustnica

HERIDA PROFUNDA CD (recenzia)
Poľská kapela HERIDA PROFUNDA vznikla v roku 2012 a už v roku 2013 odohrala po celej Európe cez 50 koncertov. V tom istom roku nahrali tento debutný album, ktorý mi v schránke pristál nedávno. V 2014 sa spevák Edi odsťahoval do Veľkej Británie, ale kapela neprestáva s hraním a koncertovaním. V septembri 2015 vydávajú split picture LP s pioniérmi UK crust punku HELLBASTARD a stále ďalej a ďalej koncertujú. Tento album vyšiel na LP, digipack CD, ktorý si vydali sami a v rôznych štátoch aj na kazete (Indonézia, Poľsko, Ukrajina, Chile, Rusko, Nemecko, USA, Rakúsko, UK, Belgicko alebo Španielsko). Šialenosť. Je to samotnou kapelou a jej aktivitou, alebo jej kontaktmi na aktívnych Poliakov v zahraničí? Dlhé intro kdesi z útrob ponorky a už sa blany reprákov chvejú od vyťaženia. Musím uznať, že táto kapela vie zahrať úplne všetko. Prvý song "Spalone mosty" začína ako nejaký crust´n´roll z dávnych čias MALIGNANT TUMOUR (hlavne ten spev je rovnaký), no skladba pomaly graduje a naberá na rýchlosti až na konci je z nej celkom solídny grindový výplach (MT back to the roots?). V "Zamach bombowy" nájdeš aj juhoamerický thrash core s pomalými breakdownami a chorobným murmurom. "Strach" zase začína chilloutovou vybrnkávačkou a vlastne v rovnakom rozťahanom tempe sa nesie celá skladba. Táto kapela potrebuje čas na rozjazd, pretože aj "Paraliz" má rocknrollovejší začiatok, ale na konci to už v nej pekne sype. Nasledujú minútovky "Dlaczego?" s až psychopatickým ječákom a punkovica "783". Intro z Hanebných panchartov a už sa zase váľajú sudy v crust´n´rollovom tempe. V skladbe "Udręka" s mierným goregrindovým podtónom do toho kapela bije asi najpomalšie zo všetkých skladieb. Do 24 sekundovej "Zamknij kurwa ryji" stihla kapela ešte vtrepať aj intro a album zakončujú opäť malignanttumourovskou hymnou "Wiara na sprzedaz". Ako bonus sa vo všetkých skladbách prekrikujú dva hukoty a aj keď by som ja osobne pri niektorých pomalých partoch zrýchlil alebo ich rovno vynechal, musím uznať, že to kapele dosť šľape a vedia ako obsluhovať svoje nástroje. A keby tento poľský Bilos zmenil polohu hlasu, bola by to ešte väčšia šupa. Vyskúšaj sám, alebo ešte lepšie, odchyť niekde kapelu naživo. Nemalo by to byť vôbec ťažké pri tých ich všetkých výletoch a turné, ktoré stihnú počas roka.

1. Intro
  2. Spalone mosty
  3. Zamach bombowy