LAKKA, FORESIGHT, ANCIENT EMBLEM, DNO (13.4.2019, Brno)

TENGRI, 52 HERTZ WHALE, OUR STORIES, the WILDERNESS (30.3.2019, Bratislava, Fuga)

RANA - Nesprávne otázky CDr

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

(21.7.2012) RÚBANISKO, MASSMORD, BARNEY GUMBLE, GRAF ORLOCK, BETON, IDIOTS PARADE, SYSTEMIC DAMAGE, THE PUBLIC, MINDFUCK, DRÉN - Dubník (report)
Tomu vravím oslava narodenín! Pán grindbarón Richard von Sangre oslavoval 35-te narodeniny a k tejto príležitosti si pozval niekoľko spriatelených tvárí, aby s ním toto fotrovské jubileum oslávili. O predošlom "ročníku" som čítal tuším v starom KAZe a nešetrilo sa v ňom chválami, plus navyše tohtoročná zostava nám sadla aj hudobne, aj alkoholicky. Samozrejme pol na pol. Z Košíc sa vezieme v aute štyria. Cesta nudná, jedna či dve pauzy a už odbočujeme zo Žiaru na Handlovú a zanedlho nachádzame aj motorest Dubník. Najskôr čumíme, že si niekto dobrovoľne nechal premeniť taký objekt na velikánsku hromadu triesok. Všade sú mraky ľudí, sú rozlezení okolo celého motorestu, hneď stretávame tony známich - je tu snáď celé Slovensko). Hneď je nám vysvetlené, že sa hrá dole v suteréne a nie hore na poschodí. Po dlhej ceste si dávame výborný guláš, ktorého sú tu hneď dva kotle a zadarmo! Nažratý vnášam do podzemia haraburdy z distra a hudobná časť oslavy sa môže začať. Predlhý večer sa začína vystúpením nejakej hudobnej rodinky v zložení mama, otec a syn svätý. Kto to úplne neodignoroval a nepopíjal kdesi vonku, tak nechápavo čumel. Posledný song zahral sám synak na gitare. Muziku a texty si vraj napísal sám. Miestami to bolo možno až príliš hipísacke, ale chcel by som vidieť teba, či si tak vedel hrať na gitare, keď si mal desať. Asi ťažko. RÚBANISKO ten celý fastgrindmasakercore cirkus pomaličky rozbieha. Opäť s efektom na gitare, ktorý zničí aj posledný náznak akordu, do toho nasrané texty a vieš čo? Nebudem sa zase opakovať, videl si ho už aj ty minimálne sto krát. A ak nie, tak s tebou niečo nebude v poriadku. A už to začína. Členov "švédskej" kapely MASSMORD určite poznáš aj z ich Ďalších kapiel. Crustová rúbanica na čele s obrovskou obludou Kristiánom. Ďalšou klasikou večera sú BARNEY GUMBLE. Ďalšia kapela, ktorú musíš poznať aspoň z počutia. A už aj to je hriech. Veci z dema poprepletané zopár novými skladbami zakonečné fast core coverom REPROACH "Onward to destruction". Výborný koncert ako vždy! O GRAF ORLOCK, jedinom zahraničnom účinkujúcom, som predtým v živote nepočul. Pritom hrajú skoro 10 rokov a majú na rováši nejednú dosku. Favoritmi večera sa bohužiaľ nestali. Mix grindu a violence, ale zaobalený do akejsi modernejšej podoby s až moshovými partami. Pre mňa dosť čudná muzika. Po nich sa večer vracia do koľají starých osvedčených slovenských evergrínov. Šak sme nejakí nacionalisti ňe? S príchodom BETONU začína masaker číslo II., pije sa becherovka spojená s lepiacov páskou s tonikom, skáče sa z reprákov a z minipódia a ľudia sa váľajú ako keby bola polnoc a pritom bolo maximálne pol 12. Ak zahrali tak aj na Fluffe, tak sa ten festival od ďalšieho ročníka zmení na metalový a strejtedžákov tam zakážu púšťať. Death metalom silne napáchnutý dizbít, v ktorom by si márne hľadal jednoduchý krast v ére pesničiek "Kalifornia" alebo "Narodení mŕtvi", kde bolo počuť väčšinou len bicie. Vytiahni kazetu a zaspomínaj si. Hustý zvuk oboch gitár sa nedá so