2.50 €

(26.9.2014) NIČITEĽ, KARGE MERI, HUMAN HUMUS - Spišská nová ves, LP café (report)
V Semafore sme boli varení pečení, chodili sme ta aj na koncerty kapiel, o ktorých sme predtým nikdy nepočuli alebo len tak, keď sme sa v Košiciach nudili. Pekné spomienky. Ďalšiu spišskú kapitolu písal Interactiv klub, ten bol tiež fasa, ale nebolo to tam až také divoké ako v predošlých dvoch Semafóroch. Väčšinou už každý chodil na aute, žiadne čakanie na prvé ranné (ale aj poobedňajšie) vlaky, ale po koncerte letmé rozlúčenie a domov spať. Tak to vyzerá, že ďalšiu (dúfam, že už slušnú) kapitolu načne aj nový podnik LP café, v ktorom sa koncerty začali robiť vo veľkom. Tu sa aj odohrával krst kazety NIČITEĽA - "Hnev panteónu" (recenzia tu!) a prvý mimomestský výjazd Košičanov KARGE MERI. Aj vďaka tomu ide z Košíc hneď niekoľko aút aj s ľuďmi, ktorých by som na takomto koncerte nečakal. Tento útly, ale útulný podnik mi pripomína košický Madrid, rovnaká atmosféra, knihy a platne po stenách ... Ďalším prekvapením je, že sa dnes hrá vonku na úzkom zastrešenom dvore, dovnútra by sa nezmestila ani kapela, nie ešte ľudia. Ľudí je tu spokojne, ktorí sa medzi kapelami stále nahrnú dovnútra. Ako prvá to odpaľuje domáca, tradičná rodina odpustí, reinkarnácia Barbara Conana NIČITEĽ. Mám rád takéto netradičné priestory ako je tento uzučký vonkajší dvor, kedy sú ľudia doslova prilepení a premiešaní spolu s kapelou. Ešte keby sa viac hýbali, tak by to bola oveľa väčšia paráda. Stojím v prvom rade a NIČITEĽ fajnota ako vždy, veď si za recenziu aj report zaplatili, tak prečo by som ich ohováral? Odzneli všetky songy z kazety plus disko song z chystaného splitka s LEŇOCHODOM. Mrzí ma, že som nevidel samotný akt krstu. Rýchlo sa občerstviť a kukať na našincov KARGE MERI a podporovať lokálpatriotizmus. Doma by som si podobnú muziku určite nepúšťal do zbláznenia, ale naživo je to slušný kopanec do ksichtu. Dve dokonale zohrané gitary, ktoré sa predbiehajú, kto dá skôr nejakú vybrnkávačku a od posledného koncertu pribudol spev, takže kapela je už v plnej zostave. Ty vole, no na Laciho (spev) by som to nikdy nepovedal. Ubudlo nudných post-všetko filmových pasáží a pribudlo ešte viac melodických liniek. Viem si predstaviť v budúcnosti 7" napríklad u Damage done. Paráda, že máme konečne v Košiciach nejakú schopnú core kapelu, ochutnávka tu! Zase sa rýchle občerstviť a už hrajú HUMAN HUMUS. Neviem či to bolo tými pivami, ale dnes ma ich muzika baví viac ako inokedy. Nie je to už len obscenovský grind core, ktorý hrá o pol 11 doobedu. Ocitám sa zase v prvom rade, pozerám za seba a ci pána, samé ženské. To svet ešte nevidel, ženský grind core, ale nie muzikou, publikom haha. Ižďo zo seba bľuje texty jedna radosť až mi pripomína Veľkého Matúša z Vranova. Dnes je to paráda. Po koncerte sa veranda vyprázdňuje, predsa už je nočná hodina a je koniec septembra, takže aj trochu chladno, ale som zvedavý na koncerty v tomto priestore v zime. Po ceste zastávka na bagetu a pivo na cestu a s úsmevom na tvári smer Košice.

Tento report už bol zobrazený 454 krát!
1 2 3 4 5