TENGRI, 52 HERTZ WHALE, OUR STORIES, the WILDERNESS (30.3.2019, Bratislava, Fuga)

RANA - Nesprávne otázky CDr

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

RUIDOSA IMNUNDICIA / SOLID DECLINE 12" (recenzia)
Thought crime records
Keď som pred dva o pol rokom prvý krát počul na Vegafeste Ruidosu inmundiciu, hneď sa mi svojou muzikou vryla do pamäte a ostala tam až dodnes. Hneď som si zohnal sedempalec "De una vez", ktorý ma vie rozsekať ešte dnes a po mnohých komplikáciach konečne aj túto veľkú dosku, aj keď je už nejaký ten rôčik vonku. Musím vyzdvihnúť obal, tvrdý roztvárací kartón so sieťotiskom, viacfarebná obálka, na ktorej lietadlá bombardujú domy a pod nimi sa opaľujú šťastní pupkáčí so svojími ženuškami, ako by sa nikde nechumelilo. Takéto kontrasty mám rád. Fakt kvalitná práca. Z druhej strany samozrejme nechýbajú texty, ale bohužiaľ len v rodných jazykoch (španielčina a nemčina). Prejdem k muzike, vkládam ihlu na priesvitnú dosku (press bol 500 čiernych, 400 priesvitných a 100 červených dosiek!) a od prvej stotiny sa začne u reprákov valiť rýchly hard core s excelentným ženským spevom na strane Ruidosy inmundicie, sem tam nejaké sóličko a ide sa ďalej. Kapela začína tam, kde skončila pri debutovom sedempalci, skôr by som povedal, že niektoré songy sú si až veľmi identické. RI tu má 9 vlastných skladieb + jeden cover od Anti / dogmatiks. Škoda, že tu nie je line up kapely, zaujímalo by ma, kto masí na gitare (O pôvodnom gitaristovi Miguelovi - brat speváčky, ktorý ju zbil na Vegafeste a následne sa stratil na Slovensku, ale o tom by vedeli hovoriť hlavne trenčianski krasteri). Texty prevažne proti klamaniu ľudí a že treba mať oči stále otvorené, lebo obeťou klamstva sa môže stať hocikto a aj Ty! Otáčam dosku na berlínskych Solid decline (ex Y). Tu sa ide ešte oveľa rýchlejšie, 14 pol minútových fast core nakládačiek s hard coreovou príchuťou o celkovej dĺžke 11 minút, no v tých "dlhších" piesňach kľudne nájdeš aj nejaké pomalšie gitarové pasáže. Viac ma nadchla Ruidosa (asi z nostalgických dôvodov :), ale to neznamená, že u Teba to nemusí byť naopak. Treba si to vypočuť. Vydával to Thomas z Berlína z labelu Thought crime records, ktorý toho navydával habedej, medzi inými aj spomínané dosky Y, debut Ruidosy na vinyle alebo aj desaťpalec slovenských Nonconformist. Fakt len odporúčam obe bandy!

Táto recenzia už bola zobrazená 593 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie albumu: 1.25