Pi 24.5.2019 - 25.5.2019
Fear fest:
DEVIATED INSTINCT (UK), EXTINCTION OF MANKIND (UK), HONNÖR SS (Švédsko), AGNOSY (UK), SLUTET (Švédsko), SYSTEMIK VIOLENCE (Portugalsko), PISSCHARGE (Nemecko), BRINK OF DESPAIR (Nemecko), ATERFALL (Švédsko), PANIKATTACK (Švédsko), KILLBITE (Nemecko), TERRORVÄLDE (Švédsko), ANTIGEN (CZ / Nemecko), DEATH CULTURE DEPRIVATION (CZ), ENCORE (CZ), CAPSAICIN (CZ), KIBERA (CZ)

Praha, Modrá vopice

DIS-K47 / MORAL HANGOVER - LIMIT (TOTALITARIANISM STILL CONTINUES)
11.00 €

MORROW, ECHELONS (9.5.2019, Viedeň)

INCRIMINATE, HROBÁR, NOTHING CLEAN, ENDLESS SWARM (3.5.2019, Lovčica, Iba pohoda)

Urbura - Krvavá nevěsta CDr

Pozvánka na Fear fest 2019

Smrt #1 / 2006

(16.9.2009) DETERMINATION, MASSHYSTERI - Viedeň, EKH (report)
V stredu šestnásteho vrámci svojho európskeho turné zavítala do Vídňa Švédska punková banda Masshysteri. Musím povedať, že o tejto kapele som ešte asi týždeň pred koncertom nemal ani potuchy (teda ak nerátam že som si v dayafter všimol ich platňu, ktorá mi nič nehovorila), no za tú krátku dobu som si ich absolútne zamiloval a keď som zistil, že sa terigajú okolo Slovenska, bolo rozhodnuté. V stredu som sa do Viedne vybral už poobede s plánom pochodiť trocha s holkou mesto. Čo budem hovoriť, stáda turistov, všetko predražené – lístky na MHD, mapa, dáke jedlo, pitie mi hneď pekne odlahčili peňaženku. Ako obvykle som nestíhal, ponáhľali sme sa teda friško hľadať EKH – squat, kde sa mal koncert konať. Keďže som tam ešte nebol a ako vždy som si zabudol papier s adresou, šli sme viacmenej naslepo, len s tým, že som si pamätal kde približne by to mohlo byť. Pýtal som sa po ceste asi desiatich ľudí, no nikto o EKH v živote nepočul. Už som myslel, že som absolútne mimo, keď som zrazu zistil, že som okolo EKH celý čas krúžil. Nuž, asi slušný squat, keď o ňom susedia nevedia. S tým, že koncert sa mal začať o ôsmej a už riadne meškáme, sme došli dnu, kde nám chlapík s veľkým smiechom zdelil že oni o ôsmej iba otvárajú a keď predkapela začne o jedenástej, bude to úspech. To ma teda vzhľadom na to, že o jednej šiel posledný vlak do BA moc nepotešilo. Našťastie sme stretli skupinku Slovákov, tak bolo s kým popíjať. Inak EKH veľmi pekné miesto, pomaľované steny, zaujímavý bar, extra veľký falafel za „free donation“, v suteréne záchod na ktorom nejdú zavrieť dvere a hneď oproti nemu starý hrdzavý VW beatle(netuším ako sa tam dostal), z ktorého sa na mne chechtá jeho ženské osadenstvo. Ale poďme ku koncertu. Priestor asi 6x6 metrov sa zvučí veľmi pomaly a konečný výsledok tiež nestojí za vela. Prvá začína rakúska HCpunková kapela Determination, ktorá ma strašne nebaví a aj keď hrali asi len 10 minút, pripadalo mi to ako celá večnosť. Treba ale povedať že mali zaujímavého bubeníka ktorého výkon a gestá bolo radosť sledovať, ale to asi tak všetko. Po koncerte som zavítal do minidistra Masshysteri, friško kupujem platňu a vykecávam s bubeníkom, ktorý bol úplne mimo z toho, že sme na nich došli až zo Slovenska, aj keď som mu vysvetloval že „its ´round the corner“. Čochvíla sa začnú ladiť. Bubeník má neskutočne rozjebané bicie, basáčka neskutočne rozjebanú basu, krása. Inak typickí Švédi - ladové tváre, ani pol úsmevu, no akonáhle spustili svoju prvú skladbu „Paranoid“, boli ako vymenení a išli z nich tony emócií. Chytlavé refrény dvojhlasného „sangu“ basáčky Sari a gitaristu Roberta v švédštine si spievala polka EKH, aj keď nikto netušil čo to vlastne spievajú. Melodický, veselý, no zároveň akosi divne melancholický punk s tým krásnym dvojhlasom, z ktorého cítiť Škandináviu, vás proste chytil a už nepustil až do konca. Pred pódiom sa strhla riadna tancovačka a ja som s úžasom sledoval basáčku a gitaristku, dve nádherné blonďavé stvorenia v špicatých kovbojských botách, ktoré si to celé absolútne spontánne užívali a bolo z nich cítiť neskutočnú radosť z hudby. Hrali asi pol hodinu, nakoniec dali asi svoju najznámejšiu „Haktarlek“, potom prídavok „Johnny B goodie“ a potom ešte jeden prídavok ktorého som sa bohužiaľ musel vzdať a namiesto toho ešte neprebraný z toho šialenstva utekal po Laxenbrugerštráse na vlak. To ma síce trocha mrzelo, ale lepšie ako čakať do rána jak naši Slovenskí kolegovia, čo sa rozhodli zostať s tým, že to v pohode stíhajú ;). Ráno ma akurát nepotešil pohľad do peňaženky, ale inak super akcia! Ak máš rád ten druh muziky čo ťa nabije pozitívnou energiou na celý deň, určite neváhaj a zožeň si ich platňu „Var del av stan“ ! Pre mňa objav roka.

Tento report už bol zobrazený 721 krát!
 Autor: Michalko
1 2 3 4 5