2.50 €

(12-.13.6.2015) MEGASHIT FOREVER IX. - Bardejov, Bašta (report)
Fúha, to bol zase bohate prežitý víkend. Kde začať?

Deň prvý:
Megashit fest, Bardejov. Aj keď je to pre mnohých úplne v riti ďaleko dakde na severe východného Slovenska, dúfam, že túto in memoriam akciu na týchto stránkach predstavovať nemusím. Navyše sa konal v Bašte, o ktorú sa starajú ľudia z Differentu. Dúfam, že ani oni nie sú u teba neznámym pojmom. Bašta je obrovský, šesť(!)podlažný priestor, ktorý môže závidieť nejeden squat na západe. Fakt. A do tretice či štvrtice vyšlo parádne počasie, takže všetko úplne, ale úplne super! Našu košickú posádku tvorí šofér Kupko; Mariánko, ktorý má fóbiu z toho, že pri pití za jazdy sa na palubnú dosku vylejú tekutiny a auto havaruje, takže vzadu sa pije potajomky; Koniar, ktorý sa za celú cestu ani len nepohne, Dankita, toho času drug free a váš skromný, ale najlepší rozprávač. Cesta rýchlovka, pár kilometrov pred Bardejovom míňame na odpočívadle akési pokérované individuá. Nejde však o žiadnu poruchu alebo nehodu, iba o dodržanie pitného režimu každých 50 kilometrov. V Bašte je ešte mŕtvo, takže sa vydávame do centra. Vonku dávame bagetu a čapovaného Bernarda. Leháro ako v Taliansku. Prešovčania prichádzajú na dodávke, jedno auto ich prišlo ešte pred nami, takže sa zbierame pomaly do Bašty. Vítame sa s miestnymi, dávame lahváče a popri obzeraní obrazov chovancov polepšovní a nápravných zariadení čakáme na guláš (a potom na naberačku) a samo sebou na prvú kapelu. Tými sú riadne okresaní DOWNSTREAM. Dnes to nie je žiaden mosh macho hard core, ale s tou jednou gitarou je to celkom pank. Bohužiaľ v Bardejove a okolí asi nežijú žiadni moderní hard coristi, takže dnes je to bez kačičiek, veslovania a podobných kravín. Kus sa niečo pošteluje, spevák si sadá za bicie a môžu začať FYASCO. Ďalšia jebnutá kapela z jebnutého Slovenska, ktorej držím palce, aby to dotiahla aspoň na Topfest. Chaotický hard core, extrémne šialené pasáže a dobré príhovory. Ku koncu, kedy si už zastávky na odpočívadlách brali svoju daň, sa hrali aj staršie veci z dema. Ale stále to bolo správne šľahnuté. "Dám ruku za pána farára do ohňa, že to pravda nie je." Ďalší v poradí sú grinders HUMAN HUMUS spod našich najväčších kopcov. Určite si už niekde na nich narazil, precestovali okrem celého Slovenska a Čiech napríklad aj Rusko alebo Dánsko. Vysoké a spotené nasadenie ako vždy plus Ižďo s novým feelingom. Dávame guláš (mňamka!) a čakáme na ďalšiu kapelu. KATHAA z Rzeszowa. Úplny kľud oproti predošlej kapele, aj keď to aj oni vedeli vygradovať, len si si na to musel počkať. Pomalý, mnohominútový sludge či postdačo so šialenými vlastnými svetlami. Milovníci vybrnkávačiek si iste prišli na svoje. Dnešný pestrý multižánrový program uzatvárajú ďalší Poliaci PARTY5. Muzika skôr pre mladších pogopankerov, aj keď tých bolo viac vonku ako hore na festivale. I tak še dá. Chvíľu ešte sedíme vonku, kecáme a okolo druhej sa ukladáme spať na prvé poschodie. Uprostred hlbokej noci zvuky rozbehnutej pásovej píly istého člena trenčianskej kapely prerúša ponuka na spoločnú noc posledným preživším. Ako to dopadlo, vie len on sám. Zlé jazyky tvrdia, že v spacáku mal minimálne jednu nohu navyše.

