So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

SKLO - SOUND QUADRATURE CD (recenzia)
Sky burial
Nikdy by som nepovedal, že sa mi bude tak ťažko písať recenzia ako na tento album. Všetko začalo, keď som kdesi uvidel nejaké info o SKLO a hlavne o nahrávaní tohto diela a kukam lepšie, šak to MASSOLA plus noize mašiny. Júu ta to bude peklo. Jazz Noise Grind všecko sa to tam bude oné, hotová sónická apokalipsa. No je to peklo, ale naozajstné. Toľko ticha a pomalosti nenájdeš nikde len tak. No to sú tie predsudky. Sa na niečo namotáš a krutá realita ti to vysvetlí ručne stručne. Ale poďme nejak na to normálne. Potom som sa namotal na to CDko jak šialenec, už som obzeral, že odkiaľ to idem kupovať (možno aj druhé CD v mojom živote) a zrazu pán vedúci mi ho núka na recenzovanie. No ta berem hneď jak šaleňak. No a sme tu. Recku naťahujem jak sopeľ, bo pravdu povediac neviem neviem nijak raz to zo mňa nelezie. Tak tomu poďme kus pomocť. Na CD je 6 skladieb a všetko je to zabalené v nádhernom digipacku. Dovolím si jeden spičung. Prečo pre pána kráľa je na tom kúsku skla na obrázku ten hnusný nápis SKLO? Font jak z WORD 95 486 WOLFENSTEIN DINA BLASTER ... Hnus. Bez toho nápisu by to bolo totálne dokonalé. Ale nech to pán autor bere tak, že naozaj poklona, je to fakt krásne len tá mala prkotinka mi kole oko. Že ide o SKLO by myslím došlo aj osobám menej znalým pomerom. Ale keď si to odmyslíme, tak akože fakt bomba. No prejdime k hudbe. Naservírovaných 6 skladieb je možné rozdeliť do dvoch pomyselných častí. Prvé tri skladby sú ultra pomalé. Bez bicích. prvá skladba totálne vytriezvenie. Ambient. Psycho. Čakáreň do cvokárne. Niekto za dverami si hraje na saxík. Druhá skladba. Prvá noc na lôžku. Kroky. Ozveny. Výkriky zo suterénu. Nočné mory. Čakanie na ráno. Tretia skladba. Lieky pomaly začínajú zaberať. Spomienky na freejazznoisegrind sú tatam. Noríme sa do bielučkých perín. Sladká mdloba opája našu bdelosť. Je po všetkom. Ale čo to? prebudenie do krásneho rána. Vizita. Štvrtá skladba. Bicie!!! Pán primár aj s kámošmi prišiel na návštevu. Odporúča počúvať MASSOLU trikrát denne a všetko bude ok. A keď nebude, ta aspoň bude sranda. Zrazu má všetko nejakú zvláštnu chuť reality. Sestričky mi tanečným krokom priniesli nejaké nové farebné tabletky. Z chodby je počuť televízor a moderátor sa so mnou rozpráva a ja sa tvárim, že ho ignorujem. Je na mňa naštvaný. Piaty track. Návštevné hodiny. Všimnite si ako je tá skladba skomponovaná ako dialóg medzi jazzovým a noisovým ansámblo. "Ako sa máš? Už lepšie?" "Uigy jkbgu iixš. Gqšd ukyf qšihlnl nlnkas cbjhq wdu!" "Hej? Júúj! No ta ešte trocha vydrž. Tu máš banány a kompót. A dezert a kávu pre sestričky." "Uyg uycvx arr tdxycqw. Bvkh oqwd!" "No neboj. Bude dobre!" Posledná skladba. Liečba nezabrala. Symptómy znova nabrali na otáčkach.

sklo.bandcamp.com
  1. Bio mass
  2. Full (of) tension