2.50 €

(23.8.2014) AGNOSTIC FRONT, LAST DAYZ, COLD REALITY - Košice, Collosseum (report)
Predchádzajúci koncert!
Posledná z trojice show. Tento koncert, na rozdiel od dvoch predošlých, bol v dolných priestoroch, čo je na kapelu formátu AGNOSTIC FRONT, celkom pochopiteľné. Rozjazd obstarali COLD REALITY z Maďarska. Svižný set, ale zahrali, povedal by som, tak celkom štandardne. Ničím to nevybočovalo a ničím sa to ani nelíšilo. Bolo to dobré, pozerateľné, ale nejak špeciálne ma to neoslovilo. Navyše mali dlhé prestoje medzi songami, čo dosť uberalo spádu celého setu. Ten však našiel svoju odozvu aj pod pódiom, a tak je všetko v poriadku. Poliaci LAST DAYZ boli už o poznanie energickejší. Aj nápaditejší. Ich set mal väčšiu dynamiku, bol pestrejší a songy na seba nadväzovali s lepším timingom. Bolo to skrátka celé živelnejšie. O poznanie. Spestrením bol mosh so zapálenou košeľou. Tu sa ľudia vedia riadne baviť. Magorinka. Po menšej pauze sa spúšťa intro a pod pódiom sa to prvýkrát naozaj plní, hlava na hlave. Všetci čakajú, kedy AF spustia svoju show. Konečne vylezú, Stigma pohrozí päsťami do vzduchu a ide sa na to. Čo povedať k AGNOSTIC FRONT. Myslím, že momentálne najdlhšie hrajúca kapela z New Yorskej scény. Na konte kopa albumov, kultových songov a prakticky status legendy. Odpaľujú to vo veľkom a dole to instantne začína vrieť. Set poskladaný hlavne z posledných troch radoviek a starých peciek, ktoré musia zaznieť. Playlist tak obsahuje ako nové veci, kde nie je núdza o  päsťačky do ksichtu a strednotempové rozjeby, ako aj staré bomby, kde najviac rozjebáva punkový tlak a oldschoolové výklepové masáže. Nechýba ani klasicky Stigmov akustik song. Koncert ubieha rýchlo, jedna jeba strieda druhú. Pod pódiom sa dejú veci, ja sa kvôli rozjebanému členku musím strážiť, ale aj tak mi nedá a húpem sa po chvíli sem a tam. Ľudia sa váľajú po sebe, cez seba, skrz seba. Bonusom je moment, kedy Roger vytiahne na stage kopec báb, ktoré majú nakázané po začiatku songu crowd surfing po mužských hlavách a rukách. Skôr než sa stihneme uvedomiť, je po všetkom. Ešte prídavok a môžeme ísť domov. AGNOSTIC FRONT zahrali famózne. Prešli všetkými podstatnými songami (áno, dalo by sa ešte pár pridať, ale nedá sa hrať všetko), vyplieskali nás ako malých a  potvrdili, že napriek veku rozhodne patria stále na pódium. Sú plní sily a energie a vidno to. Mimoriadne. Táto kapela asi nevie sklamať. Keď budú opäť na blízku, rozhodne ich show opäť neminiem.

Celkovo zhrnuté, na týchto troch akciách som videl plno dobrého hardcore-u. Boli zorganizované parádne, mocne som sa bavil a atmosféra bola zakaždým úplne popiči. Koncerty tu sú špecifické, cítim sa na nich výborne a teší ma vidieť, že snahu promotérov oceňujú aj ľudia, ktorí na tie akcie prídu a bavia sa ako páni. Tak to má byť. Táto muzika je o  ľuďoch a pre ľudí. Som rád, že sa aj v Košiciach, popri iných miestach na Slovensku, udržuje takáto aktívna skupina ľudí, ktorá to tu udržuje a  robí to pre nás, pre vás. Veľká vďaka patrí každému, kto sa na tom akýmkoľvek štýlom podieľal a pomáha tak udržiavať Košice na mape. Pecka!

Tento report už bol zobrazený 395 krát!
1 2 3 4 5