BLACK PASSENGER

HEVER, MENTAL TENSION, PROTEIN, REGRES (7.12.2018, Brno, Bajkazyl)

YARVAR COCHA - Taky možnost 12"

Bakteria #3 / 2005

EXTENDED HELL - 4 TRACK EP 7" (recenzia)
Brain solvent propaganda
Celkom zaujímavá grafika na prvom vinyle tejto novej formácie z Brooklynu NY. Ako v podstate aj pri ich kazetách. No až keď som si prečítal texty, mi poriadne docvaklo, o čom sa na tejto ípke vlastne točí. EXTENDED HELL si zobrali na paškál policajné násilie na uliciach v USA. Niežeby to bolo niečo neobvyklé, no táto štvorica k tomu pristúpila vo svojich textoch a  komentároch takmer štatisticky. Neočakávajte však žiadne rozsiahle dielo, ide predsa len o štvor-songový sedempalec.
EXTENDED HELL patria k novým zjavom na New Yorskej scéne, ktorí sa podobne ako ich ďalší súkmeňovci z mesta HEADSPLITTERS alebo INDIGNATION, ak to niekomu niečo napovie, vzhliadli v tradičnej švédskej škole hardcore. Všetko však s mierne násilnejším podaním, kde predsa len cítiť amerického ducha ulíc veľkomiest a s aktuálnymi technickými vymoženosťami. Čiže väčšinou prehnané cez poriadne mixy a masteringy. Ako aj v tomto prípade, kde im "4 track EP" ešte hlukovo upravili v tokijskom Noise room.
Úvodnou "Certain fucking death" rozbehnú nahrávku vo vysokých otáčkach a v takmer splašenom tempe. No len na krátko, pretože ďalej pokračujú už v umiernenejších polohách. Gitarové riffy sú rozpoznateľné, bicie a basa dunia a spevák dáva svojmu hnevu voľný priebeh. Jednotlivým skladbám sa nedá uprieť nasadenie a poctivosť, no chýba im niečo zapamätateľnejšie, niečo na jasné rozlíšenie od kopca podobných nahrávok. Možno niečo hitovejšie, ale to samozrejme nie je podmienkou. Takto sa prvé vinylové vydanie EXTENDED HELL, nechcem povedať, že stáva priemerné, skôr tých niečo cez 7 minút nevytŕča z radu hrubého d-beat/hardcore. Aj napriek tej spomínanej grafike.
Tak ako pri ich spomínaných súkmeňovcoch aj túto štvoricu tvoria rôzny členovia a ex-členovia miestnych a okolitých pankových zoskupení, ktoré sa sem-tam dožijú demo-nahrávky, sem-tam nejakého vinylu. Hlavne však hrávajú naživo a po rôznych turné, čo mi je však trt platné. Ale takto to už v UG chodí. Aká je budúcnosť EXTENDED HELL, to je otázne. Či to vôbec budem sledovať, to sa tiež uvidí. V každom prípade za skúsenosť s nimi to stálo.

extendedhell.bandcamp.com
  1. C.F.D.
  2. Fatal force