23.1.2010 RÚBANISKO, KUMURU, HEARTBEAT; Spišská nová ves, Semafor II.

Autor: Adrik | Počet videní: 1045

Cieľ výjazdu opäť Spišská nová ves, mení sa len dátum, a to 23.1. Čo sa žiaľ nezmenilo bolo počasie. Na Spiši opäť (alebo ešte stále?) mráz, všetko je zasnežené alebo zamrznuté. Aj posledný zarytý stretedžák už zamrzol. Na koncert tentoraz ideme štyria (rekord?), v klube už zas ako prvý straší Marek. Nepije už niekoľko mesiacov, čo tam v kuse toľko môže robiť? Hneď prichádza aj bavič, veľký humorista, schizofrenik a staničný somrák v jednej osobe - Dáša fon fľaša. Rozdáva nám darčeky, ktoré ručne vyrobil doma alebo vo vlaku. Danke schön. Ďalšie jeho činnosti a pohyby nechcem a ani nemám odvahu ďalej popisovať. Kto by naozaj veľmi chcel, môžem mu podrobne opísať ako sa pije víno zabalené do ruksaku alebo ako chutí salónka zo psích suchárov. Ale keďže punkgen.sk sa snaží byť slušnou a nevyčnievajúcou stránkou, tak preskočím aj pollitrovku, ktorú sme v zime vypili ako keby to bol teplý čaj. Stihli sme si aj kúpiť najlepšie bagety na východe pred koncertom a pekne v teple ich dojesť. Už naozaj prejdem ku koncertu, naše somrácke historky asi nikoho nezaujímajú. Prví zarúbali Rúbanisko, ktorí sa "votreli" do programu. Najlepšia slovenská krastová kapela! Samé dis, fis a cis akordy. Do toho skvelé neokukané texty a zábavné vložky medzi pesničkami. A to všetko má na svedomí jeden človek! Jeho meno je Dáša. Ťažko opisovať to, čo tento jednorožec (pre pochopenie radšej viz. fotku) vie vymýšľať počas svojich sólo koncertov. Slov a zážitkov by tu bolo asi na tri strany, no nechcem všetky Dášove "pódiové hriechy" opisovať, aby si mal aj ty zážitok, keď ho prvý raz uvidíš a odchádzal s otvorenou hubou. Tí, čo vedia o čo ide, sa zabávajú a smejú, tí čo nevedia, len nechápavo krútia očami a hlavami. Som rád, že takýto unikátny projekt existuje aj na Slovensku! Discharge cover a posledný "sludge" song v ten večer viedli. Haha, lebo ti bolo treba kupovať sedempalec Gride / Thema 11, teraz dúfam vznikne ďaľšia tvoja kapela špecializujúca sa na sludge a stoner rock. Naozaj, keď niekde uvidíš niekde plagát na Dášu fon fľašu alebo Rúbanisko, tak hneď utekaj na koncert, aj keby to malo byť v Budapešti! SOZA garantuje, že ak sa ti nebude páčiť, tak ti vrátia vstupné! Dvojkou dnešného galavečera boli bardejovskí Kumuru. Ťažko ich zaškatuľkovať, pre niekoho uvrieskaný bordel, pre niekoho organizovaný alternatívny chaos prasopal s osobnými textami. Od posledných koncertov, čo som ich mal možnosť vidieť sa zlepšili o tisíc percent! Aj predtým to bol masaker, no teraz to bolo ešte viac zohratejšie. Fero vrieska, ako pred mnohými a mnohými rokmi v pôrodnici a popri tom mláti do svojej basovej gitary. Tá však pod tlakom prasopalu nevydržala a odišla počas koncertu na zaslúžený odpočinok. Asi bola vyrobená pre nejaké salónne alebo klubové jazzové kvarteto a nie pre taký hlukový holokaust. Nič sa však nedeje, tuším, že Whisper of a lie požičiavajú vlastnú basu a ide sa ďalej. Rešpekt! Niekde v strede zahrali aj song "Krížik". "Pozdravujem" ľudí, ktorí po tomto songu kričali zvyšok setu somariny na kapelu. Treba dávať pozor, čo sa rozpráva pred pesničkou a o čom je, a keď mi niečo nie je jasné, tak sa prídem opýtať kapely / speváka a nie hneď kričať somariny. Ja som nepočul žiadne citácie z biblie alebo vnucovanie nejakých dogiem alebo náboženstiev. Zjavne ste ani z diaľky nepochopili, o čom bola. Čo už, každý má to svoje. Najväčšie paly boli skladby "Tábor" a "Zvonkohra" z istej nemenovanej kompilačky. Ďalšia skvelá netuctová a ťažko opočúvateľná kapela u nás, len škoda tých výkrikov do tmy od ľudí počas paúz. Ja sa teším na ďalšie koncerty. Po koncerte dostávam od Ferka aj ich split CD s John Astin a Conspire. Dík moc! To je vám nárez, ako v hudbe, tak aj čo sa týka gatefold obalu. Vidieť, že sa niekto snažil a neodflákol ani najmenší detail. Dúfam, že čoskoro spácham aj recku na toto CD. Heartbeat boli cezpoľní z Galanty a priniesli so sebou technickejší hard core plný vyhrávok (tie sa mi páčili z celej kapely asi najviac), ktorý nemal problém zachádzať aj do iných vôd. Bol som zvedavý na ich ženský spev naživo, no naladený ešte od predošlých kapiel mi celý koncert nejako nesedel. Hodil by sa skôr do inej muziky, ale to je len môj vlastný názor. Napríklad do žilinskej Ilúzie sa taký skvelo hodí a dopĺňa husle, ale tam už jednu speváčku majú. :) Nemôže sa však každému páčiť všetko, to by potom bol svet veľmi monotónny. Aj keď tento koncert monotónny na štýlovú rôznorodosť vôbec nebol. Určite si každý našiel to svoje. Posledných Whisper of a lie už nedávam vôbec a sedím radšej s ostatnými v prednej miestnosti. Metal core ma vôbec nebaví. Sorry. Po koncerte ešte kecá kadekto s kadekým, všetky kapely až na Rúbanisko (t.j. jeden človek) idú domov, tak sa ku Marekovi zberáme nakoniec len 6. Vďaka Danovi za odvoz ku Marekovi! U Mareka dojedáme zvyšky grenadíru s uhorkami a čalámadou. Je to jedno z mojich najobľúbenejších jedál, preto z každej strany oblizujem aj hrniec. :) Večera by bola, Marek ide unavený spať a nás necháva s našimi pivami a jeho platňami v obývačke. V tú noc sa počúvalo naozaj všetko, od Active minds, Tragedy, Spazz až po Mrtvú budocnost, a to sa Marek nezobudil ani na jednu dosku! Ako nočný strážnik by sa neuživil. Späť ideme boh vie kedy. Hnusné ranné vstávanie vylepšujú prdy v kuchyni a hneď je nám lepšie. Pekne sa poďakujeme za nocľah a ideme smer stanica, kde sa mi fajne šmýka. Stíhame si ešte kúpiť masakrálne bagety a pivá do vlaku, Dáša však ohŕňa nosom, že on sa naje v reštauračnom vozni. Lúčime sa s Dášom a nastupujeme do rýchlika smer Košice - nedeľná realita.