Peter Balázs (P.I.N.A.)

DVERE, NABOSOPOSKLE, INCRIMINATE (25.1.2019, Banská Bystrica, Kaktus)

FEROCIOUS X - Den grå sanningen E.P. 7"

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

(31.10.2014) CHEAP TALK, RADIATION, THE PUBLIC, REPUKED, NEKROFILTH - Žiar nad Hronom, MSKC Zrkadlovka (report)
Zase ďalšia z lahôdkových akcií vo vedľajšom meste, čo si pre nás prichystal Richard. Nebol to len tak hociaký koncert, ale bolo to 15-te výročie organizovania koncertov v meste grindu. Na piatok mi vychádza ranná, takže mi nič nebráni v tom, aby som sa mohol zúčastniť. Ešte deň pred koncertom riešime, ako by sme sa dostali čo najpohodlnejšie autom, autá sú, aj vodičáky, ale vždy je problém s tým, že sa nikto nechce vzdať holdovania zlatistému moku na koncerte, tak lanárim moju milú, že by to dala, ale veruže sa jej nechce. Na druhý deň mi písal kamoš, že vyfasoval antibiotiká, tak to dá na vodiča. Paráááda, okolo štvrť na osem nás vyzdvihne a pálime smer Žiar nad Hronom v počte 5 ks. Celú cestu sa strachujem, že keď dorazíme, tak už bude po prvej kapele, lebo začiatok bol avizovaný na siedmu hodinu večernú. Po príchode sa hneď vítame s posádkou CHEAP TALK, ktorí sa práve vybalujú. Majú hrať prví, takže viem, že sme nič nepremeškali. Nezaplatili sme ani poriadne vstup a už si dávame úvodné pivečko, potom vstup a obšmietanie sa po zrkadlovke, kým začnú mrviť CHEAP TALK. Spustili okolo ôsmej - pol deviatej?? Fakt netuším, dáko som nesledoval hodiny. Natrieskali do nás svoj set plný energického hc/punku. Videl som ich už druhý krát a  teším sa na ďalšie ich vystúpenia. Je to hudba, ktorú doma denne nepúšťam, ale na koncerte sa to veľmi dobre počúva. Po nich sa čas posunul o 20 rokov dozadu, keď sa začali na pódim vybaľovať RADIATION. V zložení gitara basa bicie začali do nás hustiť svoju dávku staroškolského thrash metalu. Zahrali aj staré pesničky, aj z epky "Plutonium overdose" a na záver dali moju najoblúbenejšiu "Hlasy z podzemia". Srdce sa mi rozbúchalo a thrash metal ma hrial. Vidno, že sa na nič nehrajú a žijú s tým. Trošku dlhší set na mňa bol, ale vychutnal som si ho celý, aj keď mi bolo treba brutálne šťať. Keď skončili, tak som rýchlosťou blesku vypálil na hajzel. Samozrejme potom dáke pivečká vykecávačky atď... the PUBLIC mali trošku dlhšiu zvukovú skúšku. Myslím, že momentálne jedna z najlepších hardcore kapiel na slovensku. Držia sa svojho experimentálneho HC, čo sa v dnešnej dobe už len tak nevidí. Zahrali všetky pesničky, ktoré som chcel a neviem či to je tými pivami, čo som vypil, ale zahrali "Cannibal love" dvakrát :D Alebo som možno len zaspal alebo neviem, ale zdalo sa mi, že to hrali dvakrát. Ale to nič nemení na tom, že ich set si užívam a užíva si ho aj jeden návštevník až veľmi extrémne, až tak že ho Bibo musel krotiť, lebo by mu rozhodil všetky repárky. Je to super, že sa ľudia bavia a užívajú kapelu, ale zase dávať kopačky a odrážačky od reprákov, ktoré si človek (pán zvukár) kupuje zo svojej výplaty... Po the PUBLIC sú na rade už iba dve kapely. Na pódiu sa vybalili švédski REPUKED. Pre mňa do tohto koncertu neznáma kapela. Začali mrviť svoj švédsky špinavý death metal, ktorý nemohol žiadneho milovníka tohto žánru nechať chladného. Ale dáko ich veľmi nevnímam a robí to aj určite tých pár pív v hlave a tešenie sa na NEKROFILTH. Takže REPUKED len tak z polky vnímam, ale znechali dobrý dojem si myslím. A konečne po nich ide kapela, na ktorú som sa tešil od začiatku - NEKROFILTH. Ich splitko s  NUNSLAUGHTER bola povinná celotýždňová jazda pred koncertom. Páni sa nazvučili a začali s prehľadom so svojím špinavým thrash/black punkom. Ľudia tak ako ja si koncert uživajú, poguje sa, mece sa hlavami. Myslím, že zahrali aj všetky pesničky so splitka s NUNSLAUGHTER. Nehorázne ma ich set dostal. Po koncerte kupim ich LP "Devils breath" a triko a teším sa ako malý chlapec. Takže koncert výborný, kapely výborné, ľudia takisto. Nie je o čom, super piatkový večer strávený s hlučnými tónami. Na záver už len hádam Riškovi poďakovať, že to už ťahá 15 rokov a že nám vie vždy naservírovať kvalitný hudobný masaker. Inak neviem koľko bolo platiacich, ale tak tipujem, že sa nazbieralo okolo 100 ľudí.

Tento report už bol zobrazený 715 krát!
 Autor: Marek
1 2 3 4 5