LAKKA, FORESIGHT, ANCIENT EMBLEM, DNO (13.4.2019, Brno)

TENGRI, 52 HERTZ WHALE, OUR STORIES, the WILDERNESS (30.3.2019, Bratislava, Fuga)

RANA - Nesprávne otázky CDr

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

(9.3.2011) BARNEY GUMBLE, YDINPERHE, CARNIVAL - Spišská nová ves, Semafor II. (report)
Stred(a) týždňa a Marek zase organizuje koncert. Nie je normálny. V súťaži Zlatý slávik by mal byť nominovaný v kategórí najpotrhlejší organizátor a za jeho kultúrny prínos by mala byť jeho busta umiestnená v Martine hneď vedľa vchodu Matice slovenskej. Dve fínske kapely, do toho starí známi pivní štamgasti Barney Gumble, takže nie je nad čím rozmýšľať.
Ako stále sme už o 7 v Semafóre, pred ktorým stojí dodávka. Konečne nie sme prví. Vzadu si pomaličky rozbaľujú nástroje Južania, pri stoloch hodujú a popíjajú Fíni, ináč opäť nikde nikto. Komorná atmosféra na ug koncertoch je prítomná v tomto regióne už dlhú dobu. Popri kecaní a čakaní dávame zápražku s kapelami na privítanie a konečne ťahám z Pipa a Uzla, aké kapely budú tohto roku na Ffud feste. Za niekoľko dní to tu bude zverejnené, tak si pekne počkaj, padneš na zadok! S meškaním sa do toho ako prví obúvajú Barney Gumble, ktorí idú s Fínmi väčšinu turné. Ako som už písal v recenzii na ich demo, parádny našľapaný, rokmi poctivo vyhraný v garáži a na koncertoch ešte ako the Flame still burns alebo Nils Holgersson, hcpank. Aj Zločinec stíha vrieskať, žeby tiež príprava z Blind rättvisa? Zahrali celé demo + covery od Flame still burns, Blind rättvisa a Nonconformist. Paráda! Každý si našiel niečo svoje. Stereotyp zrazu vystriedal reggae song. Absolútny kľud a pokoj, pomalé tóny a do toho opäť klasický Barneyovský pank. V celkom poslednej skladbe "Ffud fest" sa Zločinec posadil za bicie a mikrofónu sa chopil bubeník Pipo. Celý text tvoril minuloročný playlist účinkujúcich. Celkom sranda, ale dobrý nápad :)
Nárez pokračoval Fínmi Ydinperhe. 2 chlapíci a 2 ženské, ostrá fínština a rýchla muzika. Čo ti z toho výjde? Nadupaný finopal, čo sa dá iné v zime vo Fínsku robiť ako chlastať a hrať tvrdú muziku? Spevákovi dokonca pomáhajú obe členky, takže nadštardantná spokojnosť. 15 platiacich a zvyšné kapely však nedajú kapele dýchať, okrem Zločinca označkoval plafón aj spevák Ydinperhe. Dokonca padol aj nejaký kaver, ale nič bližšie vám o ňom nepoviem. Možno Diskelma? Fakt si nie som istý.
Ak po nich nepríde Sotatila, tak predošlé kapely nemá šancu nikto pretromfnúť. Zaradiť kolegov Carnival bude už tvrdší oriešok. Bubeník ostáva, ale mení sa žáner. Tvrdý špinavší pank riadne nasiaknutý ešte tvrdším metalom (trochu aj heavy) so spevákom, ktorý epilepticky hádže nielen vlasmi, ale celým svojím telom. Vypočuj si to na myspace a uvidíme, kam to zaradíš ty. Jeden song si zaspievala aj členka Ydinperhe. Nebolo to zlé, ale zas ani také spontálne ako ich kolegovia. No aj ľudia nepostávali ako solné stĺpy, aj keď dva krát väčšieho speváka sa už dvíhať nikomu nechcelo.
Rešpekt, že sa kapely trepú aj do takých undergroundom zabudnutých miest a nejde všetko iba do Prahy a Bratislavy a podľa reakcií neboli u nás naposledy, takže ak si ich teraz zmeškal, tak to možno doženieš o rok, dva. Nikomu z kapiel sa už nechcelo kerovať za nocľahom, tak Mareka a posledných zombie (nás) trápili do rána pri bare, kde po záverečnej sa hrala obľúbená hra Ako sa dostať bezpečne najkratšou cestou domov ..
Skryté reklamy na undergroundové festivaly sú čisto náhodné.

Tento report už bol zobrazený 789 krát!
1 2 3 4 5