Deň druhý:
Do desiatej je celé poschodie na nohách. Po nočnom análnikovi zostali len zahmlené spomienky. Slniečko pekne svieti, tak sa ideme do mesta niečím osviežiť, nech vyzeráme zase ako ľudia. Dávame vežu, voňavkujeme sa kadidlom, zatiaľ čo sa zvyšok opája pivami na terase na námestí. Za niekoľko minút sa k nim pripájame. Dochádza aj Koniar s kamošom - ukecaným umelcom, ktorí šli celú noc nonstop. Čašníčka akosi nechápe ich prosbe, objednať si jedno pivo na muti. Je čas obeda, takže ideme zohnať nejaké vhodné kŕmitko. Kde nič, tu nič, nenachádzame ani Satelitove tipy ohľadom ázijskej reštaurácie (tento dislektik z Lenartova si asi pomýlil textil so slovom bistro). Nakoniec sa dohodneme na grilovačke, v Tescu kupujeme gril za smiešných 5 €, uhlie a každý pod pazuchu nejakú cuketu alebo cibuľu. Aj napriek polemikám, či sa môže v pamiatkovej zóne grilovať, to rozkladáme pred Baštou. Nevieme sa dohodnúť, ako sa bude volať benefičná LP kompilácia na podporu zhorenej Bašty. "Spalte Baštu na prach" a "Bašta stále v plamenech" sú už otrepané. Nejaká tá zelenina sa nakoniec na tej biednej jednoplatničke aj urobí, takže sme aspoň na niekoľko hodín oklamali žalúdky. Príjemné lenivé poobedie. Ani koncert by nemusel byť.
K večeru sa už k Bašte začínajú zbiehať aj nejakí ľudia a točia sa tekutiny pochybných farieb, hustôt a charakterov. Zisťujeme, že INHERITANCE a BURN THE CROSS nezahrajú, takže dnes to bude len o štyroch kapelách. DÁŠA FON FĽAŠA to rozbaľuje ako prvý. Dnes je to ultra dlhý set, a aj keď občas zabudne, čo chcel povedať, je ukecaný a múdry ako rádio a nie a nie sa ho zbaviť. Padajú klasicky pomalé smutné, ale aj rýchle a veselé piosenky. No proste sranda a pískanie ako vždy. MY O VLKOCH hrali včera s Dášom v Bystrici, no žiadnu únavu na nich po dlhom víkende nevidieť. Skôr naopak, je to každým koncertom lepšie a lepšie. Hlavne v príhovoroch a textoch. Tak to má byť, pank má byť ostrý a nie alkoholický a apatický. A tá rozbíjačka nielen publika stála za to! Prekvapením a pre mňa najlepšou kapelou večera je poľský S.A.T.A.N.. Iba duo, bicie a gitara, ale spravili paseku, ako všetky včerajšie kapely dokopy. Pripomína mi to PRUGELKNABE, aj keď oni sú hudobne úplne inde, skôr majú rovnaké totálne nasadenie. Bubeník sa doslova ničí. Surové sypačky strihnuté crustovými a metalovými pasážami. Fakt jebot, ktorí ľudia ocenili peknou epileptickou choreografiou. Po sete padá bubeník na podlahu a aj keď to s ním vyzeralo všelijako, ešte ich prehovárame na jednu skladbu. Spotený večer uzatvárajú WOUNDEAD KNEE. Fajný hard core punk na záver s babenkou za mikrofónom. Tiež veľké plus za príhovory. Ale najväčšia šou sa ohohrávala pred kapelou. Ľudia boli tak rozbehnutí a deštrukčne naladení, že sa tancovalo aj keď kapela nič nehrala. Tak toto bolo fakt husté. Počas prídavku sme sa každý pekne pováľali po zemi a mohli sme ísť šťastní ako robotníci po šichte vonku na vzduch. Tu sa ešte chvíľu ujebávame na zombíkoch, pre ktorých platí iná gravitácia a ideme zase do pripraveného pelechu. Dnes nechrápal nikto. Ďalší deň.

Tento report už bol zobrazený 657 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 2.33