FINAL EXIT / SEDEM MINÚT STRACHU 7"

SPHC
Viac než desať rokov vydavateľstvo SPHC z Volstrítu zamoruje hlukovými šialenosťami zvyšok planéty. Obe kapely už na tomto vydavateľstve zárez mali, takže bola len otázka času, kedy sa stetnú na spoločnom asfalte. Dokonca predbehli aj samých seba, keď minulý rok vyšiel 4 way split 7" FINAL EXIT / SEDEM MINÚT STRACHU / ADOFL SHITTER / NOISE BRUTALIZER, ale to je už iná rozprávka. Samostatný split (to je zase slovné spojenie) je samostatný split.
Duo FINAL EXIT z Godzilla districtu už od roku 1994 straší rockové legendy a nedáva spávať učiteľkám klavíru a za tú dobu som nikoho nič podobné hrať nepočul. Päť kompozícií (schválne sa vyhýbam slovu skladba) postavených na punku, sludge, romantických vybrnkávačkach, IRON MAIDEN, skúšania efektov, aby to všetko nakoniec pokazil zahuhňaný garážový noise core. Všetko v krutej rýchlosti a šlus do piatich minút. Ako by vyzeral battle s LE SCRAWL? Jediný noisecoreový kolega z Košíc sa minule nechal počuť, že toho nenoisu je tam niekedy až príliš veľa. Na tejto nahrávke je ich však minimum.
SEDEM MINÚT STRACHU z nášho Skutoksanestalistánu majú na konte zatiaľ len 62 nahrávok (aktualizované 18.10.2018 21:55). Svoj päť a pol minútový opus začínajú ľahkým strečingom, pripažiť, drep, klik, ruky do vrecka. Nahrávané v roku 2016 ešte ako trio, takže dve basy, sem tam im ujde nejaké sólo, hučanie a ruja. Bicie sú dnes kľudné. Vlastne celý set je pokľudnejší, ako by človek čakal. Pri tejto kapele to ber s rezervou, ale aj tak sa podľa mňa susedia pri počúvaní od strachu prežehnávali. Čoskoro bude u nás vo vchode voľná nehnuteľnosť. Dnes tiež žiadne vtipné názvy dvestodvadsiatichtroch skladieb, ale niečo mi napovedá, že celá session je venovaná Cliffovi Burtonovi.
Vylisovaných bolo 500 kusov (v tejto dobe celkom odvážne číslo) na zelenom fosforovom vinyle, ktorý svieti v tme. Chuje!

finalexit.bandcamp.com
sedemminutstrachu.bandcamp.com