BLUES FOR THE REDSUN - WAITING FOR ENLIGHTENMENT CD

Idem domov z roboty a nakuknem do schránky, či ma tam náhodou nečaká nové číslo Sedmé generace. Nebola tam, ale poštu z Česka som našiel. Kukám na to jak puk, adresa mi nič nehovorí, zvedavý otváram obálku a vypadne z nej toto CD so žiadosťou o recenziu. Milé prekvápko. Existenciu BLUES FOR THE REDSUN som registroval, ale doteraz som ich nikdy nepočul, takže zvedavosť ... Keďže kapela si zvolila názov podľa albumu od KYUSS, tak som tušil, že power violence to asi nebude.

Na tomto deme z roku 2015 sú dve skladby, dĺžka CD je niečo cez 26 minút, takže tušenie bolo správne. Na začiatok vybrnkávačka, po chvíľke sa pridajú spätné väzby, pak aj ostatné nástroje a už to frčí v doom / sludge rytme. Takže pomalá, hrubá, zádumčivá a ubijajúca muzika, kde sa pasáže opakujú dlho a ja si spokojne kývem hlavou do rytmu. Super je, že jeden z kapelníkov sa venuje ambientným elektro pasážam, ktoré muziku spestrujú. Jak som povedal, tak jednotlivé pasáže skladieb sú dlhé, ale vôbec to nenudí, lebo keď už to začína byť montónne, tak skladbu spestrí zúfalý krik, ktorý do tejto muziky fakt sekne, alebo vystúpi do popredia ambientná časť ich tvorby, alebo v jednom prípade gitarista vystrúha sóličko. Napriek tomu si viem predstaviť, že by prvá skladba bola o troška kratšia. Obal albumu je šumný, červeno - čierno - biela abstraktná maľba, temnota. Akurát je škoda, že pri pohľade cez fóliu, ktorou je potiahnutý obal CD ju neni dobre vidieť. Zvnútra čierno - biele prevedenie. Nájdeš tu základne info o kapele, nahrávke, texty aj s prekladom a ilustračné foto k textom, ktoré sa sa týkajú drog.

BLUES FOR THE REDSUN ma zaujali, idem si pustiť z bandcampu aj ich novšiu nahrávku z roku 2016 a dúfam, že někdy si ich pozriem aj naživo. Ak môžeš pomalú muziku, tak tomu daj určite šancu.

bluesfortheredsun.bandcamp.com

1. Left hand solution