2.50 €

(28.7.2014) DOWNSTREAM, EAT ME FRESH, BACKTRACK - Košice, Collosseum (report)
Predchádzajúci koncert!
NYHC je značka. Bez diskusie. Špecifická odroda tohto štýlu, ktorá je identifikovateľná, svojská a ovplyvnila celú HC scénu. BACKTRACK patria medzi generačne mladšie kapely z tejto scény, nič to však nemení na tom, že kvalitatívne v ničom nezaostávajú za fotrami tejto scény. Bolo jasné, že sa sem na nich vypravíme. Koncert bol opäť hore, kde je to na takúto klubovku ideálne, hlavne kvôli zahusteniu priestoru. A kvôli tomu, že keď sa to zahustí, je to riadne inferno. Koncert otvorili domáci DOWNSTREAM, ktorí prednedávnom vysekli nový počin. Ich set bol energický, napriek tomu, že Dubák pár minút pred ním vypadal dosť ne-energeticky, hehe. Ale samozrejme všetko dali s prehľadom a mám pocit, že každým setom ide táto banda hore. Naplieskali, čo bolo treba, poriadne si svoj set užili a na rozjazd energeticky nabudili ľudí svojím HC. Ak sa ti ľúbia, volaj ich na káve. EAT ME FRESH mi oproti nim pripadali dosť nemastnejší. Hlavne ak chceš zapájať do svojej muziky rôzne odnože HC, potrebuješ sa oprieť o silné gitarové nápady, ktorí týmto sympatickým Čechom kus chýbali. A aj energeticky to nejak nešlapalo. Niekedy stačí veci nekomplikovať a viac pritlačiť na plyn. A  odveci mi prišiel kus aj cover od H2O "What happened", predsa len kapela hrajúca pár rokov a pre generačne mladé publikum (časť ktorého sa ten text aj týkal) by si mala vybrať vhodnejší cover. Fandím im, ale mňa ich set celý obišiel. BACKTRACK už bol iná kapusta. Akonáhle vyšli na stage a spustili, začali vzduchom lietať imaginárne facky, ktoré ťa dali hneď do laty. Energia začala kulminovať, ľudia v totálnom pohybe, pot sa zrážal na plafóne a kvapkal naspäť na naše hlavy. Jedna nálož za druhou, BACKTRACK nepoľavovali a sypali jeden tlak za druhým ako páni. Na konte majú síce len dva albumy a jedno EP, ale prešli ich kompletne. Songy z poslednej LP "Lost in kife" písali rovnako dobre ako starší materiál. Možno ešte lepšie. Strašný náklad. Hustota. Samotný set bol posadený, brutálne energický a pritom zahraný s  prehľadom. Ľudia k tomu divočeli, ako keby ich za to platili a dokopy to vytváralo strašne ničiacu atmosféru. Toto bol tiež príklad, ako má vypadať jedna solídna namakaná HC showka. Dobitý, ohluchnutý, spotený od čela až po päty, ale spokojný. BACKTRACK dali strašný náklad, čistý diktát a u mňa asi jedno z top klubových HC performance, čo som tento rok videl.
Ďalší koncert!

Tento report už bol zobrazený 415 krát!
1 2 3 4 5