17.5.2015 KARGE MERI, DÁŠA FON FĽAŠA; Prešov

Autor: DeeGee | Počet videní: 975

V prvom rade by som chcel povedaťm že mi je trochu divné písať report z  koncertu, na ktorom som bol jeden z "usporiadateľov", no oslovený pán Nagy nemal o čom napísať, tak to nakoniec zhrniem ja, aby sa na túto, pre mňa veľmi výnimočnú udalosť nezabudlo.

Koncerty v Prešove sú viac menej mŕtve, ľudia ktorí by chceli chodiť na koncerty by sa dali spočítať na dvoch rukách, potom sú ďalší ktorých prítomnosť zas my nemusíme, takže nejak nie je ani chuť a ani nevidno zmysel tu niečo také usporadúvať, keďže 30 km od našej metropoly nájdete malebnú dedinku v srdci Maďarska, kde sídli jeden z naj podnikov, čo sa týka undergroundu. No po dohovore s Dášom som sa rozhodol predsa len niečo urobiť a risknúť to, ale určite nie verejne, prv sa zvažovala nejaká súkromná "párty", no nakoniec sme sa rozhodli podľa košických "secret location" urobiť niečo podobné, no viac exotickejšie. Našim objektom sa stal prístrešok zvaný Sasanka neďaleko mesta. Spojili sme to s piknikom vo vegánskom duchu, k tomu by som chcel povedať, že sme nevolili túto formu preto, aby sme niekoho diskriminovali a uberali mu od úst jeho obľúbené lahôdky, ale keďže punk je aj o slobode, tak si myslíme, že nejde len o našu slobodu, ale aj o slobodu ostatných zvierat, nielen ľudí. A zas jedno poobedie bez klobásy sa dá prežiť. Tak isto pre kapely by mohlo byť čudné, ak by na ich koncerte niekto hrozil slaninou, keďže v niektorých prípadoch majú postoje rovnaké alebo podobné ako napríklad ja. Kto to už teraz nepochopil, tak je problém niekde inde.

Tak k veci. S priateľkou volíme bicykle, a to už z dôvodu, že ak by niekto nevedel trafiť, tak by sa šlo poňho, poprípade na odvezenie vecí. A tých vecí bolo celkom dosť, aj keď sa jednalo o akustický koncert. Priviesť do stredu lesa 50 ks pív, gril, jedlo atď. nie je veľmi sranda. Z domu vyrážame okolo 10 hodiny rannej, po príchode na miesto zisťujeme, že nám flek zabrali nejaké tradičné rodinky, tak si sadáme k nim akože nič. Okolo dvanástej prichádza Dáša s družkou (sorry Zuzka za to oslovenie, no nedalo mi) a s  časťou kapely POD ALTÁNKOM, ktorých sme mali možnosť vidieť deň predtým na koncerte v Spišskej, kde hrali spolu s Dášom. Tiež príjemný koncert. Po príchode si Dáša pomýlil stoly a začal používať rezacie nástroje rodiniek na otváranie pív, čo si myslím, že ich trochu pobúrilo, no bohužiaľ neodplašilo. Dokonca ich neodplašilo ani keď mu spadol ich nôž do kečupu a následne ho vyčistil olýzaním (tak na toto budem dlho spomínať). Druhé kolo začalo debatou o mäsových vrahoch, do toho trochu nepríjemný vietor a nezvaní návštevníci sa pobrali kade ľahšie. Tak celá Sasanka ostala len a len pre nás. Okolo jednej som dostal telefonát, že treba prísť pomôcť s ďalšou várkou vecí, tak štartujeme bicykle a stávajú sa z nás nosiči. Medzi tým sa rozhorel oheň a začala sa tepelná úprava pokrmov. Mamke by som chcel touto formou poďakovať za fantastický domáci seitan, každý chválil. Neviem presne koľko už bolo hodín, no prichádza veľká tlupa Košičanov, Bardejovčanov, Prešovčanov, dokonca Mexičanov a čo ja viem koho ešte... Každý naše vysvetlivky pochopil, tak úspech je na našej strane, až na jednu výnimku, ale aj tú sa nám spoločnými silami (aj keď s pičungom) podarilo dostať na miesto. A mám dôkaz, že autobusy chodia tak ako bolo povedané.

