2.50 €

SVINĚ! CD (recenzia)
Po troch dlhých rokoch, dvoch úspešných alkoholických tour sponzorovaných pivovarom Šariš prichádza juhočeská partia Sylvestra Stalonneho s novým radovým albumom. 15 minút v 10 skladbách (aj keď 3 z nich už nájdeš na 12" kompilácii Posloucháte Jižní Čechy) dokazuje, akou že rýchlosťou to do nás opäť Vodňanské Svině! budú ládovať. Dĺžka skladieb sa točí klasicky okolo minúty a pol. CD je vložené do sympatického čierneho digipacku (lepšie akopriesvitný plastový obal, ktorý sa ti hneď poláme, blé) s jednoduchou striebornou podtlačou. Vo vnútri samozrejme schovaný búklet s českými a anglickými textami. Vydané, kde inde ako u Papagájovho Hlasatela records. A čo k muzike? 10 krát hrubozrný dizbít .. ehm to je asi z inej recenzie. Pokiaľ si počul predchádzajúce nahrávky, tak tiež prídeš na to, že žiaden výrazný posun ani dopredu ani dozadu v muzike nenastal. A to je dobre! Mne sa stará tvorba veľmi páči. Teraz možno v niektorých skladbách kvapku spomalili, ale stále ide o rýchly a nasratý punk. Žiadne zbytočné sóla, óóó v refrénoch a dvadsať krát opakovanie rifov a neviem čoho. Proste povedať čo treba a koniec, hrá ďalšia kapela alebo ďalší nosič. Texty tiež nič iné ako pohoda (dobre, koniec tých superlatívov, lebo na ďalší rok nebudú na turné hrať v kluboch, ale v športových halách). Témy sa neopakujú, najvýstižnejší je asi tento kúsok: "Všechno už bylo řečený, tak proč další texty psát, každýmu je všechno jasný, není koho burcovat. Punk rock už se točí v kruhu, stále stejný témata .. ". Ďalej ešte nejaké o bezvýchodiskovosti človeka na svete ("Nebudu hrát" alebo "Nevěřím"). 10 skladieb uplynie ako voda (aj vrátane songu "Vánoční", ktorá mi pripomína song od Davovky, len na oveľa vyšších otáčkach) a CD je na konci. 15 minút je tak akurát, aby si prišiel na to, čo aká kapela hráva, ale dnešné CD majú 80 minút. Nechcem sa tu rozpisovať o nejakom plytvaní, ale kľudne sa tam mohli ešte pichnúť napríklad aj skladby z dema (hodili by sa parádne k songu "Barmanská lidová" : .. "já jsem byl zmydlenej narvanej jako igelitka .. " haha) ktoré len tak asi hocikto na kazete už dlho nepočul a dosť ľudí by to podľa mňa potešilo. Predsa aj na predchádzajúcom CD sa ešte "zmestili" 4 skladby zo split 7" s Dezinfekce. Napriek tomu, ak si už toto CD poriadiš, tak určite u Teba nezapadne prachom! Fast punk rules! Chcem ďalšie turné!

01. Všechno už bylo řečený
02. Každej z nás
03. Nebudu hrát