EMPTY HALL OF FAME (CZ), SAMORAST (SK), ROŽAVA (CZ)

16.1.2015 INNOXIA CORPORA, EVIDENCE SMRTI, DEZINFEKCE, ALIUSTERRA, MACGYVER; Vsetín, Vesmír

Autor: Wrbo | Počet videní: 1014

Ak si náhodou nezaregistroval, tak koncom minulého roka vyšla LP kompilačka "Na krev", ktorej slávnostný krst mal prebiehať vo Vsetínskom klube Vesmír. Akonáhle sa k nám dostala táto informácia, nebolo o čom rozmýšľať. V sobotu poobede sme vyrazili v plnom počte, kde posádku tvorili pozliepanci stredo/východu. Trochu som ostal nasraný, pretože celý týždeň bolo počasie relatívne fajn, no na sobotu už hlásili dobreže nie kalamity. Nevadí, aspoň bude zábava. Stojíme ešte v Martine, vyzdvihnúť čerstvé kazetové split CÁCORY/HLEDÁNÍ, ktoré nám bude spríjemňovať nočnú cestu domov. Miesto konania nachádzame celkom rýchlo. Klub Vesmír je totálne DIY miesto, ktoré človek, čo nevie kde má hladať, určite prehliadne. Bez akejkoľvek tabule, či baneru, vkročíš do tmavého dvora a zočíš nenápadné plechové dvere, ktoré ťa zavedú do protiatómového krytu. Pár dní pred koncertom akciu apgrejdli o premietanie dokumentu Squat wars (nájdeš na youtube) s besedou o squatingu ako takom, ale hlavne o českej Klinike, ktorá stále vytrvalo bojuje o svoj život. Technické problémy spôsobili, že sa premietanie spustilo o hodinu neskôr, ako bolo avizované - čo nám vyhovovalo, kedže sme trocha meškali. Začína premietanie. V klube bolo cca 15 ľudí, ktorí sledovali históriu a vývoj českého squatingu od samého počiatku. Po tomto krátkom dokumente nasledovala diskusia, ktorej sa zúčasnilo už o niečo menej ľudí. Slečna, ktorá to viedla, to mala dobre zmapované a rozprávala nielen o českom vývoji a budúcnosti Kliniky, ale aj o situácií v európskych štátoch. Každý z nás niečím do dialógu prispel a bola to celkovo zaujímavá rozprava. Ponúkli nás aj výbornou kôprovo/cícerovo/cesnakovou nátierkou, takže spokojnosť ako s diskusiou, tak aj s pohostením, hodnotím vysoko nadpriemerne. Klub je už relatívne plný a niečo pred deviatou otvára koncert INNOXIA CORPORA. Čo k tejto bande napísať? Žeriem im to so všetkým, čo k tomu patrí. Každá jedna doska je výborná a dalo mi dosť práce, utierať si slzičku šťastia z kútiku oka po každej piesni tak, aby to nikto nevidel :). Prierez splitu s poslednou LP dopĺňali novinky z kompilačky a jedna, či dve úplné stariny. Skvelý zvuk, skvelé nasadenie a vskutku parádne príhovory. Videl som ich prvýkrát a nesklamali. Číslo 2 si vyžrebovala EVIDENCE SMRTI. Jej temný discrust so záhrobným spevom registrujem už dlhšie, ale toto bolo moje prvé stretnutie. Zaujímavý sa mi zdal práve spomenutý spev, kde bolo zrozumiteľne počuť každé jedno slovo, čo sa príliš často v podobných bandách nestáva. Prekvapený som aj z toho, že zahrali asi len 5 piesní a rozlúčili sa. DEZINFEKCE som naposledy videl asi v roku 2008 v KE a musím uznať, že sa moc toho nezmenilo. Stále je to ten nasraný hc/punk s myšlienkou a osobitým hlasom speváka. Absentovala druhá gitara, pretože vraj gitarista odišiel, lebo začal stavať dom :). V Českých Budejoviciach je to asi vec nezlúčiteľná, ako sa zdá :). Gitaru bolo počuť len miestami, čo bolo dosť na škodu, pretože piesne sa mi zlievali a kazilo to celkový dojem. Škoda, energiou to pretekalo dostatočne. Úplnou novinkou bola pre mňa ALIUSTERRA. Prvýkrát som to počul zo spomínanej kompilačky a celkom sa mi to pozdávalo. Traja páni, dve devy, sem tam mužsko/ženský vokál a ich hardcore punk v strednom tempe. Vcelku zaujímavá banda, ktorá opäť rozhýbala dav, miestami až do číreho šialenstva. S odbitím polnoci sa začala zvučiť posledná kapela MACGYVER. Ach, márne by som hľadal tie správne slová, ktoré by vyjadrili moje emócie v danom momente. Zvuk naprosto dokonalý, nasadenie neskutočné a prúdom tečúca energia, ktorá rozhýbala snáď každého prítomného. Pri piesňach "Chyby", či "Kořeny" spievala skoro celá sála. Taktiež prierez skladieb od malej EP, cez veľkú až po novinky. Na záver zahrali cover (interpreta si nepamätám), ktorý si s nimi zanôtil spevák z INNOXIE. Balíme sa čo najrýchlejšie a vyrážame do zasnežených krajov, kde cestu spríjemňujú hity zo spomínaného kazetového splitka a duo FAJRONT, ktoré spievalo s Danom a holkami a tým mi ako vodičovi zabezpečili bdelý stav až do 5 rána, kedy sme dorazili dom. Akcia zorganizovaná na jednotku. Politika, jedlo, muzika, čo viac si priať ... :)