Peter Balázs (P.I.N.A.)

DVERE, NABOSOPOSKLE, INCRIMINATE (25.1.2019, Banská Bystrica, Kaktus)

FEROCIOUS X - Den grå sanningen E.P. 7"

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

(11.4.2015) CHEAP TALK, FYASCO, UGLY FUCKS, DOWNSTREAM, THE TRUTH - Sereď, Afrikola (report)
Po menších peripetiách s autobusármi, ktorí mali toho za celý deň už asi dosť a neboli schopní jednať s cestujúcimi ako s ľuďmi, objavujeme sa na stanici v Seredi, odkiaľ to je do Afrikoly kúsoček. Afrikola je úplne super podnik, taká podlhovastá miestnosť s barom, na ktorej konci sa rozloží aparát a môžeš spustiť. Kupujeme pivká, zaujímame pozíciu a vyčerpaní z predošlého dňa čakáme, kým to všetko začne. Samozrejme, nejaký pokec so známymi, a  potom už spúšťajú CHEAP TALK. Opakuje sa to, čo večer predtým, iba sa mi zdá, že Radkovi sa dejú nejaké srandičky s gitarou. Nevedel som postrehnúť čo sa deje, vypadalo to akoby mu praskla struna, ale všetko znelo OK, takže neviem. Zabudol som sa ho potom opýtať, čo to tam stále šteloval. Ale inak, ako som písal v predošlom reporte: energia, surovosť, nasratosť. Po nich sa štelujú FYASCO, na tých som bol obzvlášť zvedavý, pretože ešte niekedy minulý rok mi ich spomínal Spikey, tak som si to pustil (to mali ešte na nete iba demo) a na prvé počutie sa do ich dema zamiloval. Aj keď celý album, ktorý je už tiež nejaký ten piatok vonku, je úplne super, tie 4 veci z dema mi znejú brutálnejšie a surovejšie, než ich verzie na albume, takže si to demo dávam tuším častejšie, ako celý album. Naživo to chlapi majú zmáknuté, aj keď sme sa zhodli, že takto na koncerte to znie menej chaoticky v porovnaní s nahrávkou, čo je zaujímavé, pretože pri väčšine kapiel to býva práve naopak. Muzika, ktorú predvádzajú, chvíľkami evokuje susedných SHEEVA YOGA, chvíľkami ich bratskú kapelu DOWNSTREAM, no a potom tam pichnú jazz, v duchu najlepších kotrmelcových PV tradícií. Dokonale mi k tomu sedí popisok z ich bandcampu, kde stojí: metal chaotica punk. Haha. To podľa mňa proste sedí. Ako sa tak obzerám, zdá sa mi, že ľudí sa nazbieralo dosť. Rozhodne dostatočne dosť na to, aby vznikla fajn atmosféra. Užierame kapelám z guláša a čakáme kým spustí prvá zahraničná úderka. UGLY FUCKS, ktorí sa pozbierali z viacerých chorvátskych miest a  zaniknutých kapiel, sa s tým moc neserú. V zložení: gitara bez basy, bicie a uvrešťaný ženský vokál, nadelujú ľuďom brutálne nasratý a agresívny pank, kde sa strieda stredné tempo s klepačkovými výpadmi, do ktorých sa speváčka chvíľkami ani nestíha trafiť - a to znie super! Nie som si istý, ale tuším ako jediní mali rozložené aj distro. Niečo z distra skončilo aj v radoch našej posádky, a mám info, že niekto nemal dosť a išiel si po ďalší lup aj o dva dni do Bratislavy (že, Tomáš? ... haha). Známa hardcore partička DOWNSTREAM z Trenčína nasadením nezaostala za bratmi z FYASCA, o  čo sa hlavne postaral spevák, ktorý si bez problémov vrešťal do ľudí ešte pár sekúnd po skončení válu... bez mikrofónu. Haha. Proste sa nechával uniesť, čo je super. Na konci ich setu už vtipkovali a vyhlasovali konkurz na nového speváka. Po nich som už mal dosť unavené sluchovody, aj oči, aj pivo robilo svoje, ale ešte som zvládol ustáť záverečnú bandu the TRUTH zo srbského Kraljeva, ktorí mi po hudobnej stránke pripomínali chorvátsku kapelu toho večera, iba s tým rozdielom, že za mikrofónom stál chlap a aj príhovorov pribudlo oproti predošlým kapelám. Ak si ich chceš vyčíhať, počkaj si na ich samostatné 7" EP, s ktorého vydaním im pomáhajú aj chalani z Ffud records. Suma sumárum, chlapi z Ffud crew a Ice-nine crew zorganizovali mocný večer.
Ok, je čas sa na tento víkend už vysrať, dať si pokoj s pankom a zregenerovať sa doma nejakou Ewou Farnou, tak ideme domov a hotovo. Proklatě dobrý víkend!

Tento report už bol zobrazený 397 krát!
 Autor: Denis