spomínanými pesničkami ani len porovnať. Z "predchádzajúceho" (raz bude nové LP na Agipunk records!) LP hrali len "Ruiny" a asi ešte jeden song. K vypočutiu má BETON aj nahrávku z tohto koncertu a vraj aj koketujú s myšlienkou vydať ju na niečom. Som zvedavý, zvuk je naozaj výborný, tak už sa len nebáť. Prekonať by ich mohla už len jediná slovenská kapela, a tá hrá práve po nich! IDIOTS PARADE a ich predposledný koncert, ktorý som si nemohol nechať újsť. Slovensko tak stratilo najrýchlejšiu kapelu, a to v čase, keď sa začala rozbiehať aj na celoeurópskej úrovni. A opäť bordel, do toho piva museli čosi pridávať, taký zverimex som už nezažil veľmi dlhú dobu. Za mikrofónom sa ako už neraz objavil aj pán oslávenec, aby si pospomínal, aké to bolo za čias len o niečo málo pomalšej kapely SANGRE DE CHRISTO. Nespomaľuje sa aj keď na niektorých náturach vidieť pokročilé účinky času a alkoholu. Pozdravujem Gurkena, ktorého sme obložili stoličkou a ani na to sa nezobudil. SYSTEMIC DAMAGE mnohým vytreli uši a zrak. Nekompromisný extrémny grind core s jemným metalovým nádychom. Už som to tu písal, ale opakovanie je matka múdrosti: kebyže sú z USA, tak si na nich doma honíš za počúvania kúpených empétrojek a už by určite mali ponuku na ďalší sedempalec. Ale môžeme byť vďační, že aj na východe máme takúto kapelu, ktorú nám môžu hocikde závidieť. Len vydržať! The PUBLIC sa dali po dlhšej hibernácií opäť dokopy. Konečne som tak mohol počuť naživo "hity" z mojej obľúbenej EPky "Caged conscience" staršie viac než desaťročie, ale hrali všeličo. Vraj sa chystá aj nejaká nová nahrávka, ale zatiaľ nie je nič isté. Konečne vidím naživo aj všade vyzdvihovaný MINDFUCK a veruže nik nepreháňal. Šialený grind core. Vnímam ich radšej z bezpečnej diaľky, tí poslední pozostalí chcú zdemolovať zvyšok a zvyšky, ktoré nestihli pri predošlých kapelách. Po koncerte prichádza "príjemná" teta od výčapu, aby sme sa pakovali, na čo jej vravíme, že ešte má ísť najlepšia kapela večera a s nechuťou odchádza. Nekonečný zoznam kapiel zatvára dosť hlučný chlapík s názvom DRÉN, ktorý hral už len pre hŕstku ľudí, ktorí sedeli na stoličkách. Ci boha, veď bolo už asi 5 hodín. Škoda že som si neodfotil počas setu pohľad tety, ktorá na to čumela z výdajného okienka. Vychádzame vonku, kde je svetlo a kde ešte zopár zombie rozmýšľa, čo by sa ešte dalo vypiť. Všetky zdroje sú už vyschli, ale niekto našiel becherovku prilepenú s lepiacou páskou o tonic, ktorá sa pri betónarskom sete nedopila, tak dorážame v kolečku aspoň ju. Náš šofér spí v aute, tak budíme Radka, aby šiel s nami na pivo. Či chcel alebo nechcel, musel ísť s nami, ale u nikoho sme pivo nezohnali a špekulácie, že niekto opitý skočí autom do najbližšieho mesta sme hneď zamietli. Príjimame teda Radkovo pozvanie do stanu, z ktorého nás o asi 3 hodiny vyháňa páľava zo slnka. Akurát otvárajú motorest, tak si doplňujeme palivo. Chýra o otvorení sa rozniesla bleskom, hneď je v motoreste celá alkoholická vrchnosť. Tí odvážnejší si dávajú na prázdny žalúdok cesnačku bez cesnaku. Prevarená žltá voda. Ešteže sme my ostali pri pive. Naobed je ale čas pozbierať sa a odporúčať sa späť na východ. Vraj trenčianska výprava sa v motoreste držala statočne až do 19-tej hodiny. Šialená oslava narodenín ako sa patrí aj nepatrí. Pán Oslanec by mohol takto oslavovať každý rok!!!

Tento report už bol zobrazený 439 krát!
1 2 3 4 5