Myslím že okolo 4tej sa začínajú zvučiť KARGE MERI a ako správny organizátor som im dal voľnú ruku, že môžu hrať kde chcú, tak si vybrali jednu z najvyšších kôp dreva na vedľajšom rúbanisku. Pozor nemýliť s popovou kapelou z Malej Fatry. Príjemné otvorenie koncertu, ľudia posedávajú, postávajú pred "pódiom", atmosférické tóny a krásna príroda (až na to rúbanisko) pripomínajú dokonalý postrockový koncert s projekciou. Lenže toto bolo omnoho viac. Myslím že spokojnosť na oboch stranách. Neviem či som už presýtený koncertov KM, ale asi ma tento akustický inštrumentálny set baví viac ako ten klasický. Týmto veľmi pekne ďakujem chlapcom od Košíc, že merali túto cestu, aj keď mali iné povinnosti.

Po malej pauzičke sa už pripravuje, tentoraz pod strieškou Sasanky, náš obľúbený a svetoznámy kamarát DÁŠA FON FĽAŠA. Ľudia sa už zbiehajú okolo a otvára sa druhé kolo tejto príjemnej akcie. Ušami nám znejú už legendárne piesne od tohto jedinečného umelca. Príjemné, vtipné príhovory medzi pesničkami, vlastne aj počas pesničiek, striedala dobrá nálada, smiech a všetko, čo k tomu patrí. Akurát mi chýbala pieseň "Strom", myslím že sa nevošla do setu, ale videl som ju deň predtým, takže nie je to až také tragické. Viac neviem čo dodať.

Benefičné pivo sa predalo myslím všetko, žiadne zvieratko nemuselo trpieť kvôli našej chuti, takisto dobrovoľné vstupné sa vybralo celkom dobre, priam výborne aj keď tam bola malá nápoveda. Na vlastne oči sme videli, že tu fungovalo aj niečo iné, načo sme zvyknutí v tomto kraji, a to napríklad pri spomínanom pive, prišiel si, zobral si, hodil si peniaze do plechovky - nikto nikoho nekontroloval a vyzbieralo sa oveľa viac než sa malo. Na Prešov priam neuveriteľné. Čo ma trochu zamrzelo bolo to že Prešovčanov bolo pomenej, ale tak nevadí. Po koncerte ešte vysedávame, debatujeme, vyprevádzame ľudí a poslední sa poberáme domov. S akciou som veľmi spokojný, dúfam že aj ostaní, ľudí bolo prekvapivo veľa, jedlo bolo výborné, kapely a speváci top, trochu malá kauza s vykradnutým autom na parkovisku, ale neviem bližšie info. Keď môžem zverejniť, čo mi Dáša po koncerte napísal, snáď sa neurazí, že to takto dávam von súkromnú konverzáciu, ale strašne ma to potešilo, že sa musím podeliť, dokonca som sa až začervenal, citujem: "kámo, toto bola ta najkrajšia bodka za fakt krásnym víkendom, čo sme s frajerkou prežili, viac takýchto akcii a víkendov, z takého krásneho pocitu ešte dlho sa dá žít".

Tak nakoniec by som chcel ešte raz všetkým zúčastneným poďakovať za účasť, kapelám za atmosféru, počasiu za počasie, takisto ľuďom, čo pri tomto pomáhali, Jožimu za spoluorganizáciu. Zvýšilo sa nám niečo cez 60 €, tak ich venujeme na zbierku, ktorá už trvá dlhšie a má sa za ňu kúpiť generátor, aby sa podobné akcie mohli konať hocikde a nie len akusticky, aj keď práve ta akustika má svoje čaro. Tak snáď sa ešte niekedy do niečoho podobného pustíme buď my alebo to nakoplo niekoho iného do niečoho podobného.