7.8.2014 CLAGG, NEUROSIS; Melbourne, Corner hotel

Autor: PissMaster | Počet videní: 672

Poznáte to.. celé dni vám voľné chvíle počas dňa spríjemňuje bordel ako DISORDER, SOUND OF DISASTER, the SEXUAL, BOLT THROWER, MASSKONTROLL, ICONS OF FILTH .... alebo DISCHARGE, FEAR OF WAR, BASTARD, ENTOMBED, DETESTATION, RUDIMENTARI PENI ..... alebo EXCREMENT OF WAR, CRUDE SS, DEATH SIDE, DISMEMBER, NAUSEA, AMEBIX alebo.... (dúfam, že ste si všimli tú chronológiu more!) ale večer pred spaním mám radšej dačo iné, niečo viac relaxačné, a keďže ja tých sladkých cowboyov typu Chuck Ragan alebo Austin Lucas nemusím, púšťam si napr. Scotta Kellyho alebo hlavne Steva von Tilla / Harvestmana. Parádna hudba, ktorú mám naozaj veľmi rád, ten Steve von Till. NEUROSIS som nikdy nepočúval a na ich koncert som sa vybral hlavne kvôli tomu, aby som videl tieto dve postavičky, ktore ma často uspávajú, naživo. Každý vie, čo je to za kapela, nebudem tu vypisovať prečo ju nepočúvam. Proste vždy som mal radšej SHITLICKERS... to je jedno pome na to..
5.8. som mal 28. Nijak som to neoslavoval, ale vedel som mesiac dopredu, že 7.8. si doprajem narodeninový darúnok a pôjdem kuknúť na NUROSIS, že čo to je zač... po robote som nabehol domov, dal sprchu, dva rumy s  horčicou a utekal na metro. NEUROSIS boli v Austrálii na svojom prvom turné (asi aj na čase po 30-tich rokoch hrania...) V Melbourne hrali dva dni po sebe a ja som si vybral ten prvý deň, štvrtok. Dôvody boli jednoduché: 1. zaujímavá predkapela, 2. miesto, kde sa hralo = menší sál = menšie pódium, menej ľudí...
Do Corner hotelu (tu sa konal aj druhý deň Obscene extremu) som dobehol, keď prvá kapela už bola skoro v polovici setu.. CLAGG. Toto slovo si zapamätajte. Keď som vošiel dnu, ocitol som sa úplne v inom svete. Pred pár minútami som vybehol z metra, riešil kraviny a zrazu ma ovalila 5 tonová masa zvuku... CLAGG som videl prvý krát, keď predskakovali KYLESE. KYLESA po nich pôsobila jak kolotočová kapela. CLAGG hrajú hrubý stoner/doom sludge. Nedávno im vyšla nová LP, ktoré není zla, ale nedá sa to porovnať so živou produkciou. Predsa len není také jednoduché zachytit atmosféru, hutnosť a proste silu živého vystúpenia. Nič lepšie som v danom štýle nikdy nevidel/nepočul. Mám rád našich BLUES FOR THE RED SUN, ale pri CLAGG by boli aj oni malinkí... od KYLESY stihli vymeniť jedného gitaristu a teraz s nimi hraje chlapík z kapely WHITEHORSE, čo je tiež riadny bahenný kúpel z Melb. Osobne mi nevadia kapely ako ELECTRIC WIZARD, CHURCH OF MISERY, SLEEP alebo aj WORSHIP, skôr naopak, takže pre mňa super... Chlapíci valia tento štýl veľa rokov a nezaujíma ich čo bolo, je, alebo bude trendy. Len škoda, ze som stihol asi posledné 3 songy... no nič.
CLAGG dohrali a ja som si hľadal dobré miesto na zahniezdenie odkiaľ budem kukať na Neurošku. Zatiahla sa opona a asi tak 200 ľudí netrpezlivo čakalo, kedy sa začne. Dosť sa ten začiatok naťahoval, tak som opustil hniezdo a išel si kúpiť pivo. Fat yak, ďalšie slovo, ktoré si zapamätajte. Nabudúce zrobím recenziu aj na toto pivo, lebo je neskutocné / famózne / delikatesné / mňamfajné.
Pivo načapované, dobre miesto na státie vybojované, môže sa začať. No bolo to fakt dobré. Väčšinu songov som nepoznal, čo možno nebolo ani na škodu, lebo som ostal jak pribitý počas celého setu.. Dokonca ani Fat yaka som si nebol dočapovať. Určite kvetnatejšie by vedel opísať set NEUROSISU dajaký skalný fanúšik, ale ja ním nie som, takže len pár dojmov: Basák tričko DISCHARGE palec hore, Scott Kelly vkuse pľuval a  určite ľudia, čo stáli pred ním, zchytali nejaký jeho pozdrav, takze palec dole, Steve von Till vkuse prísny, takže palec hore, bubeník teraz hraje so SLEEP, takže palec hore a klávesák je klávesák, takže palec dole.. Zartujem, super sample a celkové arandžmá muziky, takže dva palce hore. Celkový dojem: Nečakal som, že ma to tak bude baviť.

Este musím napísať, že tento report by sa možno viac hodil na www.metalrevue.sk alebo www.exdiy.com, ale vo svojej dobe NEUROSIS patrili do sveta hc/punku a ukázali, že sa dá hrať aj inak ako na 3 akordy (aj keď osobne si myslím, ze ani dva akordy nie sú zlé...).
O týždeň the KILL a o tri DEATHRAID!!!!!!!!!