So 26.10.2019
ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

CHURCH OF MISERY, CONE FOREST, MIROED (10.10.2019, Košice)

(8.9.2012) DUTLON FLYTLENTLAX, DÁŠA FON FĽAŠA, DNO, HOPSALASA, SUPRAPHON FAMILY, HUMAN HUMUS - Banská Bystrica, Bosorka (report)
Skurvená nuda, pozerám medzi koncerty, či sa nič v okolí nedeje. Do úvahy pripadá akurát koncert v Bystrici, kde hrá aj manželský pár Marchinových. Majú voľné miesto v aute, takže nie je vôbec čo riešiť. Do Spišskej idem sám vlakom, potom nasadám pri bagetérií do zeleného vysávača a po niekoľkých zacykleniach sa v meste fičíme na diaľnicu. Zastávky pod Tatrami a v Ružomberku, kde kupujeme sebe aj Kristiánovi nejaký aperitív (koncert bola vlastne Kristiánova narodeninová oslava, zo starorežnej z Palírny u zeleného stromu oslávenec ani nik z posádky neoslepol). O pol 7 sme v Bystrici, parkujeme síce kus mimo, ale klub hneď nachádzame. Pol hodinu už mala hrať nejaká kapela, ale v klube je zatiaľ piánko atmosféra, pomaly sa rozkladajú veci a ani ľudí tu nie je zatiaľ nejako extra veľa. Povedal by som, že viac členov kapiel ako ľudí. Vítame sa so známimi, oslávenec fasuje fľašu, na oplátku si čapujeme pivo zo suda, ktorý je grátis pre všetkých prítomných a kukáme na prvého odvážlivca na nádvorí pod "stanom" s názvom DUTLONT FLYTLENTLAX. S Marekom sa bavíme, že čo všetko dnes môže mať popis noise. V skutočnosti šlo o týpka, ktorý sám hral na gitaru a do toho spieval. Niečo bolo fajné, niečo dosť slabé, počas setu mení španielku za elektriku a naopak. Vraj už aj predtým mal nejaké podobné nekapely. Na začiatok k pivu to nebolo zlé. Taký ješitnejší DÁŠA FON FĽAŠA pred dôchodkom. Vyššie menovaný hrá ako druhí. Na tomto koncerte začína svoje mesačné turné po ČeskoSlovensku, takže je ešte svieži a plný života. Toto je pank. A pritom len opäť jeden človek so španielkou v ruke. Hrajú sa predovšetkým s chystaného desaťpalca ("CASCET cover", "Stereotypy" alebo "Svetská sláva"). S týmto nezmarom si sa už musel niekde stretnúť. Nemá problém "vopchať sa" a hrať na hocijakom mieste, čo ťa len napadne. Beťár jeden! Prvou dnešnou kapelou sú domáci DNO na čele s oslávencom a jeho frajírkou. Dnes je to o triedu lepšie, ako keď tu hrali v máji, aj keď sú bez basáka. Spevy bolo konečne počuť, takže to bol riadny mangel. Kapela večera pre mňa boli HOPSASALA z Čadce. Poslednou dobou sa celé to naozajstne podzemné dianie presunulo do najseverskejšieho severu, aké Slovensko môže ponúknuť - do Čadce. Momentálne tam fungujú 4 viac než zaujímavé kapely: znovu oživení the PUBLIC, VOCATIO INTERNA, GREEN MONKEY a HOPSASALA. V každej nájdeš aj nejakú postavičku z inej kapely, ako napríklad v HOPSASALE nájdeš Ozóna z PUBLICU. Dosť bulváru, poďme na hudbu. Jediný true d-beatový server na Slovensku písal, že jediné true d-beatové kapely sú v Bratislave a nikde inde. Už dávno tomu tak nie je. Jednoduché bicie, jednoduché riffy na gitare, ale do toho šialený spev so zapamätateľnými skladbami ako "CAxBA", "SxE war" alebo "Buď oni alebo ty". A hódne energické! A že vraj ľen dalšia kópia? Sprav lepšiu! Aj napriek masovému úspechu kapela nedáva žiadne prídavky, vraj už nie je čo. Večer vonku uzatvárali HUMAN HUMUS. Uvrieskaný grind core s množstvom klepačiek hodiaci sa kľudne aj na Obscene extreme. Po niekoľkých skladbách sa odohráva to, čo aj na májovom koncerte proti fašizmu. Niekomu sa tie ľubozvučné tóny asi nepáčili, a tak upozornil verejnú bezpečnosť, že niekoho asi v tom klube vraždia, a tak prišla VéBé na koncert bez platenia. Koncert sa teda presúva dovnútra do miestnosti 3x3 metre, kde sa zverské dielo dokonáva. Posledné slovo, teda posledný hluk majú SUPRAPHON FAMILY. Dnes len vo dvojici. Nechýbali plynové masky, vysávač alebo píla, na ktorú sa dá hrať ako na husle. Všetok ten bordel prepcháš ešte cez zosík a rôzne efekty a máš noise. Vo vnútri dosť masaker, aj keď im nie každý kýval do rytmu. Po tom všetkom sa ešte chvíľu motáme s pozostalými na mieste čine, ale dvíhame kotvy a pre istotu ideme radšej domov. V Spišskej aspoň nečakám na vlak, hneď mi ide osobák do Košíc, v ktorom si robím pelech a ako väčšina cestujúcich do práce si cestu krátim spánkom...

Tento report už bol zobrazený 518 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 2.5