2.50 €

DOWNFALL OF GAIA, DER WEG EINER FREIHEIT (15.9.2019, Košice)

(29.8.2014) FYASCO, COLDBLOODED, VENDETE, WARFUCK, UNSU - Bánovce nad Bebravou, Wood pub (report)
Bánovce sú síce od ruky, ale nie tak ďaleko, aby sa neoplatilo ísť pozrieť nejaké tie dobroty. WARFUCK sú u mňa momentálne jeden z top grindcore projektov, čo brázdi náš kontinent, navyše dobrí kamoši a  ľudia, a tak bolo jasné, že sa sem vypravím, pokecať s chalanmi, dať nejaké to brko a pozrieť ich set s novými bombami, ktoré nedávno vyšli na LP "Neantification". Nakoniec sa nazbierame štyria, dorazíme okolo pol ôsmej a zisťujeme, že ešte máme čas, než sa to celé začne. Zdravím sa s Hoyasom, ktorý celú akciu zbúchal (díky ti za to, pane!!!), s francúzskou osádkou, debatíme a odpaľujeme niekoľko krocanov. Chlapci majú spotrebu, Francúzi celkovo asi najvyššiu v rámci kapiel, ktoré som organizoval. Debatíme a čakáme na začiatok koncertu. By the oko odhadujem, koľko tu asi je ľudí a koľkí prišli na francúzske headliny a  koľkí podporiť miestne bandy. Celkovo mi tá zmeska príde celkom pestrá a  tipujem to tak pol na pol.

Začína sa niečo po pol deviatej a hneď jeba medzi oči. FYASCO je pomerne mladá kapela, ale hrajú ako páni. Ich set ma berie, je to kurevsky energické, nápadité, svieže. Pestrý mix HC prvkov, pomiešaný s  power violencom vytvára pestrú zmes chaotic hardcoru, ktorý je v našich končinách netypický. Navyše kapela sa do toho obula úplne, nasadenie je brutálne a kapela šlape ako o život, veľmi živočíšny set. Troška sem tam započuť, že ešte nie sú tu a tam stopercentne posadení v songoch, predpokladám, že sú stále ešte v procese cvičenia plnohodnotného setu, keďže niektoré songy išli bez vokálov. Vôbec to ale nevadí, v tom mixe a  chaose sa to potratilo a na to, že táto kapela podľa mojich info funguje pár mesiacov, je to úplne ospravedlniteľné. Ich set ma veľmi dostal. Celé dobre! U mňa veľké prekvapenie na našej scéne a veľký prísľub do budúcna! Túto kapelu rozhodne odporúčam sledovať v ich ďalšom vývoji.

COLDBLOODED idú po nich, tu však spokojnosť ide bokom. Mal to byť hardcore, asi aj bol, ale taký nemastný neslaný. Chýbala tomu šťava, gule, nášlap, energia. Nič z toho na mňa nešlo nejak. Bola to vyslovene nuda, čo je pri žánri ako HC dosť katastrofické (aspoň nejaký solid punk rozjeb keby tam zakomponovali). Navyše, čo bolo horšie, hrali tak dlho, ako obe francúzske kapely dokopy. Už len organizačne nechať hrať support vyše hodinu je nie dobrý ťah, navyše keď tá muzika nemá na to, aby udržala pozornosť 10/15 minút (po ktorých sa idem radšej vetrať). Ako beriem, domáca kapela, ktorú došli podporiť domáci fans, OK. Nabudúce by som ale zvážil, či by som ich nenechal hrať na záver, tí kamoši na nich počkajú, navyše potom môžu hrať do alelujah. Medzitým ako sa vetrám, zisťujem že je jedenásť a ešte nás čaká posledný suport a až potom Francúzi. VENDETA ma nejak neberie, zakecávam sa vonka, nevtiahne ma to dnuka, lebo mi to znie viac heavy než nejaká thrash vypekanica. Navyše potom, čo zahrali FYASCO, bola latka vysoko. A tak už len čakám na hlavné ťahy večera.

Dvojica WARFUCK sa mi zdá zakaždým v lepšej forme. Nový album je nálož, v ničom nezaostáva za perfektným debutom (viac info v recenzii, ktorá sa tu priebežne objaví) a ich set to len potvrdil. Títo dvaja maniaci sú proste ukážka proto-grindcoru. Dvaja ľudia, dva nástroje plus vokál a totálny nájeb medzi oči. Grindcore inferno. Alebo ako pekne povedal kamoš, dvaja, čo hrajú za piatich. Totálne to tam rozsekali. Pliaskali jednu bombu za druhou, žiadne kecy, žiadne zdržovanie, len päsťačka do ksichtu zas a zas. Prešli obidvoma nahrávkami, povyberali dosť trackov a hrali ako o život. Totálne besný kolotoč! Jedinou chybičkou boli menšie technické prerušenia, kedy Mak odjebal dvojšlapku - on ju regulérne zničil! - a samozrejme rozjebaná struna. Obidva problémy sa riešili výmenou ako gitary, tak celej šlapky a išlo sa ďalej. Nico si konečne zaobstaral na gitaru vysielačku, tak je wifi a  môže sa s gitarou hýbať bez obmedzenia, žiadne strhnutia a stopy v polke výskoku kvôli káblu, ako som si na neho zvykol. Možnosti pohybu si napriek malému priestoru očividne užíva, naráža do ľudí, je to kontaktné, to mám rád. Mak zase hrá ako totálny magor, sypačky s  vrtuľníkmi a podobne. No na hlavu táto kapela! Neskutočne energická a  živočíšna show a muzika, a to sú dvaja. Intenzitou ale naisto prejebú hodzakú päťčlennú kapelu! Veľký úkaz títo WARFUCK, nedivím sa, že idú hore a rastie dopyt po koncertoch tejto dvojice. Veľký náklad!

UNSU som doposiaľ nepoznal, tak som bol zvedavý. Ich grindcore mi najviac pripomínal ich krajanov INFEST. Taká pestrá zmeska rôznych postupov a motívov, ktoré sa pekne zmestia pod túto škatuľku. Malo to drive, potrebnú agresivitu, a šikovné prevedenie. Hrali s pohodou a  prehľadom, set si užívali a celkovo tak pôsobili pozitívnym a  energickým dojmom. Nasúkali do nás solídnu polhodinku intenzívneho ale učesaného hluku, blastbeat sypačiek a ukričaného vokálu. Bol to taký viac uhladený set, ale to mi tak po showke od WARFUCK mohlo pripadať asi všetko. Inak sa tomu ale nedá nič vytknúť, bolo to zohraté, ucelené a  malo to svoje prevedenie. Bavilo ma to celú dobu a nepristihol som sa pri tom, že by mi tam niečo vadilo, chýbalo či pôsobilo rušivo. Táto kapela rozhodne vie, čo chce hrať a ako to chce hrať. Fajný dynamický set!

Keďže je pol druhej, neostáva nám nič iné, len sa po tomto sete rozlúčiť a upaľovať domov, keďže ešte dlhá cesta pred nami. Došli sme do LC o pol štvrtej, a to som šiel (až na dediny) nepredpisovo ako pán. Líham o  štvrtej zničený, ale spokojný. S tým pocitom, ktorý mám tak rád. Akokoľvek je to náročné, za dobrou muzikou a ľuďmi sa vždy oplatí trepať. Neni o čom.

Tento report už bol zobrazený 372 krát!
1 2 3 4 5