So 26.10.2019
ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

ITS EVERYONE ELSE, MAKATA-O (18.10.2019, Bardejov)

(19.10.2012) UNDER THE KNIFE, ALEA IACTA EST, MINDFUCK, JACK - Šaľa, Peklo (report)
Spikey z CITADELU a spol. sa postarali o to, aby sme ani náhodou nemali pokojný, piatkový večer! Dnes bude mať hlavné slovo grind, hc, a rum, ktorý samozrejme zas a opäť nie som schopný ukočírovať. Ja fakt netuším, načo sa furt klamem . Evidentne by som si mal získať pár SxE priateľov. Z Komárna to trielim tento krát sólo. Našťastie iba do Hurbanova, odtiaľ už mám zabezpečený komfortný odvoz do Šale autíčkom, (ešte raz díki Ivan!!). Bývalý disko bar Astra, sa akoby mávnutím čarodejníckeho prútika zmenil na strašne UG metal, hc, pekelný kotol, do ktorého by sa celkom isto bál vstúpiť snáď aj samotný Pinhead. Po klube kade - tade pomaľovaný čerti a podobné vychytávky. Akurát obsluha ostala nezmenená a samozrejme aj ceny. Počet platiacich v rámci možností adekvátny. Čo si budeme nahovárať, dnes extrémne žánre moc neletia, čo sa pochopiteľne odráža aj na návštevnosti koncertov. Ale keď to porovnám s inými akciami, podľa rečí, čo som počul. Tak je to stále ešte v norme. Čiže by som to videl na solídnych 60 platiacich. Ale to je len môj hrubý odhad. Samozrejme starí známi kamoši z kapiel + organizátori atď. Velice príjemná, priateľská atmosféra! Postrehol som aj nejakú tú mladú krev. Tak snáď ešte nie sme na odpis. Prví to rozbalia domáci UNDER THE KNIFE. Hrubozrnný macho hc metal. Nič nové, ani prevratné, ale chalaniská to hrali dobre a bavilo to ich, aj osadenstvo. Inak celkom srandovný bol pohľad na postaršiu manželskú dvojicu, ktorá si celé vystúpenie natáčala na videokameru! Z toho dedukujem, že podaktorý člen kapely mal aj rodinnú podporu. Ale šak tak to má byť! ALEU IACTU EST, je už poňekud zbytočné bližšie predstavovať. Pár reciek odomňa sa už na tomto serveri objavilo, takže ak dovolíte budem sa tentokrát vyjadrovať mimoriadne expresívne, básnicky, ba až metaforicky. Jednoducho nám zas a opäť predviedli svoj skurvený, nadopovaný, vyjebaný ,nikoho nešetriaci, gule trhajúci grindcore na špičkovej úrovni!! Spevák Atilla trošku podgurážený alkoholom (no hádajte s kým to asi tak slopal?), aplikuje do svojej pohybovky čoraz častejšie punky - pogo dance priamo v publiku. Veľmi prijemné oživenie chlapče! Následne na to, sa avizuje čas coverov. Attila zavelí, že príde nejaký cover od ROTTEN SOUND. No neviem, či prišiel oknom alebo dverami. Ale každopádne sa dostavil a dielo skazy dokonal. Po nich prichádzajú Blaváci MINDFUCK. Členovia poskladaní z kapiel ako BETON, HERETIX a pod. V zložení bicie, gitara a spev. Znelo mi to ako veľmi temná odnož, power violence crustu, bez melodiky, sól, zvukových noviniek a podobných píčovin . Námrd jak prasa od začiatku až po koniec. Prvýkrát som ich videl v Hurbanove. Vtedy mi trochu pripomínali Japonských FRAMTID. A aj o nich platí, že sú čoraz lepší. Mne sa toto ich posledné vystúpenie zatiaľ najviac pozdávalo. Záver patrí kapele JACK, ktorí opäť absolvovali mini turné. Od speváka Leviho som sa dopočul, že majú ešte na muške Prahu a Budapešť. JACK je jedna z mojich obľúbených grúp z Maďarska, ktorých históriu delím na dve kapitoly. Pred albumami "Téged akarnak", "Visza ki az utcára" a po ňom. Ich predošlá tvorba obsahovala rýchle, hardcore punkové pasáže, premenlivá rýchlosť tempa, výrazné spevavé linky atď. Dnešná podoba JACK je však odlišná. Chalani sa usilujú o hutný grind-punk. Niečo medzi NAPALM DEATH a EXTREME NOISE TERROR. Majú vonku nejaké nové vály, uberajúce sa práve týmto smerom. Ľudia sú už trochu vyčerpaní, ale nejakí odolnejší machodanceri sa nevzdávajú a predvádzajú svoje kickbox karate schopnosti. Zo starších vecí hrajú songy ako "Ezt veri belénk a média", "", "Sétnézek a világon". No častejšie sa snažia pretlačiť svoje aktuálne počiny ako "Beteg kor", "Latszatok fogya" a pod. Zvuk mali kapely výborný. Celkovo by som akciu označil ako za pohodový, príjemný večer. Dačo sa ešte popilo, chlapci ma pohostili nejakým chálesom (výborná zeleninová chilly omáčka!), cesta autom nazad do Hurky, de sa ešte u Aničky mulatuje do neskorých ranných hodín. Odtiaľ na vlak ako zbitý ako pes. Proste klasika.

Tento report už bol zobrazený 486 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5